Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluegrej i Tyskland

 Besvar Besvar
Forfatter
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluegrej i Tyskland
    Sendt: 13 Jan 2011 kl. 14:03
Skæbnen vil at jeg får rigtig god tid til at hygge lidt ved fluestikket i den kommende tid.
 
Er der en venlig sjæl der kender goe' butikker i Tyskland?
 
/M
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 14:27
Hej Martin
Søger du fluebinding og hvor?
Michael
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 14:28

Jeps, kører i pendulfart mellem Belgien og DK for tiden og håbede på at der måske er en butik i Tyskland hvor man kan spare en skejs og måske se et anderledes udvalg.

Vi læste jo i går at det danske flash knækker (-: (kun for sjov)
 
/M
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 14:41
Hej Igen Martin
KHD i hamborg er en lækker geschæft men billig NEEEJ
ellers er der et link her
Michael
Til top
Jack Lassesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lassesen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2003
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lassesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 15:40
Hej Martin
Jeg har handlet her et par gange Thumbs Up
God service og masser af lækre ting
Mvh Jack
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 12:35
Super, tak for svarene. Det ser ud som om der er lidt at spare ifht de danske shops.
 
/M
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 13:46

Det bliver en tur om KHD næste gang jeg drøner mod Hammburg.

Priserne er nu fornuftige nok synes jeg (i hvert fald de ting jeg er ude efter)
 
/M
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 14:24
Fandt f.eks. lige det her fluestik fra C&F. Er det mon det samme:
 
Pris hos K&HD Fishing 399 euro (2.980 kr.)
 
 
Pris hos Go-fishing 4.500
 

Det er immervæk noget af en prisforskel synes jeg.
 
/M
Til top
Robin Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rob.

Tilmeldt:: 25 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rob. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 17:31
Hej Martin.

Det er det samme og ja det er en stor prisforskel, jeg kende butikken ganske godt da jeg sælger varer til dem, Ralph har gjort et stort arbejde for at gøre det til en af tysklands førende Fluefiskebutikker..Glæd dig til at besøge en butik hvor alt bare er i  orden/god kvalitet.
Det er ikke den billigste butik i tyskland, men service, viden og kvalitet er i top.
Hyggelig hilsen
Robin.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2011 kl. 16:28
Hej Robin,
 
Takker, utroligt at man kan spare 1500 på et fluestik. Det er jo 33%. Ikke dårligt.
 
Kender du stikket? er det et godt køb?
 
/M
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2011 kl. 16:35
Slet ingen der har noget positivt/negativt at sige om C&F Marci Polo stikket?
 
Er det for "spinkelt"? Skal jeg hellere købe f.eks. et andet stik og løse dele? Anything..
 
/M
Til top
Robin Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rob.

Tilmeldt:: 25 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rob. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2011 kl. 17:13
Hej Martin.

Jeg kender godt stikket og personligt ville jeg ikke bruge det til daglig fluebinding pga. det er let og spinkelt, men som rejse stik er det helt perfekt så det kommer an på hvad du skal bruge det til.

Hyggelig hilsen
Robin.
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2011 kl. 17:14
Hej Martin !
Hvis du vbil have alt fluebinding i en rygsæk med dig rundt på farten, så er er marco polo sættet super fint, men som du selv er lidt inde på er det lidt "spinkelt".
Jeg arbejder lidt overalt, og ofte på diverse hoteller, hvorfor jeg købte marco polo sættet, med det ønske at kunne bruge lidt af den røvsyge tid på hotellet til noget fluebinding. (gav 2500 kr. ved Brasholt i Hjørring på tilbud)
Jeg har dog solgt sættet igen, og bruger nu mit ynglings stik, nemlig Regal med bronze foden, lidt tungere ja, men det er det der virker bedst for mig.
Især hvis man som jeg, gerne vil trække voldsomt i ribben, for at sikre kropsmaterialer, så står regal stikket meget bedre fast, samt krogholdet er bedre.
Men igen, skal det med ud på fjellet, og der bindes små ørredfluer, så er marco polo sættet super godt, og som alt andet C&F grej, så er kvaliteten i top.
Lad os høre hvad du ender op med, og om hvorledes det virker for dig.
Go' bindelyst ved stikket !
Mvh. Jim
 
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2011 kl. 12:56
OK, så vil jeg se mig om efter et andet stik.
 
Tak for input.
 
/M
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum