Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spinnesæt til fjord/kyst søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Jensen Jåtog Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LateNighterDK

Tilmeldt:: 13 Jan 2011
Geografisk: Svenstrup
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LateNighterDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Spinnesæt til fjord/kyst søges
    Sendt: 14 Jan 2011 kl. 00:38
Sidste år startede jeg så småt på vadefiskeri i fjorden efter havørreder. Har ellers altid sværget til å-fiskeri (spin og flue), men forårets magre resultat ved åen gjorde, at jeg kiggede mig om efter andre muligheder. Har indtil videre brugt mit å-grej i fjorden, men nu skal der investeres i noget rigtigt saltvandsgrej.

Jeg har følgende krav/ønsker:
  • Skal kunne bruges både til bombarda og alm spin
  • Saltvandsbestandigt
  • Multihjul
  • Stanglængde: 10' - 11'
  • Nøje afstemning af stang og hjul
  • Pris: 1500 - 3000,- 
Kan nogen anbefale et rigtig godt sæt?

Har set flere indlæg med ønsker om lignende grejanbefalinger, men ikke faldet over nogen hvor der decideret spørges efter et nøje afstemt sæt. Det er altså konkrete erfaringer med stang/hjul-sæt, jeg er ude efter.

, og har konkluderet at jeg bare må prøve et multihjul. Har indtil nu udelukkende fisket med fastspole, men tanken om mere intensive fights, bedre føling med fisken og tilfredsstillelsen ved gode kast (ala fluefiskeri), har overbevist mig om at det skal prøves. Tråden konkluderer også at nøje afstemmelse af hjul og stang er meget vigtigt for kasteegenskaberne.

NB: Jeg har kigget på IronFeather Momentum 10' til multihjul. Den skulle kunne tage 8-32 gram og er vel derfor OK til både spin og bombarda? Lyder som en lækker stang.

Vh Klaus
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres