Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gudenåen?

 Besvar Besvar
Forfatter
jesper lind Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
smølf

Tilmeldt:: 13 Sep 2002
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér smølf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gudenåen?
    Sendt: 12 Jan 2011 kl. 08:40
Mojn allesammen
 
Er der nogen der ved noget om gedde-situationen i Gudenåen?
 
Håber at høre fra jer.
 
Knæk og bræk
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 08:42
jamen der bliver ikke fisket deri før fra lørdag, pga fredningen, men der skal jo nok være fisk...om ikke andet kan vi kikke efter om der skulle være kommet nogle grønlændere op der.....
Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 09:06
Med det tøvejr der har været og som kommer i weekenden, så tror jeg det bliver umuligt at fiske i den.
Har hørt den står meget meget højt!
Til top
Rikard Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rik_J

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rik_J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 09:33
Man har vel godt kunne fiske på det nedre stræk, hvis man havde lyst til det?
 
Fiskeriet er nok svært pga. den høje vandstand, men fiskene skal jo være et sted såååå.....
Til top
Carsten Riis Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Riis

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 12:39

øhh mads....

det er vel først fra på søndag der må fiskes i åen igen???
Premieren plejer i hvert fald at falde på den 16., men du kan sikkert have åen helt for dig selv på lørdag..
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 12:51
Der er is på det nederste stykke i Randers, og tilmed havnebassinet..
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 13:14
Citat: Riis

... det er vel først fra på søndag der må fiskes i åen igen???
Premieren plejer i hvert fald at falde på den 16., men du kan sikkert have åen helt for dig selv på lørdag..
Det er tilladt at fiske nedstrøms Frisenvold laksegård hele året.
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 13:50
hov ja, jeg troede det var den 16 lørdag. men som de andre skriver, så er der ved stevnstrup åben for fiskeriet, hvis det er til....
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 14:16
må se hvor slemt det bliver med vandstanden.... får en status imorgen....
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 16:34
Jeg var over Gudenåen i dag både ved Kongensbro og Bjerringbro, og vandet står meget højt, men der kan godt fiskes på visse stræk fra på søndag. Der er ingen is, heller ikke i kanterne.

Jan
Til top
karsten jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten.j Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten.j Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 16:35
vandstanden er lige nu 90 cm 0ver normalen
 
karsten
Til top
mogens jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mogens jensen

Tilmeldt:: 03 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mogens jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 16:42
http://viborg.dk/db/Kommune.nsf/Alle/5F1C22CAC4C5683DC12575A0003258A1?OpenDocument ikke slemt! der er jo en grund til vi fisker med synke 6 og vægt belasted fluer...
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 16:52
Citat: jabis

Jeg var over Gudenåen i dag både ved Kongensbro og Bjerringbro, og vandet står meget højt, men der kan godt fiskes på visse stræk fra på søndag. Der er ingen is, heller ikke i kanterne.

Jan
Hvis du skal kunne forudsige vandstanden i Gudenåen til på søndag må du have en god kontakt hos Tangeværket da det er dem der afgør vandstanden nedenfor Bjerringbro. Hvis de vurdere at der er smeltevand på vej kan de vælge at lukke mere vand ud for at have "plads" i Tange Sø.
 
Hvis du blot ligger inde med en overnaturlig evne til forudsigelser vil jeg gerne hører om jeg kan forvente at fange en god laks i den kommende sæsonWink
Til top
Per M Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per M Sørensen

Tilmeldt:: 01 Jun 2002
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per M Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 17:37
Der er ikke mere vand i åen nu end der var i sommers, men der er meget is på kanterne ned mod åen, som kan være direkte livsfarlig at færdes på... så pas hellere godt på hvis I bevæger jer til åen!
 
Per
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 17:52
Citat: Per M Sørensen

Der er ikke mere vand i åen nu end der var i sommers, men der er meget is på kanterne ned mod åen, som kan være direkte livsfarlig at færdes på... så pas hellere godt på hvis I bevæger jer til åen!
 
Per


Jeg vil også lige pointere at det er satme ik for sjov at gå rundt langs åen. Man skal virkelig passe på. Sidste år efter jeg var ved at skvatte i, fandt jeg et par gamle RT vadestøvler frem, og monterede 10 stk 2 cm skruer i hver støvle. Det hjalp lidt på det hele... :)

Jeg har også været ude at kigge lidt, og der var heller ikke is på mine hotspots.. Skal helt sikkert ud søndag!!


Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 18:32
Jeg ser frem til at høre mere søndag aften mht. fangster, vand osv. Med de plusgrader dmi truer med, så holder mig til de blanke på kysten den kommende weekendSmile
 
K&B til jer der skal ud
Til top
christian ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teddythebear

Tilmeldt:: 03 Maj 2006
Geografisk: hadsten
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddythebear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 19:45
Hej 

Jeg fisker selv i Gudenåen ved Bjerringbro, og jeg glæder mig som mange andre til på søndag..........

Jeg vil dog gerne opfordre folk til at behandle gedderne efter fortjeneste.........en gedde der har været en tur på land, ligget ved siden af stangen for at vise hvor stor den var fordi fangeren var alene og så derefter tage et billede, er altså ikke mange sure sild værd, når den bliver sat ud igen.......

Den bliver helt sikkert blind på det øje der har ligget ned mod sneen og den frosne jord og slimlaget er smadret.......

Min personlige mening er, at det kan gøres bedre........løsne krogen mens fisken er i vandet og så er det ellers .."vi ses igen senere".....hvis man er 2 afsted, kan fisken løsnes i vandet,,,hurtig op til et billede og så ellers ovennævnte..........

Knæk og bræk og fuld flex på klingen på søndag

Hilsen Christian
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 21:03
Citat: JRK

Citat: jabis

Jeg var over Gudenåen i dag både ved Kongensbro og Bjerringbro, og vandet står meget højt, men der kan godt fiskes på visse stræk fra på søndag. Der er ingen is, heller ikke i kanterne.

Jan
Hvis du skal kunne forudsige vandstanden i Gudenåen til på søndag må du have en god kontakt hos Tangeværket da det er dem der afgør vandstanden nedenfor Bjerringbro. Hvis de vurdere at der er smeltevand på vej kan de vælge at lukke mere vand ud for at have "plads" i Tange Sø.
 
Hvis du blot ligger inde med en overnaturlig evne til forudsigelser vil jeg gerne hører om jeg kan forvente at fange en god laks i den kommende sæsonWink
 
  Ermm  Jesper, hvis det geografiske står til troende, er Jan jo lidt tættere på virkeligheden, end du er. Uden at jeg skal tillægges profetiske evner, tør jeg nu godt garantere at vandstanden i Gudenåen den kommende weekend vil være væsentligt over normalen. Dette kan, de nuværende forhold, DMI's 5 døgns prognose og årstiden taget i betragtning,  halv- eller helåbne sluseporte i Tange ikke ændre det store ved. Approve
 
Peter
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 21:08
Citat: Peter Mathiasen

Citat: JRK

Citat: jabis

Jeg var over Gudenåen i dag både ved Kongensbro og Bjerringbro, og vandet står meget højt, men der kan godt fiskes på visse stræk fra på søndag. Der er ingen is, heller ikke i kanterne.

Jan
Hvis du skal kunne forudsige vandstanden i Gudenåen til på søndag må du have en god kontakt hos Tangeværket da det er dem der afgør vandstanden nedenfor Bjerringbro. Hvis de vurdere at der er smeltevand på vej kan de vælge at lukke mere vand ud for at have "plads" i Tange Sø.
 
Hvis du blot ligger inde med en overnaturlig evne til forudsigelser vil jeg gerne hører om jeg kan forvente at fange en god laks i den kommende sæsonWink
 
  Ermm  Jesper, hvis det geografiske står til troende, er Jan jo lidt tættere på virkeligheden, end du er. Uden at jeg skal tillægges profetiske evner, tør jeg nu godt garantere at vandstanden i Gudenåen den kommende weekend vil være væsentligt over normalen. Dette kan, de nuværende forhold, DMI's 5 døgns prognose og årstiden taget i betragtning,  halv- eller helåbne sluseporte i Tange ikke ændre det store ved. Approve
 
Peter
Hej Peter,
 
Selvom jeg nu sidder på 4. sal på Frederiksberg stammer jeg fra Bjerringbro og har trådt mine fiskesko ved Gudenåen. Men der er jo et ordsprog der siger at for Vorherre er vi alle Jyder. Det betyder at der er håb for alleWink
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 21:10
Citat: mogens jensen

http://viborg.dk/db/Kommune.nsf/Alle/5F1C22CAC4C5683DC12575A0003258A1?OpenDocument ikke slemt! der er jo en grund til vi fisker med synke 6 og vægt belastede fluer...


Hmm jeg tror ik jeg har så store geddefluer i  at dekan forventes set/opdaget i det mudrede(cocio) vand der må være ,at forvente i disse kommende dage med smeltevand.
sorry og godnat fra lyseslukkeren
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 21:13
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 21:15
Godt man kan hoppe i sin pontonbåd:-) jeg skal på åenTongue
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 00:00
Nej forudsige vandstanden kan jeg ikke (og heller ikke muligheden for at fange laks), så jeg udtalte mig bare om hvordan det så ud onsdag eftermiddag. Søndag gik alene på, at fiskeriet ikke kan starte før søndag. Jeg har ikke været nede ved åen, men kan sagtens se, at det med tøvejr kan blive svært at færdes langs åen. Men jeg kender et par stræk der sikkert vil være ok.

Jan
 
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 00:33
Citat: jabis

Nej forudsige vandstanden kan jeg ikke (og heller ikke muligheden for at fange laks), så jeg udtalte mig bare om hvordan det så ud onsdag eftermiddag. Søndag gik alene på, at fiskeriet ikke kan starte før søndag. Jeg har ikke været nede ved åen, men kan sagtens se, at det med tøvejr kan blive svært at færdes langs åen. Men jeg kender et par stræk der sikkert vil være ok.

Jan
 
Øv. Troede lige jeg kunne læne mig op af en positiv forudsigelseWink
 
K&B med gedderne.
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 05:30
Citat: Rasmuslaustsen

Godt man kan hoppe i sin pontonbåd:-) jeg skal på åenTongue


der er nok nogen der kan....... hvis jeg var 100% sikker på flyderingen, så var jeg osse PÅ åen på søndag, og ikke VED........
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 09:23
Rasmus - hvor vil du sætte i? Man kan komme i ved Stevnstrup, men ikke i land længere nede som det så ud igår.

Jan
Til top
Per M Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per M Sørensen

Tilmeldt:: 01 Jun 2002
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per M Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 13:05
Vandstanden er nu på det laveste niveau siden august måned, og jeg tvivler stærkt på at åen vil gå så meget over sine breder, at man ikke kan fiske i den, det største problem vil ganske enkelt være det is der ligger på markerne ned mod åen, som vil gøre det "spændene" at færdes langs åen...
 
ps. jeg sidder pt. 25 meter fra åen...
Per 
Til top
rasmus ottesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gudenåfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gudenåfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 13:07
hey alle om skal til åen søndag!
vi er klar med morgen kaffe nede ved det lokale klubhus søndag morgen kl 7,45!
vis i skulle være i at møde op!

knæk og bræk på søndag :D
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 16:13
såå, et stk. zpey unique compact #7 17,0g sink 3/4 7,2m, et stk. polyleader sink 5-6, lidt fluer osv. indkøbt og monteret...... mon ikke man er ved at være klar til madam grum fra gudenå???
Born to fish, forced to work!!!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres