Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Phuket Thailand hvad og hvor ??

 Besvar Besvar
Forfatter
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Phuket Thailand hvad og hvor ??
    Sendt: 18 Jan 2011 kl. 19:52
Hej alle her !
 
Skal en tur til Phuket, Tahiland i marts sammen med konen. Kunne tænke mig at komme en tur på vandet for at fiske en gang dybhavsfiskeri.
Har nogle af Jer nogle gode tips og erfaringer derfra ? Hvad fanger man ? Hvor sejler man fra ? og endelig, hvad betaler man ca. ?
 
På forhånd tak !
 
vh
michael f
Cool
 
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 21:03
Hej Michael
 
Prøv at tilføje Thai Freshwater Fishing på din facebook. Han kan hjælpe dig
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2011 kl. 00:23
Hej Michael
 
Vedr. Phuket Thailand  måske jeg kan hjælpe dig lidt. Jeg har fisket nogle gange der og var dernede i 3 uger på Phuket iefteråret desværre var vejret så dårligt at vi måtte opgive.
Men jeg havde mit livs oplevelse i 2009 - i oktober jeg havde aftalt at mødes med en anden dansker der som jeg ikke engang kendte. Mne vi lejede en båd os to en hel dag med en guide og skipper begge thaier. Vi fange 28 tun - bonitos  samt en Sailfish. Du kan se den og jeg på www.chm-thailand.com under gallery.
Der er mange der tilbyder fiskeri fi Thailand og kvaliteten er ikke altidl ige god. som regel kan man gå ud fra at de med udenlanske ejerskab ved hvad det drejer sig om  men derimod hvor det er thaier der er ejerne - drejer det sig mest om at trolle med gummidyr fange et par små tun  - desværre smager det noget af optrækkeri .  men be om at prøve at fiske efter Sailfish eller Marlin - så skal der en anden teknik til b.la bruger man bug kødet fra små tun - og det virker !  Vi så en marlin på vejen ind samt en Dorado  og en mindre haj på vejen ud.
Jo der er masser af fisk i Thailand og en god tur kan gøres til et sted mellem 600 til 1000 DKK..  det er billigt og en oplevelse. ! Desværre er marts april ikke den bedste tid at trolle på der- de lokae siger at september- oktober- nov er bedst. Men chancen er der altid Jeg talte med en lokal der en australier. han havde mistet en Marlin direkte fra kysten den rev over 200 m line af ! er der noget så spørg endelig.. venlig hilsen boss
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2011 kl. 00:27
Men elelrs er der et pænt udbud af fisketure   og der kan bookes på hotellerne, betaling forud og man bliver hentet og bragt.Mne vil du have helt store fisk to skal der en længere sejltur til .  det har jeg ikke prøvet endnu - men er der nolge der vil med på en big game fisketur til efteråret så er jeg med på den ! Men ellers har jeg en del gode kontakter i Thailand - og specielt på Phuket.
HUSK Solen er skarp på havet ! Medbring solcreme Faktor 50 mindst !
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2011 kl. 07:06
hvis du vil prøve at fange piratfisk, catfish og arapaima og karper , så ligger der på phuket en lille P&T fiskesø(om fiskene rent faktisk er tilført, eller er der naturligt, ved jeg intet om)   men det ligger tæt på skydebanen(hvor du sikkert også gerne vil hen)  jeg var der for to år siden, bare 3timer, og fik et par piratfisk og store karper, samt mistede en catfish.   jeg havde ikke grej med selv, og lejede en gl lortestang der, med en spand brødsmulder som madding for, mener det var 1200baht for en dag(jeg blev der dog kun 3timer ca)  men trods det dårlige grej, var det skide sjovt.
 
mener bare det hed phuket fishing park, og skydebanen hedder phuket shooting range.  jeg tog bare en taxa fra hotellet, så ventede han mens jeg fiskede, og bagefter kørte han lige forbi skydebanen.
Til top
søren andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sk andersen

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sk andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2011 kl. 08:36
http://www.gillhamsfishingresorts.com/ KAN KUN ANBEFALES
Til top
oliver bugge hunt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oliverbugge

Tilmeldt:: 22 Okt 2010
Geografisk: beder
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oliverbugge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2011 kl. 09:18
skyder banen er ved siden af cable parken ikke ? (wake board bane) 
Til top
Eske Braun Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Eske Avatar

Tilmeldt:: 08 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eske Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2011 kl. 15:03
jeg er pt i thailand og har vaeret paa tur med en tysk gut som gaar under navnet Mr. Blue. Han har baaden Electric Blue som er en fuldblods big game baad. Prisen pr. dag er 3500,- kr hvilket jeg finder ganske rimeligt. Prisen er incl. frokost, frugt, vand/sodavand og frugt, ol er ekstra. jeg har set priser som var over 5500,- jeg Vi fangede 1 stk. sail pa omkring 25kg, mistede en baracuda som bed et 60punds wire forfang over plus en masse smaa tun.

google: electric blue, og du vil finde ham
Eske
Til top
oliver bugge hunt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oliverbugge

Tilmeldt:: 22 Okt 2010
Geografisk: beder
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oliverbugge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2011 kl. 17:58
Der er fint fiskeri i phuket min far har haft en game fishing båd der ude hvor vi fangede en del sailfish +wahoo og en masse tun. Hvis du vil ud på nogle af de bedre både med internationale kaptajner skal du op omkring de 3000 om dagen
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2011 kl. 20:38
jeg tog med på en kajaktur fra Phuket...
vi sejlede med long tail boat ud til nogle små øer, med nogle huler, hvor vi så skulle sejle i kajak og svømme...
jeg lod de andre sejle deres egen sø, og fandt et område med mangrove, hvor jeg med min fluestang fangede forskellige jacks trevally og andre fisk som jeg ikke kendte... jeg brugte en # 8 stang og ville ikke gå længere ned...
jeg husker ikke hvad turen kostede, men det var ikke meget:-)
 
mik
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2011 kl. 18:20
Hej alle her !
 
Tusind tak for alle Jeres inputs - de har været med til at skærpe interessen yderligere.
 
K&B derude
 
michael F
Thumbs Up
Til top
oliver bugge hunt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oliverbugge

Tilmeldt:: 22 Okt 2010
Geografisk: beder
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oliverbugge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2011 kl. 18:37
hej mikkel kan du huske hvad det hed der hvor du tog ud fra, og fangede du mange fisk ? 
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2011 kl. 19:52
jeg  fandt turen på et turist kontor... der var masser af dem... jeg fangede 8-10 fisk fra ca ½ kg til 6-7 kg
Til top
oliver bugge hunt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oliverbugge

Tilmeldt:: 22 Okt 2010
Geografisk: beder
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oliverbugge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2011 kl. 19:53
okay vildt nok. Man skal passe på hvor man kommer omkring der nede det kunne være man mødte en sur saltvands krokodille :) 
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2011 kl. 20:54
dem stødte jeg ikke på ;-)
jeg var også med på en "big game" tur... det var en lokal skipper, der tog 5 eller 6 mand med ud... målet var ifølge skipper, sailfish, og grejet var dimensioneret derefter... men vi mødte kun bonito, i temmelig begrænset størrelse, jeg havde medbragt min lidt kraftige kyststang hjemmefra, med et hjul i str ca 4000... og en håndfuld gummi sprutter, der blev søsat efter båden... på det grej var bonito i str ca 1½-2 kg en fest... festen sluttede dog da en noget større fisk snuppede sprutten, og strøg afsted med ca 300m fireline...
 
mik
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 05:16
Halløj Michael

Jeg har været her i godt en måned og bliver yderligere nogle uger. Har fisket i Kathu hvor der er en fiskepark a la den der beskrives i Phuket Town. Den jeg har fikset i ligger modsat den store vej i Kathu ved "kabel-vandski-banen". Pris 400 bath for en dag samt 50 bath for brød. Og de tripper rundt for at rigge din stang til. Har fået en 20 kg's men der op til 40-50 kg's fisk i søen.
Havfiskeriet ... følg de andres råd.. jeg lejede en hel båd for 2 år siden, men det var ikke den store succes... ville nok finde en international decideret skipper der ved hvor fiskene er..

Puhhh her er varmt.. tror jeg stryger på stranden og læser en bog .-)

FISH ON

vh
TRHM
FISH ON, www.lakseture.dk
Alaska, Mexico, Bahamas
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 13:17
Hej hej Mr. Møller !
 
Det lyder som noget jeg kunne komme i tanke om at se nærmere på.
 
Nyd varmen mens du kan - herhjemme er det gråt og surt - småkoldt !!!!!
 
Vi snakkes ved du gæve laksekiller !
 
bedste hilsner
michael f
Cool
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres