Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Idioter er der åbenbart nok af

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Idioter er der åbenbart nok af
    Sendt: 21 Jan 2011 kl. 17:26
Jeg har i dag været ude at se på mit nye stykke jagt et sted langs Allingåen på Djursland og fandt denne fisk hensynsløst op i det levende hegn der deler stykket, godt 100 - 150 meter væk fra åen.
Fisken er renset og har HELT sikkert været et godt stykke mad. Jeg vurderer den til at være en havørred og ca 50 - 60 cm og i god stand. Hvor pisser det  mig bare af at der findes idioter der smider sådan en flot fisk væk!!!

Se billed af dyret her:
http://img62.imageshack.us/img62/7374/21012011607.jpg
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 17:34
Da nogen har gjort sig den ulejlighed at rense fisken må man antage at fisken er glemt/tabt eller forlagt. Nu bliver fisken så spist af en ræv eller mink i stedet for fangeren.
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 17:39
Glemt/forlagt??
Det vidner om en ligegyldighed der fra mit synspunkt ikke er værdig for nogen fisker.
Til top
Thor Ankerstjerne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
simris Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2006
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 17:42
Hej Tom, før jeg blev lyst/trollingfisker 1990 for alvor, satte jeg garn i rdsfjord, og har set flere fedtfinnefisk plukket af fiskehejrer, de lignede dit eksemplar, også i de størrelser du viser, såå, jeg håber som dig at det  ikke det er en lystfisker. Thor
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 17:59
Thor, fisken var renset som jeg nævner. Så stor og dygtig en hejre har jeg ikke mødt endnu.....Wink

Redigeret af TBH - 21 Jan 2011 kl. 18:00
Til top
Anders Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anderslarsen

Tilmeldt:: 24 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anderslarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 18:19
Hej,
 
Jeg har selv fået stjålet en fisk af en kat. Ærgerligt, men jeg føler mig nu ikke som et dårligere menneske af den grund. Det er jo højst tænkeligt noget tilsvarende, som er sket her. --- Så var det ikke en ide at klappe hesten....??
 
Hilsen
Anders
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 18:24
Nå så nu er det kat???
Javel, der er fine, fine spor i det bløde jord under fisken. Går katte hjemme hos jer cirka i str. 44, noget der ligner gummistøvler??
Det plejer de ikke hvor jeg kommer fra.......

det er sket her i tø perioden, jorden er fint frossen derude idag. Sporene er ret tydelige. Fiskeretten har tilhørt vores konsortium siden årsskiftet.


Redigeret af TBH - 21 Jan 2011 kl. 18:26
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 18:32
nej jeg tror det er minken der har taget den.... Wink det er jo tydeligt at fisken er skåret op, og gæller og maven er rykket ud som når man har renset den..... det kunne være en tyvfisket fisk, og de har smidt den fra sig da de så landmanden på jorden for ikke at have noget på sig.....hvis du kikker imorgen, kunne det være at der ligger en stang et andet sted i hegnet......
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 19:15
LOLDet er nok en jæger der har lagt den ud med gift, pga af for mange rovfugle som spiser vildt... LOL
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 19:28
Hehe ja det er da godt nok en ups'er at glemme sin fisk. Hvis man da bare var så perfekt som dig tom, som aldrig glemmer noget. Det må være hårdt for dig at være sådan et super menneske...

 

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 19:30

Hej Tom.

Helt enig..det kan også pisse mig fuldstændigt af når folk håner vores naturværdier på den måde.

Det er ikke et spørgsmål om en fisk mere eller mindre, bare et tankeløst udtryk for overflodssamfundets ligegyldighed.

 

Mvh

Jim.

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 19:37
Citat: scott

Hej Tom.

Helt enig..det kan også pisse mig fuldstændigt af når folk håner vores naturværdier på den måde.

Det er ikke et spørgsmål om en fisk mere eller mindre, bare et tankeløst udtryk for overflodssamfundets ligegyldighed.

 

Mvh

Jim.

Det er meget generaliserende og til den friske side at beskrive hændelsen i så kategoriske vendinger.
 
Kunne det være en lystfisker der får et telefonopkald hjemmefra om at vandet er gået og derefter i hast forlader pladsen? Eller manden er faldet i vandet og drevet til havs? I ved det ikke så stop med at ANTAGE og GÆTTE på hvad motivet kunne være for den efterladte fisk.
 
 
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 19:41
[/QUOTE] Det er meget generaliserende og til den friske side at beskrive hændelsen i så kategoriske vendinger.
 
Kunne det være en lystfisker der får et telefonopkald hjemmefra om at vandet er gået og derefter i hast forlader pladsen? Eller manden er faldet i vandet og drevet til havs? I ved det ikke så stop med at ANTAGE og GÆTTE på hvad motivet kunne være for den efterladte fisk.
 
 
[/QUOTE]


Thumbs Up
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 20:01

Hvordan kan det være at du har taget billeder af fisken ??

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 20:07
Citat: Ørde

Hvordan kan det være at du har taget billeder af fisken ??

Fotografen bejler måske til et job på denne side
 
 
Hvis man ser i venstre kolonne mangler der faktisk en "Dead Fish" kategori.Wink 
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 20:50
Kom så med dem gutter(inder) - frem med dem ud af skabet

Venligst Jesper



Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 20:51
Citat: JRK

Citat: scott

Hej Tom.

Helt enig..det kan også pisse mig fuldstændigt af når folk håner vores naturværdier på den måde.

Det er ikke et spørgsmål om en fisk mere eller mindre, bare et tankeløst udtryk for overflodssamfundets ligegyldighed.

 

Mvh

Jim.

Det er meget generaliserende og til den friske side at beskrive hændelsen i så kategoriske vendinger.
 
Kunne det være en lystfisker der får et telefonopkald hjemmefra om at vandet er gået og derefter i hast forlader pladsen? Eller manden er faldet i vandet og drevet til havs? I ved det ikke så stop med at ANTAGE og GÆTTE på hvad motivet kunne være for den efterladte fisk.
 
 
 
Hej Jesper.
 
Frem for at fastholde fokus på det konkrete tilfælde, så læs mit indslag som et udtryk for harme over sådanne hændelser hvor det ikke lige skyldes børnefødsler eller tragiske dødsfald, faktisk vil jeg tro at folk yderst sjældent har så gode motiver for deres ugerninger.
 
Dette tør jeg godt påstå uden at være generaliserende.
 
Mvh
Jim.
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 20:57
Jeg beklager naturligvis jeg har taget billeder af fisken hvis det menes dette er et problem, men der er tydelige spor af der er foregået en del ting her EFTER vi overtog stykket til nytår. Dette har jeg så valgt at dokumentere til videre privat brug i forbindelse med oprydningen af området mv. Det skal forøvrigt ikke se således ud på min jagt - eller i naturen i det hele taget. Det være sig bilspor på privat grund, store mængder affald,( herunder denne forholdsvis friske fisk og tomme plastbeholdere fra madvarer) store skader på beplantningen (direkte skovhugst) og mange, mange efterladenskaber af jagtlig aktivitet på området. Disse er indsamlet og lagt på lager også må jeg jo se om der melder sig en ejer. Dette er også oplyst til de rette myndigheder.
 Det virker bare ikke troværdigt at finde fisken der hvor jeg gør ifht. et par flere oplysninger jeg ikke ønsker udlagt her. Husk på vi taler om privat grund. Vil I finde jer i fx jeres have blev brugt uretmæssigt?
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 20:58
troede det var en grønlænder på den her tid af året i åen..... Pig
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:02
Hov glemte at skrive hvilke dyr der var tale om:

Een: Lemmus lemmus

Og en Snakus Maximus

Venligst Jesper

Redigeret af fishmadman - 21 Jan 2011 kl. 21:03
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:05
Citat: fishmadman

Kom så med dem gutter(inder) - frem med dem ud af skabet

Venligst Jesper





render sku ikke lige rundt og tager billeder af døde dyr........ men ka da begynde hver gang jeg ser Mikkel "sove" i nødsporet...... eller er det lige meget???? for ræver er der jo 10000´vis af.........???Dead Dead Dead Dead Dead
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:06
Citat: TBH

Jeg beklager naturligvis jeg har taget billeder af fisken hvis det menes dette er et problem, men der er tydelige spor af der er foregået en del ting her EFTER vi overtog stykket til nytår. Dette har jeg så valgt at dokumentere til videre privat brug i forbindelse med oprydningen af området mv. Det skal forøvrigt ikke se således ud på min jagt - eller i naturen i det hele taget. Det være sig bilspor på privat grund, store mængder affald,( herunder denne forholdsvis friske fisk og tomme plastbeholdere fra madvarer) store skader på beplantningen (direkte skovhugst) og mange, mange efterladenskaber af jagtlig aktivitet på området. Disse er indsamlet og lagt på lager også må jeg jo se om der melder sig en ejer. Dette er også oplyst til de rette myndigheder.
 Det virker bare ikke troværdigt at finde fisken der hvor jeg gør ifht. et par flere oplysninger jeg ikke ønsker udlagt her. Husk på vi taler om privat grund. Vil I finde jer i fx jeres have blev brugt uretmæssigt?
Jeres private ejendomsret er tydeligvis blevet krænket og jeg håber I får held med den videre efterforskning. At du viser en død fisk giver jo så ikke hele historien og din bevæggrund for at reagere. MEN det er nødvendigvis ikke samme "gerningsmænd" så jeg vil vælge vinklen med den "i hast efterladte fisk".
 
God aften og weekend
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:18
Citat: TBH

Jeg beklager naturligvis jeg har taget billeder af fisken hvis det menes dette er et problem, men der er tydelige spor af der er foregået en del ting her EFTER vi overtog stykket til nytår. Dette har jeg så valgt at dokumentere til videre privat brug i forbindelse med oprydningen af området mv. Det skal forøvrigt ikke se således ud på min jagt - eller i naturen i det hele taget. Det være sig bilspor på privat grund, store mængder affald,( herunder denne forholdsvis friske fisk og tomme plastbeholdere fra madvarer) store skader på beplantningen (direkte skovhugst) og mange, mange efterladenskaber af jagtlig aktivitet på området. Disse er indsamlet og lagt på lager også må jeg jo se om der melder sig en ejer. Dette er også oplyst til de rette myndigheder.
 Det virker bare ikke troværdigt at finde fisken der hvor jeg gør ifht. et par flere oplysninger jeg ikke ønsker udlagt her. Husk på vi taler om privat grund. Vil I finde jer i fx jeres have blev brugt uretmæssigt?

Ja se det var noget man kunne bruge til noget... Den historie fik man jo ikke ud af det første indlæg... 

Og alt skrald og andet der ikke hører til i naturen, skal selvfølgelig hjemtages af retsfulde ejer...

Og det er jo beklageligt at folk fisker på jeres grund / Fiskevand. 

Men at glemme en fisk kan jo ske for en hver... Og surt for ham, men den skader jo på sin vis ikke naturen. og lige denne er jo nok en enkelt forestående, ikke fordi du har fundet 50 ørreder lagt langs brinken. 
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:39
Citat: TBH

Jeg beklager naturligvis jeg har taget billeder af fisken hvis det menes dette er et problem, men der er tydelige spor af der er foregået en del ting her EFTER vi overtog stykket til nytår. Dette har jeg så valgt at dokumentere til videre privat brug i forbindelse med oprydningen af området mv. Det skal forøvrigt ikke se således ud på min jagt - eller i naturen i det hele taget. Det være sig bilspor på privat grund, store mængder affald,( herunder denne forholdsvis friske fisk og tomme plastbeholdere fra madvarer) store skader på beplantningen (direkte skovhugst) og mange, mange efterladenskaber af jagtlig aktivitet på området. Disse er indsamlet og lagt på lager også må jeg jo se om der melder sig en ejer. Dette er også oplyst til de rette myndigheder.
 Det virker bare ikke troværdigt at finde fisken der hvor jeg gør ifht. et par flere oplysninger jeg ikke ønsker udlagt her. Husk på vi taler om privat grund. Vil I finde jer i fx jeres have blev brugt uretmæssigt?


kæft du kommer til at gå langt......

undskyld jeg siger det. men bilspor på privat grund????? sørgeligt.....
store skader på beplantningen (direkte skovhugst)??? selvfølgelig går man lige ud og fælder lodsejerens store flotte eg på 150år, for vi skal sku lige have lidt til lejrbålet.... har aldrig set direkte skovhugs i forbindelse med fiskevande.....

Disse er indsamlet og lagt på lager også må jeg jo se om der melder sig en ejer
. jægere og lystfiskere er udprægede optimister...... meeeen????

(med fare for div. trusler ol.) syntes jeg efterhånden at konsortier/jægere er ved at være for hykleriske med deres meninger om "adgang til området".

det er efter min mening en stor flok pengestærke egoister, der vil have det hele for sig selv..... Ouch Ouch Ouch Ouch Ouch
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:46
Det er der også mange lystfiskere der er, egoistiske.
 
kan da godt forstå, at når man har lagt en stor pose penge for en rettighed, at man ikke vil have at andre nasser på ens jagt/fiskeret
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:49
Citat: Klaus Neilsen

Det er der også mange lystfiskere der er, egoistiske.
 
kan da godt forstå, at når man har lagt en stor pose penge for en rettighed, at man ikke vil have at andre nasser på ens jagt/fiskeret


tror de fleste lystfiskere der lægger penge til fiskeri i f.eks. en å, gør det gennem en forening, som så sælger dagkort til åen til ikke medlemmer af foreningen...... ved konsortier der måske har en jagt ned til et stykke å, bliver der somregel skiltet stort og tydeligt: FISKERI FORBUDT...........
selvom fiskeren sjælden bevæger sig mere end 5-6m fra brinken........
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:51
eller adgang forbudt for den sags skyld.....

hvor mange kender til roldsøgård fætteren???? han er en af de, heldigvis få, typer jeg taler om.....
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:53
Der er mange fiskekonsortier her på sjælland der har sat sig på de fedeste søer, som almindelige dødelige aldrig kommer i nærheden af at komme til at fiske i. Optager kun nye medlemmer hvis disse kan godkendes af dem der allerede er medlem og absolut intet dagkortsalg. Har også kendskab til åer i Jylland som kører efter dette princip
 
og lystfiskeren skræmmer jo hans vildt uanset om han kun bevæger sig et par meter fra åen, eller om han går tværs over marken 


Redigeret af Klaus Neilsen - 21 Jan 2011 kl. 21:57
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:58
Citat: Klaus Neilsen

Der er mange fiskekonsortier her på sjælland der har sat sig på de fedeste søer, som almindelige dødelige aldrig kommer i nærheden af at komme til at fiske i. Optager kun nye medlemmer hvis disse kan godkendes af dem der allerede er medlem og absolut intet dagkortsalg. Har også kendskab til åer i Jylland som kører efter dette princip


lige præcist det jeg ville frem til........ Clap Clap Clap Clap Clap, hvorfor skal vi almindelige dødelige udelukkes fra de vande....???

åh jo, fare for overfiskeri osv. sæt nu folk sætter fodspor i mulden, str. 44ca....

MEN, læg da nogle dagkort ud, så alle der har tiden og lysten kan komme ud og prøve de vande..... egotrippere siger jeg bare.....
ja, er nok lidt misundelig...... og misundelse er en grim ting.
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:59
Ja, det er ikke kun jægere der er egoistiske...


Redigeret af Klaus Neilsen - 21 Jan 2011 kl. 22:00
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:59
og lystfiskeren skræmmer jo hans vildt uanset om han kun bevæger sig et par meter fra åen, eller om han går tværs over marken.

har han købt det råvildt og de ræve der finder ind over hans stykke jord??? tror jeg så ikke lige...... Ouch
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 22:01
Ligesom garnfiskerne fanger vores fisk...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 22:02
jeg har ikke noget imod garnfiskere, når bare de overholder reglerne og lovgivningen om alt fra mindstemål til fredningsbælter og afstande........

og det er ikke vores fisk før vi har dem på land......
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 22:03
lissom det ikke er hans rådyr, før kuglen har ramt og det lægger sig.....
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 22:07
syntes bare trådstarter har en lidt snæversynet holdning til adgang til naturen for det danske folk........ det er jo ikke så meget vi har..... så lad os da få lov at svinge stagen eller knække anemoner med nakken eller hvad man nu finder på...... vel at mærke at man husker at rydde op efter sig. efterlad stykket som du selv vil modtage det............
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 22:08
Ja ja, det vildt han har tænkt sig at skyde så! Det bliver skræmt uanset om det er hans eller ej, og han får ikke skudt noget. Derfor vil han ikke have lystfiskere på det stykke jord han har lejet til at jage på.
 
Jeg synes ikke det er snævertsynet, det er snart den eneste måde man kan få adgang til ordentligt fiskeri eller jagt. Jeg ville bare ønske jeg havde råd til selv at være med i sådan en konsortie.


Redigeret af Klaus Neilsen - 21 Jan 2011 kl. 22:11
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 22:11
tjaa, der bliver da skudt vildt i statsskovene selvom der er fuld adgang, undtaget under jagt...... og der er altså MANGE flere mennesker der kommer der, end der kommer lystfiskere på hans måske 800m å stykke.........
Born to fish, forced to work!!!
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 22:56
konsortier mig i r...., slap lige lidt af....for mig lyder det som om at han ene mand har fået et stykke jagt ned til allingå evt med et par kammerater, og det behøver absolut ikke at være et konsortium, og man kan være heldig at finde nogle små jagt arealer til 5-10000kr... så lad dog for fanden være med at spille kloge på en sag som i ikke kander helheden af.... 
han forklare at det er en jagt han har, og der formentlig ikke er udlejet nogen fiskeret på stykket(uden at vide det), og der gentagende gange har været intrængene på jordene, og ikke forstår at rydde op efter sig.... han er gået videre med sagen til de rette instandser, og vil bare vise hvad sagen har udviklet sig til af lavmålethed.....det er jo det forumet er til for..... 

det er jo nettop pointen at folk ikke forstår at rydde op efter sig, og så kan jeg squ godt forstå at jægeren bliver harm, og træt af lystfiskere og andre indtrængende.......
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 23:20

Det er da flot, at Tom har fået økonomi til deltagelse i et jagtkonsortie, hvis man ellers kan huske, hvordan det stod til for mindre end et halvt år siden!Confused

Mvh
Henning 
Til top
Martin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin 007

Tilmeldt:: 10 Jan 2011
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin 007 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 00:06
Vor herre bevares!
Hvornår skifter 123.nu navn til 123.varengang :(
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 00:46
Jeg forstår sku godt Jim's harme, havde det været en 10 kilos var den nok ikke blevet "glemt"
Jeg har glemt både fiskestang og alt muligt andet grej under mine ture, men aldrig en fisk:-) det er trods alt pga dem jeg overhovedet står og fryser røven i laser
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 07:01
Citat: madsppp2000

konsortier mig i r...., slap lige lidt af....for mig lyder det som om at han ene mand har fået et stykke jagt ned til allingå evt med et par kammerater, og det behøver absolut ikke at være et konsortium, og man kan være heldig at finde nogle små jagt arealer til 5-10000kr... så lad dog for fanden være med at spille kloge på en sag som i ikke kander helheden af.... 
han forklare at det er en jagt han har, og der formentlig ikke er udlejet nogen fiskeret på stykket(uden at vide det), og der gentagende gange har været intrængene på jordene, og ikke forstår at rydde op efter sig.... han er gået videre med sagen til de rette instandser, og vil bare vise hvad sagen har udviklet sig til af lavmålethed.....det er jo det forumet er til for..... 

det er jo nettop pointen at folk ikke forstår at rydde op efter sig, og så kan jeg squ godt forstå at jægeren bliver harm, og træt af lystfiskere og andre indtrængende.......


Citat: TBH

Nå så nu er det kat???
Javel, der er fine, fine spor i det bløde jord under fisken. Går katte hjemme hos jer cirka i str. 44, noget der ligner gummistøvler??
Det plejer de ikke hvor jeg kommer fra.......

det er sket her i tø perioden, jorden er fint frossen derude idag. Sporene er ret tydelige. Fiskeretten har tilhørt vores konsortium siden årsskiftet.


læs Mads, læs...........
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 08:15
Mikkel,
Er det forbudt at tjene penge her i landet????
Er det forbudt at investere disse penge i billig jord?

Eller aner jeg en voldsom grad af indebrændt misundelse??
Dig om det.
K&B til alle herfra. Jeg får nok ryddet det sidste svineri op i dag.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 09:06
Citat: TBH

Glemt/forlagt??
Det vidner om en ligegyldighed der fra mit synspunkt ikke er værdig for nogen fisker.
Den efterladte fisk, hvad enten den skyldes glemsomhed eller "gider ikke gå tilbage" metalitet, den er i mine øjne et udtryk for en ligegyldighed, som man normalt kun forbinder med erhvervsfiskerne, hvor lemfældig og meningsløst drab efterfulgt af meningsløst udsmid eller meningsløst kassering af fisk jo i stor stil finder sted hver eneste dag.
- Du har fuldstændig ret i, at den form for adfærd ikke er nogen form for fisker værdig.
Til top
Henrik Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HBP

Tilmeldt:: 13 Mar 2007
Geografisk: Hjørring
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HBP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 11:26

Idioter er der åbenbart nok af

Når man læser disse indlæg giver overskriften helt sikkert mening.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 11:46

Hej Henrik.

Ja, og specielt det næstsidste indlæg bekræfter din påstand med en iøjenfaldende tydelighed.

De virkeligt nyttelyse og selvbestaltet præmieidioter er dem som lægger et indlæg ind uden at tilføre tråden noget som helst.

Ind til videre har du netop indtaget en flot første plads....tillykke.

Mvh

Jim.

Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 11:55
Citat: TBH

Mikkel,
Er det forbudt at tjene penge her i landet????
Er det forbudt at investere disse penge i billig jord?

Eller aner jeg en voldsom grad af indebrændt misundelse??
Dig om det.
K&B til alle herfra. Jeg får nok ryddet det sidste svineri op i dag.


har aldrig antydet at det er forbudt at tjene penge her i landet.

har heller ikke sagt at det er forbudt at investere sine penge i billig jord.

MEN: syntes der dum at begynde at hævde ejendomretten på den måde.
er ikke sikker på om du har købt eller lejet. men antager at det er lejet, så er det op til lodsejer at bestemme hvem der må færdes på jorden. sæt nu det er lodsejer der har sat BILSPOR på HANS PRIVATE GRUND???? som du/i har fået lov at leje.

hvis jeg var lodsejer, så havde jeg satme givet dig en sviner for at opføre dig på den måde, over noget som reelt ikke er DIT, som du jo antyder i dine indlæg i denne tråd.

håber vi forstår hinanden nu.

har stadig ikke ændret mit syn på egocentrerede jæger/konsortier/lystfiskere der lukker af for alm. mennesker som gerne vil ud og nyde naturen, og måske fange en fisk. eller nyde en isfugl ved åen......
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 12:01
Jeg syntes godt nok i bevæger jer langt væk fra hvad der stod i det oprindelige indlæg/trådstart.
 
Jeg syntes besstemt det er noget forbandet svineri at fange en fisk blot for at smide den på brinken eller i skoven. Årsagen og hvem der har gjort det er ligegyldig. Det er en manglende respekt for naturen.
 
/frede
Til top
mogens jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mogens jensen

Tilmeldt:: 03 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mogens jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 12:14
 gir ikke en skid for det der, har selv været udefor at en krage har nakket en havørred fra mig! fuglen lettede og tabte fisken på den anden side af åen!
 
og hvis hr bak hansen som den store kriminal tekninger han er. har målt aftryk af støvler og analyseret affaldet må det jo ikke være så svært at finde frem til gerningsmændene, ellers må han jo ned og holde vagt ved åen...
 
 
 
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 12:15

Hej Frederiksen.

Nu ikke al den generalisering vel...

Måske fik den stakkels lystfisker pludseligt øje på et fly som var ved at styrte ned, eller måske et stort godstog med kurs mod en mor med en barnevogn.

Vi må jo ikke dømme nogen i et hændelsesforløb som vi ikke kender grunden til er vi jo netop blevet belært om.

Mvh

Jim.

Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres