Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

#5 Sage?

 Besvar Besvar
Forfatter
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: #5 Sage?
    Sendt: 12 Jan 2011 kl. 04:32


Hej alle jer gæve lystfiskere!

Jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg har for mange penge, men ingen Sage stang, i #5! Wink

Ej spøg til side.. Jeg søger expertise, da jeg ikke kan finde ud af hvilken model, jeg skal vælge..? Jeg hælder meget til TCX, men syntes jeg har hørt at den er ringe i de lave klasser? hvad siger i ?

Ellers er der jo den gamle traver Z-AXIS eller ZXL ?

Del ud af jeres erfarring og råd Smile
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 06:49
Hej Stefan
Uanset hvilke svar du får, kan du ikke bruge det til ret meget. Den eneste ekspertise folk, kan øse ud af er, om der er nogle problemer/fejl med stængerne. Om den ene eller anden mener at en bestemt stang er fantastisk, kan jo ikke bruges til så meget. Du kan jo selv læse fabrikantens beskrivelser på stængerne og prøve dig frem. Hvem ved måske vil du slet ikke have en SageWink.

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 07:11

Hej Stefan

Hvor og til hvilket fiskeri skal du bruge stangen?
TC
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 08:06
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 10:28
Citat: stefanskovbo



Hej alle jer gæve lystfiskere!

Jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg har for mange penge, men ingen Sage stang, i #5! Wink

Ej spøg til side.. Jeg søger expertise, da jeg ikke kan finde ud af hvilken model, jeg skal vælge..? Jeg hælder meget til TCX, men syntes jeg har hørt at den er ringe i de lave klasser? hvad siger i ?

Ellers er der jo den gamle traver Z-AXIS eller ZXL ?

Del ud af jeres erfarring og råd Smile
 
Hej Stefan.
 
Ja det er jo en rigtig grim situation du er havnet i der, men på den anden side så er det vel til at leve med Wink
Men men....hvorfor lige en Sage ?
Som gammel fluefisker har jeg gennem årene fisket med tonsvis af forskellige fluestænger i alle prisklasser og vil derfor foreslå dig at overveje et forslag grundigt.
Her på Forum har Peter Neerdorf en Winston Bll-mx og et Billy Pate fluehjul til salg for 4500,- og dette tilbud mener jeg er helt uden konkurrence hvis absolut topkvalitet er i højsædet.
Stangen er en #4 men da hurtige saltvandsstænger i dag generelt er underklassificeret vil den i princippet udgøre det for en #5-stang, og netop Bll-mx-serien fra Winston er i den absolut hurtige ende af skalaen med virkelig power og feeling.
Jeg kastede i øvrigt med den for nogen tid siden og det er simpelthen en gudeskøn stang som i den grad kan lægge noget line ud.
Jeg har gennem tiden både ejet og kastet med stort set samtlige stænger fra Sage og det er helt sikkert glimrende stænger, men men....skulle jeg vælge en i klasse 4-5 til kysten ville jeg netop vælge en Bll-mx uden at tøve et øjeblik.
Og så er der lige Billy Pate hjulet....ubetinget verdensklasse som helt taler for sig selv.
 
Så...hvad venter du egentligt på ?
 
Mvh
Jim.
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 13:15
Hej igen og tak for de gode svar !

Jeg må indrømme at jeg ikke har så meget at sige til jer, der ikke mener jeg kan bruge andres meninger til noget :)
Syntes det er rart at høre ander snakke positivt om noget, men næsten endnu bedre med lidt"downsides" om et produkt, før man køber det !

Jeg skal bruge stangen til fiskeri efter ørred, i vandløb såsom karup å, simested å osv (viborg sportsfiskerforbunds fiskevande)

Jeg har godt læst testen, men er meget uenig i resultatet af testen må jeg indrømme ? Mange af stængerne, der er kategoriseret høj, er efter min mening komplet elendige..

Og ja hvorfor nu egentligt en Sage.. hehe
Det er der vel delte meninger om, og jeg er sikker på at winston også laver fede stænger efter nogles meninger, men for mig er fluefiskeri lige så meget følelsen og det visuelle i grejet, som det er effektiviteten. Det er der måske mange der griner af, men står jeg ved vandet, leder jeg tanker væk og bliver helt i et med oplevelsen af at sende min flueline ud over strømvandet.. Og hvis jeg kigger ned på min stang, og ikke syntes om det visuelle stangen har at byde på, så kan det simpelthen sænke oplevelsen for mig..
DERFOR køber jeg kun Sage og en gang imellem T&T, fordi jeg syntes deres stænger er FANTASTISK smukke, og ikke mindst dejlige at fiske med :-)
Hører til de personer, der syntes helheden ved oplevelsen er lige så vigtig som de evt fangster !Smile


Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 13:56
Citat: stefanskovbo

Hej igen og tak for de gode svar !

Jeg må indrømme at jeg ikke har så meget at sige til jer, der ikke mener jeg kan bruge andres meninger til noget :)
Syntes det er rart at høre ander snakke positivt om noget, men næsten endnu bedre med lidt"downsides" om et produkt, før man køber det !

Jeg skal bruge stangen til fiskeri efter ørred, i vandløb såsom karup å, simested å osv (viborg sportsfiskerforbunds fiskevande)

Jeg har godt læst testen, men er meget uenig i resultatet af testen må jeg indrømme ? Mange af stængerne, der er kategoriseret høj, er efter min mening komplet elendige..

Og ja hvorfor nu egentligt en Sage.. hehe
Det er der vel delte meninger om, og jeg er sikker på at winston også laver fede stænger efter nogles meninger, men for mig er fluefiskeri lige så meget følelsen og det visuelle i grejet, som det er effektiviteten. Det er der måske mange der griner af, men står jeg ved vandet, leder jeg tanker væk og bliver helt i et med oplevelsen af at sende min flueline ud over strømvandet.. Og hvis jeg kigger ned på min stang, og ikke syntes om det visuelle stangen har at byde på, så kan det simpelthen sænke oplevelsen for mig..
DERFOR køber jeg kun Sage og en gang imellem T&T, fordi jeg syntes deres stænger er FANTASTISK smukke, og ikke mindst dejlige at fiske med :-)
Hører til de personer, der syntes helheden ved oplevelsen er lige så vigtig som de evt fangster !Smile


Du får ikke smukkere stænger en Winston mht. finish og montering. Om man kan lide aktionen er en anden sag. Z-Axis #5 i den omtalte test blev nummer 2. Helt godt klaret af så gammel en traver. Der er normalt heller ikke noget at sætte en finger på hos Sage men winston er #1 når det kommer til det visuelle indtryk.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 14:02
IMO er en femmer måske lidt i underkanten til de fisk du risikerer at ramme i de omtalte vande.

Hvis det lyster, er jeg også fra Viborg og jeg har den omtalte stang stående, så der er mulighed for en prøvetur .. :)
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 14:16
Citat: JRK

Citat: stefanskovbo

Hej igen og tak for de gode svar !

Jeg må indrømme at jeg ikke har så meget at sige til jer, der ikke mener jeg kan bruge andres meninger til noget :)
Syntes det er rart at høre ander snakke positivt om noget, men næsten endnu bedre med lidt"downsides" om et produkt, før man køber det !

Jeg skal bruge stangen til fiskeri efter ørred, i vandløb såsom karup å, simested å osv (viborg sportsfiskerforbunds fiskevande)

Jeg har godt læst testen, men er meget uenig i resultatet af testen må jeg indrømme ? Mange af stængerne, der er kategoriseret høj, er efter min mening komplet elendige..

Og ja hvorfor nu egentligt en Sage.. hehe
Det er der vel delte meninger om, og jeg er sikker på at winston også laver fede stænger efter nogles meninger, men for mig er fluefiskeri lige så meget følelsen og det visuelle i grejet, som det er effektiviteten. Det er der måske mange der griner af, men står jeg ved vandet, leder jeg tanker væk og bliver helt i et med oplevelsen af at sende min flueline ud over strømvandet.. Og hvis jeg kigger ned på min stang, og ikke syntes om det visuelle stangen har at byde på, så kan det simpelthen sænke oplevelsen for mig..
DERFOR køber jeg kun Sage og en gang imellem T&T, fordi jeg syntes deres stænger er FANTASTISK smukke, og ikke mindst dejlige at fiske med :-)
Hører til de personer, der syntes helheden ved oplevelsen er lige så vigtig som de evt fangster !Smile


Du får ikke smukkere stænger en Winston mht. finish og montering. Om man kan lide aktionen er en anden sag. Z-Axis #5 i den omtalte test blev nummer 2. Helt godt klaret af så gammel en traver. Der er normalt heller ikke noget at sætte en finger på hos Sage men winston er #1 når det kommer til det visuelle indtryk.

Betvivler ikke deres finish eller aktion, for at være dårlig, syntes bare ikke deres stænger er pæne på samme måde, som stængerne fra Sage eller T&T er ?
Syntes klart at begge mærker er Winston overlegne, rent visuelt Smile
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 14:30
Hvilken stang siger du, at du har stående ? :)
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 14:41
Citat: stefanskovbo

Jeg skal bruge stangen til fiskeri efter ørred, i vandløb såsom karup å, simested å osv (viborg sportsfiskerforbunds fiskevande)

Det er vel ikke havørred du mener? I så fald vil klasse 5 være alt for let, set i forhold til den størrelse fisk du kan støde på i de nævnte åer!
Her ville klasse 7-8 være mere passende...
 
MVH Kasper
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 14:44
Nej det er bestemt ikke HØ jeg er efter! :)
Jeg burde måske forklare, at jeg kun fisker tørflue og nymfe efter bækørred og stalling Smile
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 14:53
Der findes mange stænger, der er mindst lige så lækre at se på som Sage. Så hvis ikke det er stangens kasteegenskaber, der skal være afgørende for dit valg. Så synes jeg da, du skal gå ned og købe den første Sage klasse 5, du synes der er pæn. Personligt synes jeg ikke Sage har lavet noget bedre den deres RPL 905.
Sage fanatikeren der er blevet voksen.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 14:54
Hej Stefan,
hvis du har rigtigt mange for mange penge og vil ha den ultimative 5'er til det fiskeri du nævner så bør du kigge forbi Tom Morgan og kigge dels på hans grafitstænger men også hans glasfiberstænger.
Der kan hverken T&T eller Winston eller Sage være med hverken fiskemæssigt (til det fiskeri du nævner) eller håndværksmæssigt. (sage laver ikke smukke fluestænger, gode men ikke smukke ;-)  ) de er dyre ja men du havde jo også for mange penge.....
En 8½ fods femmer så behøver du ikke andre stænger.
 
 
vh
Peter
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 14:57

Citat: ler

Der findes mange stænger, der er mindst lige så lækre at se på som Sage. Så hvis ikke det er stangens kasteegenskaber, der skal være afgørende for dit valg. Så synes jeg da, du skal gå ned og købe den første Sage klasse 5, du synes der er pæn. Personligt synes jeg ikke Sage har lavet noget bedre den deres RPL 905.
Sage fanatikeren der er blevet voksen.

Tror du har fået debatten galt i halsen min ven Smile
Kasteegenskaberne, er BESTEMT ikke ligegyldige.. Det er naturligvis dem der skal være det afgørende for købet, og var også grundlaget for mit spørgsmål. om hvilken af de 3 stænger jeg nævnte til start, og hvad folk syntes om dem?
Min eneste statement, var bare at jeg gerne ser at stangen også er smuk i mine øjne, men det er slet ikke det jeg er her for at snakke om, for som alle nok ved så kan smag IKKE diskuteres Smile
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 14:58
Citat: stefanskovbo

Hvilken stang siger du, at du har stående ? :)


Tcx 590
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 15:03
Citat: Jabber

Citat: stefanskovbo

Hvilken stang siger du, at du har stående ? :)


Tcx 590

Syntes du selv godt om stangen :)?
Hvor bor du henne i Viborg?
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 15:16
Jeg ville vel ikke eje den hvis jeg ikke kunne lide den? :)

Jeg synes det skinner igennem at #5 er en konkurrenceklasse for det er en stiv sag!
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 16:55
Hej Stefan
 
Hælder du imod en TCX 5'er, jamen så er der nok ikke meget der kommer op på siden af den Wink
 
Jeg kender ikke dit fiskevand så ved ikke hvor stort det er, TCX'eren passer fint i mellemstore vandløb, til store vandløb er 6'eren et bedre valg med en femmer line på, til små vandløb, ville jeg nok kigge langt efter en 580 ZXL Embarrassed
 
Mest af alt dog, så bør du selv vifte med den inden køb, bare fordi andre synes noget er godt er det ikke sikkert det falder i andres smag Wink
 
Ved ikke helt hvad stivhed har med konkurrencekast at gøre, men jeg kastede med min 5'er da jeg vandt DM i præcision 2009 og da jeg blev nummer 2 2010. Alle kastene i den konkurrence er dybest set tørfluekast på kort og mellemdistance, med en enkelt 18 meters storørred pletskud indlagt Cool
 
Og sådan en gang grøn kryptonit ser fræk ud i det element hvor trofæerne er Embarrassed
 
 
 
 
Mvh
Lasse
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 17:02
Så det var lige den trigger jeg manglede Lasse Wink
Hælder også mest imod TCX'eren !
Tak for svaret !!!

btw SUPER fedt billede Thumbs Up
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 19:38
Hej Stefan,
Jeg fisker rigtig meget tørflue efter bækørreder og stallinger. I mellemstore  åer her hjemme. Nogle gange med ret lange kast men også ret tit  snigefiskeri med kort line. Benytter ret lange forfang. Er du til tunge nymfer, kan en for stiv stang blive lidt problematisk.

Bruger SAGE Z-Axis #5 i 9"  samt #4 XP 8,5".

Benytter næsten udelukkende min #4. Den er perfekt til netop dk.

Synes at Z-axis er har en fed sprød aktion uden at være en stiv pind. Meget behagelig at kaste med og da den ikke er "lyn hurtig" har du en klar fordel især langs DK vandløb som har høje siv, træer og besværlige forhold.

Har også prøvet TCX. Det er også en rigtig fin stang, men måske lidt for "vild" til mit fiskeri i de hjemmelige vand. I store svenske elve ell. hvor lange kast er nødvendige er det en virkelig super stang.

Men prøv dig frem. Lån en stang og find ud af hvad der passer dig bedst ved åen. Det er der at man finder ud af om man er "venner" eller ej :-)

Hej fra
Niels Åge Skovbo
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 19:40
Hej igen Stefan,
Glemte helt at lave lidt reklame for den gamle SLT. Det er fine stænger, som mange af mine tørfluevenner sværger til. De kan ofte findes brugte. Ligeledes XP.

Vh
Niels Å
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 20:05

Hej

Hvis du kun skal dyrke nymfe og tørflue fiskeri i mindre og mellemstore åer, hvor længden ikke er afgørende ville jeg vælge ZXL.

Hvis du dyrker dit fiskeri med #5 på kysten, elve og søerne hvor det kan være en fordel med noget kastelængde ville jeg vælge TCX.

Hvis du vil have stangen til lidt af det hele, så kunne Z-axis være et rigtigt godt bud.

Alle tre fluestænger er rigtige fede, men har deres fordele i forskellige situationer. Du skal ud og lege med alle tre og så skal du gøre op med dig selv, hvad du skal bruge din nye fluestang til så bliver du helt sikkert glad for din nye Sage stang.

TC

 

Til top
Peter Stoltze Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Stoltze Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2003
Geografisk: Vestsjælland og Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stoltze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 22:50
Hyggelig diskussion - og ingen grund til at bruge tid på at retfærdiggøre overfor os andre hvorfor din nye stang skal være et bestemt mærke Wink

Jeg er glad for en kombination der hedder XP i 9 fod #5 og så SLT i 8 fod #4. Det dækker både mellemstore og små vandløb. XP'eren fungerer også ypperligt som en let havørredstang!

/Stoltze
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum