Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 hånds begynder stang

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 2 hånds begynder stang
    Sendt: 11 Jan 2011 kl. 13:06
jeg kan ud fra mit sidste indlæg og hvad jeg sådan har fået fortalt godt se at jeg skal have en 2 hånds til vi skal til borris, og som jeg senere også regner med skal bruges i mindre elve i norge..

jeg havde kigget lidt på brugte stænger, men har bestemt mig for at finde en fornuftig begynder stang som jeg vil kunne bruge i nogle år og være glad for, også kan jeg altid overveje og købe bedre og dyrere stænger hvis jeg virkelig vil..

jeg har en scierra mpa 12" kl 7-8, så vil gerne have en lidt kraftigere stang til borris, da jeg kan forstå at 8-9 nok er det bedste derned til..

jeg har kigget lidt på følgende stænger, og vil høre om nogle har prøvet disse, ved godt jeg nok selv skal ud og prøve dem men er da rart at høre om nogle af dem kan udelukkes med det samme, eller i har meget bedre alternativer..

hardy uniqua 13" kl 8 (kan desværre ikke finde hvad vægt den kaster med nogle steder, nogen der kan hjælpe?)

guideline act4 12,6" kl 8/9 (har tidligere haft exp3 i en hånds og var meget overrasket over finish osv på den, og ifølge korsholm kaster den som le cie og koster det halve)

loop xact 12,6" kl 8

tfo profesional spey 12,6" kl 8

vision gt four dh 13" kl 8/9

alle sammen er stænger i en pris klasse mellem 2000 og 3000 kr, nu har jeg ikke kigget på hvad der kommer på udsalg osv da jeg først regner med at købe her i løbet af foråret en gang, men det er ikke alle stængerne jeg sådan lige kan komme til at prøve hos de lokale forhandlere så derfor kan det godt tage lidt tid og få dem fundet hvor de kan prøves..



Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 13:30
Hejsa
Jeg har en guideline 12,6" Kl.8-9 Lpxe 4 delt til salg for 1900kr
Brugt 2 gange, så den står som ny.
Jeg betaler fragten
Kommer i condurarør.
Købt i Korsholm
Hvis det skulle have din interesse.
Passer 100% til Skjern å
Mvh
Henrik Christensen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 13:34
jeg ved godt der findes mange brugte tilbud derude til gode penge, men har bestemt mig for at jeg vil have en ny stang som jeg kan bruge i nogle år og senere benytte som reserve..

jeg har ikke meget forstand på 2 hånds, og derfor søger jeg lidt hjælp, og endvidere er finanserne ikke alt for gode lige pt efter en uges ferie syd på og en bil som har kostet 10.000 kr i reparationer i december..

er bare lidt tidligt ude, for at jeg kan nå og få prøvet lidt af stængerne da jeg ikke lige bor i den del af landet hvor alle disse stænger kan findes inden for 20 km's kørsel..

umiddelbart er det nok kun hardy uniqua og guideline act4 jeg vil kunne komme til at prøve heroppe..
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 13:42
Hej Rene
 
Hvor bor du?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 13:46
jeg er fra Frederikshavn..

troede det var skrevet i min profil Embarrassed

jeg tror jeg kan prøve den hardy ved brasholt i hjørring, og den guideline kan jeg måske være heldig og finde ved jægeren og lystfiskeren..


Til top
karsten jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten.j Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten.j Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 14:17
Hej Rene
 
Du behøver ikke at invisterer i en ny pind, du kan sagtens bruge den mpa 12 fod # 7-8 i skjern.
 
karsten
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 15:54
Jeg vil også sige - brug den du har. Der er ikke meget forskel på en klasse 7 - 8 og en ren klasse 8.
Hvis du vil have en ny stang, så kan jeg anbefale en TFO 12,6 spey klasse 8, jeg er den lykkelige ejer af sådan en.
Ejner
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 16:03

Hvis man kan stole på Go-Fishings hjemmeside skulle de stadig have de gamle Scierra HMS v2. Deres 13,3" 8/9 er en superstang der magter noget mere end din MPA.

 
Til 3000 har du en ven for livet. Stangen kan sikkert også findes brugt da der er solgt en del af dem men du skriver at du helst køber nyt.
 
 
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 16:19
Hej Rene`
 
Tackle-Shop har et Uniqua sæt på tilbud til 3100 kr.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 16:32
grunden til jeg ville købe ny var at folk sagde den mos var for klein til skjern å..

den kaster kun med små 20-22 gram og folk sagde bare jeg burde finde en kl 8-9 i stedet..

vi skal som sagt fiske ved borris hvor der skulle lufte en del, og der skal fiskes med liner der vil ned...
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 16:39

MPAén kan fint bruges til "det lette" med både nødvendig kastelængde, fluestørrelse og blæst kan medvirke til at du kommer til kort med så let en stang. Der er en del der går med 9/10 pga. blæst.

Hvis du går op i klasse pga. blæst skal du ikke nødvendigvis vælge en længere stang. Der er jo ingen grund til at din line skal længere op i vinden.
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 16:48
Hej Rene
Du kan fint bruge din nuværende stang går selv med en Hmsv2 11,9 # 7 8
Men bruge lidt penge på nogle fornuftige skyde hoveder
Jeg har set at Jesper R har den serie skydehoveder i forskellige synke rater, som du skal bruge.
Har ikke selv problemer med at undersøge, hvad der forefindes på bunden med de hoveder som jesper har til salg  21gr
Held og lykke med det dit valg
Mvh
Ulrich
 
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 16:55
Hej.
Ved Borris vil jeg klart anbefale en 14´ hvis du vil underhåndskaste, da den lettere når ud over sidevegetationen.
 
Mvh.  IJ
Til top
Allan Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Allan Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 17:07
Har den omtalte TFO - og vil gerne sælge den, da jeg har for mange stænger og for lidt tid... Rigtig fin stand og fornuftig pris.
 
Ring/sms 24804270 - eller mail: 1xmoller@ofir.dk hvis du er interesseret!!
 
Vh Allan (fra Borup på Sjælland)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 18:10
er også bange for at komme lidt til kort med så let en stang..

den guideline ser ganske fornuftig ud og en 8/9 er vel ganske fin dernede, også min mpa som reserve..

nogle der har prøvet omtalte stang, ellers må første stop på turen jo bare være korsholm..
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 20:23

Faldt lige over dette tilbud på Scierra Ferox.

 
Med stang, super linesæt samt et OK hjul(CTC) for 3000kr.
 
Har svært ved at se at du får et bedre samlet sæt(fra nyt)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 00:25
ja ser umiddelbart fint ud til prisen..

dog har jeg et hjul som jeg gerne vil bruge, så var mest på jagt efter en stang bare..

må se hvad jeg kan komme ud og prøve her i løbet af foråret, så kan jeg vælge ud fra det og hvad jeg synes..

kan se at hvis jeg vil have en scierra mere, kan jeg få en hms v2 13" kl 8/9 demo stang til 1499 kr hos brasholt..

men må indrømme at jeg hellere ville have et andet mærke end scierra, ser ud som om de så småt er på vej til at blive udfaset rundt omkring, og idag jeg rent tilfældigt var i sæby var jeg inde ved jc fisk for at se om han havde flere pigsåler stod jeg og så på stænger og flere af hans scierra kom helt ned på halv pris nu pralede han med, vel og mærke 50 pct af den fulde pris som de vel ikke har kostet længe..
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 10:15
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 10:36
Hej René.

Fik du set den lille artikel i FiskeAvisen?, godt nok en pudsig beskæring på"fangstfotoet"Angry

Jeg forsøgte mig selv med en Guideline lpxe kl.8-9, men det var for stiv til mit temperament (eller evner). Derefter købte jeg en High-Level hos Grejbiksen i Trige, 12,6 fod kl.8-9.. Den var meget let at få et fornuftigt kast ud af.

Når du endelig lander derhenne, vil jeg klart anbefale dig at smutte en tur til Korsholm - de har ret god indsigt i hvad der skal til at fluer (hvis du ikke binder selv).

For dælen da man kommer jo helt til at glæde sig til d.1 april af al den snak om laks og fiskestænger!!
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim P Avatar

Tilmeldt:: 15 Jul 2005
Geografisk: Nordsjælland, Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 11:04
Hej Rene
 
Guidelines Act4 er en fremragende begynderstang Clap Det eneste minus, jeg har omkring den stage, er at den mangler lidt , når det gælder de lange kast Confused men spørg dig selv, hvor ofte du har brug for kast over 30 m. Wink
 
Kim P
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim P Avatar

Tilmeldt:: 15 Jul 2005
Geografisk: Nordsjælland, Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 11:05
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 11:25
Dette er ikke noget dårligt bud:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=57348

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 11:45
Citat: René H.N.

ja ser umiddelbart fint ud til prisen..

dog har jeg et hjul som jeg gerne vil bruge, så var mest på jagt efter en stang bare..

må se hvad jeg kan komme ud og prøve her i løbet af foråret, så kan jeg vælge ud fra det og hvad jeg synes..

kan se at hvis jeg vil have en scierra mere, kan jeg få en hms v2 13" kl 8/9 demo stang til 1499 kr hos brasholt..

men må indrømme at jeg hellere ville have et andet mærke end scierra, ser ud som om de så småt er på vej til at blive udfaset rundt omkring, og idag jeg rent tilfældigt var i sæby var jeg inde ved jc fisk for at se om han havde flere pigsåler stod jeg og så på stænger og flere af hans scierra kom helt ned på halv pris nu pralede han med, vel og mærke 50 pct af den fulde pris som de vel ikke har kostet længe..
Scierra har haft det svært på det sidste og der er ikke længere så meget hype omkring mærket efter Henrik Mortensen har forladt butikken. Det ændre ikke ved kvaliteten på den HMS v2 du kan købe hos Brasholt. Det er et supertilbud. KØBWink Har selv flere stænger i serien og til 1500 kan du stort set fiske gratis da du får næsten samme pris hjem igen hvis du sælger. Køber du en ny stang risikere du at tabe langt mere hvis stangen ikke falder i din smag. Om den gør det kan du først vurdere efter et par ture ved vandet og IKKE i butikken.
Til top
Ronny Lagoni Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny Lagoni Thomsen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vejle/Grindsted/Kolding/Skjern/Haderslev/Varde
Status: Offline
Beskeder: 171
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny Lagoni Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 11:51
Hej René

Det er en spændende situation du står i, hvor du kommer med mange gode betragtninger på det fiskeri du gerne vil dyrke. Lad os prøve at se lidt mere specifikt på det:

Din Scierra MPA dækker meget af det øvre Borris på en rigtig god måde. Jeg har selv tidligere fisket meget på det stræk med præcis den stang du her refererer til. Og det gør den godt. Mange steder her er åen ikke ret bred og om sommeren er din 12'er bare eminent.

Der er dog forhold, hvor en større klasse på stangen giver nogle fordele. en 12,5 -13 fods klasse 8/9 giver dig mulighed for lettere at kaste lidt større og tungere fluer ligesom den giver dig lidt mere power at fighte fisken med. Affiskningsmæssigt har du en lidt længere stang, hvilket gør det muligt for dig at nå lidt længere ud over siv osv. men det er dog marginalt.

På Borris' vand ved gjaldbæk bro er åen dog af en sådan størrelse at den lidt kraftigere stang giver lidt fordele.

For at samle sammen på det, så kan begge udrustninger bruges med stor succes - selv ville jeg dog først på sæsonen bruge en 8/9'er, da den bare spænder lidt bredere i anvendelsesområde. Hvad der skal stå på den osv. er dit valg prøv dig frem og se.

Pøj pøj med valg af stang

Med venlig hilsen

Ronny Lagoni Thomsen
www.fluefiskeskolen.dk


Redigeret af Ronny Lagoni Thomsen - 12 Jan 2011 kl. 11:53
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 11:56
Citat: René H.N.

ja ser umiddelbart fint ud til prisen..

dog har jeg et hjul som jeg gerne vil bruge, så var mest på jagt efter en stang bare..

må se hvad jeg kan komme ud og prøve her i løbet af foråret, så kan jeg vælge ud fra det og hvad jeg synes..

kan se at hvis jeg vil have en scierra mere, kan jeg få en hms v2 13" kl 8/9 demo stang til 1499 kr hos brasholt..

men må indrømme at jeg hellere ville have et andet mærke end scierra, ser ud som om de så småt er på vej til at blive udfaset rundt omkring, og idag jeg rent tilfældigt var i sæby var jeg inde ved jc fisk for at se om han havde flere pigsåler stod jeg og så på stænger og flere af hans scierra kom helt ned på halv pris nu pralede han med, vel og mærke 50 pct af den fulde pris som de vel ikke har kostet længe..
du skal også indregne de liner du skal bruge til sættet. Du kommer jo snildt af med 1000-1500 for skydeline + det best basale. Tilbuddet på Ferox inkl. linesæt er ok. Hvis du køber sættet med det dyre hjul kan du jo sælge dit gamle. Alternativt sætte CTC-hjulet til salg. Det skal nok kunne indbringe 800-1000. Hvis du så sætter linesæt til 1000 har du betalt 1000-1200 for den nye stang. Det er den absolut værd.
Køber du HMSén Brasholt har jeg liner til salg her på siden. Så bliver du kørende for få penge.
 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 12:17
simon-->>
har desværre ikke set artiklen, men har bestemt mig for det skal være med 2 hånds stang, og min mpa kommer selvfølgelig med derned også til de steder hvor den vil være bedre og gå med..

claus nielsen-->>
fint sæt du har til salg, men problemet er mest af jeg ikke skal have lige nu og her, ved godt der når jeg skal have sikkert kommer andre ting til salg, men kigger primært på nyt da jeg gerne for en gangs skyld vil købe ny stang og ikke brugt..

Kim Pedersen-->>
nu har jeg kun set hvad dem i foreningen kan med 2 hånds, og 30 meter er altså rigtig langt og så langt regner jeg ikke med at få brug for at kaste de næste par år..
har du prøvet den i sammenligning med le cie modellerne, og har korsholm ret i når de skriver den er lige så fed som den til halv pris.. ud fra det guideline jeg tidligere har prøvet har jeg været meget positivt overrasket..

willy-->>
bestemt et fedt tilbud, men igen finanserne er ikke til at bruge 2000 kr lige pt på ny stang og hjul.. prøver bare og være lidt på forkant med hvad jeg skal se nærmere på og hvad jeg skal droppe..

JRK-->>
ser bestemt også ud til at være en fin pris, hvis der er en fornuftig garanti på når den har været brugt som demo.. de har også mpa i kraftigere modeller men synes 2500 kr for en efterhånden så gammel model er lige rigeligt.. og ved ikke om den hms v2 er solgt, den står bare stadig på hjemmesiden i alt fald..

Ronny-->>
takker for dit input, jeg har naturligvis tænkt mig at tage min mpa med til de dage vi måske skal på det øverste af borris og fiske, med mindre jeg finder en kl 8/9 som jeg bare vil gå med fordi den er så skøn og kaste osv..

vil jo helst ikke gå med en stang jeg føler er for klein til det jeg går og fisker efter og under de forhold, så derfor jeg tænkte en 8/9 ville kunne klare det mere..

JRK-->>
jamen der er ingen tvivl om det tilbud med liner osv er rigtig godt, men omvendt så er der tit brugte skydehoveder til salg herinde, og flere i foreningen har også flere end de bruger og til tider er der nogle af dem til salg.. Og omvendt er det jo mere en en gangs investering, da linerne vil kunne bruges til flere stænger..



Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 10:18
hiver lige denne tråd op til toppen igen..

har fået anbefalet den guideline flere steder, og folk snakker godt om den..

hardy uniqua stod jeg med igår hos den lokale grejpusher, og må indrømme den siger mig absolut intet, har tidligere prøvet den i 1 hånds og ved ikke hvad der er, men vil aldrig blive glad for den..

men så rent tilfældigt zpey zero sættet, og der kunne jeg få lov og købe stangen alene..

så er der nogle som har prøvet en af følgende stænger
zpey zero 12" kl 8/9
guideline act4 12,6" kl 8/9

hvad synes i om stængerne, og hvordan er de som begynder stang Confused
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 11:01
Jeg har ikke prøvet de 2 stænger du nævner,men flere andre Guideline eks. Le Cie og Reaction.

Om andre mener de 2 stænger du nævner er gode begynder stænger skal jeg ikke kunne sige,men det er jo dig der skal kaste med dem,så hvad synes du selv Tongue


Hvis det var mine penge der var i spil,havde jeg købt den Lpxe til 1900.

Mvh
Esben
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim P Avatar

Tilmeldt:: 15 Jul 2005
Geografisk: Nordsjælland, Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 11:12
Hej Rene
 
Jeg tror efterhånden at alle Guidelines 2-håndsstager har været gennem mine hænder. LeCien er efter min mening en kæp fuldt på højde med LOOMIS Stinger. Clap Selv er jeg faldet pladask for LPXe serien til fiskeriet med flyde - og de let synkende liner. Den mangler lidt rygrad, når den skal hive de hurtigt synkende liner til overfladen Cry.
Tilbage til Act4'eren. Jeg mener stadig, at du næppe kan finde en stage med dennes potentiale til en tilsvarende pris. StarStarStar Jeg kan varmt anbefale den.
 
Kim P
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 14:52
takker for info, den act4 virker også ganske fin..

er der slet ingen som har prøvet zpey stængerne, har kun snakket med et par stykker som har prøvet nogle af de første med stort knæk og som bestemt ikke var begejstret..

en skam jeg ikke kan prøve de to stænger direkte op mod hinanden, kan selvfølgelig tage op og prøve zpey også ind i bilen og til aalborg og håbe de har en act4 på lager Wink
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 15:08
Citat: René H.N.

takker for info, den act4 virker også ganske fin..

er der slet ingen som har prøvet zpey stængerne, har kun snakket med et par stykker som har prøvet nogle af de første med stort knæk og som bestemt ikke var begejstret..

en skam jeg ikke kan prøve de to stænger direkte op mod hinanden, kan selvfølgelig tage op og prøve zpey også ind i bilen og til aalborg og håbe de har en act4 på lager Wink
Jeg har flere stænger fra Zpey og er meget tilfreds. Den billige Zero har jeg ikke fisket med men kun "viftet" med i en butik. Det virker klart som en fin begynderstang med en lidt dybere aktion end f.eks. deres Instinct.
Fik du undersøgt om Brasholt stadig havde en HMS V2 13" til 1500? Når du vurdere prisen på grej skal du tænke som ved bilhandel. Hvad er afskrivningen pr. kørt KM. Altså hvad kan grejet indbringe hvis du vil sælge det igen på et tidspunkt. Hvis du køber HMSén og ikke bliver tilfreds bliver dit tab få hundrede kroner i modsætning en ny stang hvor du kan risikere at tabe langt mere.
 
Jeg kan kun igen anbefale at købe HMSén hvis den ikke allerede er solgt.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 15:16
JRK-->>
umiddelbart så jeg ikke lige den hms v2 jeg havde set på hjemmesiden, og var kun inde i andet ærinde og se efter woblere..

men må vel op og prøve zpey og scierra stangen imod hinanden, plejer og få god service deroppe, og har vel lagt lidt penge deroppe igennem tiden Wink

må bare indrømme jeg altid har synes de zpey har set fede ud, og har hurtigt viftet med zpey zero 9" kl 5, og virkede som en lækker stang, men lidt tung til at fiske som ren en hånds på kysten, men i åer osv kunne den sikkert være rigtig fed som meget let og kort 2 hånds..
Til top
Karsten Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lefish

Tilmeldt:: 16 Nov 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lefish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 20:11
Hej Rene.
Jeg har lige sat en stang på auktion... måske det var noget.
Den er som ny, der er ikke en' finger at sætte.
Ellers finder du nok en anden, uden at betale fuld pris. . . Big smile
Mvh karsten
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 15:38
ja så fik jeg prøvet lidt stænger idag..

var oppe i brasholt, og fik lov og prøve scierra hms v2 14,8" kl 9/10, zpey zero 14" kl 9/10 og sage vt2 14,4" kl 9..

meget forskellige stænger, og kunne tydeligt mærke forskel selvom det var første gang jeg prøvede en to hånds stang..

zpey zero kaster næsten af sig selv, men er meget langsom og skal have god tid og ikke for kraftige bevægelser.. leverede et ganske fint og langt kast..

scierra hms v2 kunne fint presses lidt mere, og tåle nogle mere bestemt bevægelser og line hastigheden var noget kun højere og kastede vel en 4-5 meter længere med denne end zpey stangen..

sage vt2, kunne klare og blive presset lidt, men samtidig kunne den også tåle mere rolige bevægelser og langsommere linehastighed..

så der er lidt og tænke over, og nu fik jeg i alt fald prøvet nogle stænger, men zpey zero er en fin og let kastende stang men den kan ikke presses på samme måde som de to andre.. scierra hms v2 kunne virkelig kaste, og må indrømme at jeg blev positiv overrasket og glæder mig til at få min mpa ud af skabet..

men må indrømme jeg nok er til en stang der kræver lidt mere kontante bevægelser end zpey stangen, for har jeg brug for at stå og kaste korte kast længere oppe så har jeg en ekstra stang med til dette..
Til top
jimmy nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jimmy73 Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: horsens fjord og skjern å
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmy73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 16:00
hej rene
prøv og kigge lidt på a,jensen stængerne det er fornuftige stænger som man kan få på tilbud til ingen penge efterhånden.
har selv en 12,6 er som som er mit første valg ved skjern og min guideline lpxe som reserve
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 16:00
Zpey Zero er betegnet(og bliver solgt) som en entry level stang og jeg kan nikke genkendende til dine vurderinger i forhold til HMS v2. De prøvede ikke tilfældigvis den noget dyrere Instinct fra Zpey? Her får du nok den øgede hastighed du søger.
 
Havde de solgt den 13" HMS der står på deres hjemmeside?
 
(den må være mulig at købe brugt hvis du opretter en købsannonce her på siden)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 17:34
Jimmy-->>
har set lidt på a jensen stængerne, men kan ikke lige finde et sted og prøve dem.. JC fisk i sæby har vist lidt af dem, men han tager sig rimelig godt betalt for de fleste af hans varer..

JRK-->>
nej prøvede ikke andre zpey stænger, skulle bare købe lidt fluebindings materialer, også ville jeg lige prøve den zero stang, som passede mig fint rent prismæssigt, og vi havde så lige 2 andre stænger med ud for at have lidt og sammenligne med, 13" hms v2 er heller ikke solgt, men er blevet enig med mig selv om at jeg vil have en min 13,7" stang, for at have lidt spring mellem de to stænger jeg har med, og skal jeg så længer op og lave korte kast er det bare og tage den anden stang med jo..

og ja zero er en entry level stang, og må indrømme den kaster jo fint og nærmest af sig selv, og får man ikke timet kastet perfekt får den altså stadig sent linen fint afsted.. men det er jo også en noget billigere stang end hms v2 stangen, som jo i sin tid kostede noget mere end 2000 kr som zero stangen stod til uden hjul osv..
fik lavet et par lidt dårligere kast med hms v2 hvor jeg ikke fik det timet helt så perfekt, der kunne man se det med det samme når man skød linen, mens man på zpey ikke kunne se om man fik det timet helt perfekt.. men omvendt kastede jeg også en små 5 meter længere med hms v2 når det kørte..

må også indrømme jeg bliver mere og mere lun på tanken om en brugt stang, der var bestemt ingen af stængerne jeg prøvede idag som var dårlige stænger, og alle kunne man sagtens vænne sig til at kaste med..


Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 17:38
Citat: René H.N.

Jimmy-->>
har set lidt på a jensen stængerne, men kan ikke lige finde et sted og prøve dem.. JC fisk i sæby har vist lidt af dem, men han tager sig rimelig godt betalt for de fleste af hans varer..

JRK-->>
nej prøvede ikke andre zpey stænger, skulle bare købe lidt fluebindings materialer, også ville jeg lige prøve den zero stang, som passede mig fint rent prismæssigt, og vi havde så lige 2 andre stænger med ud for at have lidt og sammenligne med, 13" hms v2 er heller ikke solgt, men er blevet enig med mig selv om at jeg vil have en min 13,7" stang, for at have lidt spring mellem de to stænger jeg har med, og skal jeg så længer op og lave korte kast er det bare og tage den anden stang med jo..

og ja zero er en entry level stang, og må indrømme den kaster jo fint og nærmest af sig selv, og får man ikke timet kastet perfekt får den altså stadig sent linen fint afsted.. men det er jo også en noget billigere stang end hms v2 stangen, som jo i sin tid kostede noget mere end 2000 kr som zero stangen stod til uden hjul osv..
fik lavet et par lidt dårligere kast med hms v2 hvor jeg ikke fik det timet helt så perfekt, der kunne man se det med det samme når man skød linen, mens man på zpey ikke kunne se om man fik det timet helt perfekt.. men omvendt kastede jeg også en små 5 meter længere med hms v2 når det kørte..

må også indrømme jeg bliver mere og mere lun på tanken om en brugt stang, der var bestemt ingen af stængerne jeg prøvede idag som var dårlige stænger, og alle kunne man sagtens vænne sig til at kaste med..


Jeg vil nu mene at der er pænt forskel på en MPA 7/8 og en HMS 13".
 
Jeg har en næsten ny 13,7" til salg her på sidenTongue
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 17:51
JRK-->>
ja der er fint forskel på 12 og 13 fod..

men må indrømme jeg gerne vil have en 13,7" som min..

og da jeg stod med den 14,8" og lige havde stået med en 14" kunne jeg ikke mærke forskel i længden..

nu er der oprettet en købs annonce, så må vi se hvad der kommer af tilbud Shocked
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 19:31
Hvis min ikke kan brugesWink bør du checke hos Tackleshop. Der var Guideline LeCie + Hardy Demon på udsalg.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 19:57
JRK-->>
hvis det skal være brugt, skal det være en stang jeg kan se før købet..

så der er lidt langt, med mindre du lige kommer forbi disse kanter..

og ja har set lidt på de tilbud ved tackleshop, men tror jeg venter og ser tiden lidt an, kunne jo være de kære gutter ved korsholm kommer med noget jeg bare ikke kan leve uden på deres udsalg LOL
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 20:02
Stangen er som ny og billeder kan sendes
 
Er også sikker på at Korsholm kan diske op  med noget interessant.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:49
det var også det jeg tænkte, og får ikke øvet ret meget med is på søerne alligevel...

og kan altid øve med mpa'en jo,
Til top
kasper mærsk mehlsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
k m mehlsen

Tilmeldt:: 11 Okt 2010
Geografisk: ribe
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér k m mehlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 22:27
hvad med loop stængerne?
 
f.eks loop opti 13,2 # 9/10, 32 - 39 gr
 
fåes ved Seatrout Herning for 2500,00
 
det virker da som en fair pris,  i forhold til hvad stangen ellers sælges for rundt omkring!
 
er der nogle der har erfaringer med denne stang??
 
 
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 22:36
http://www.fishingmegastore.com/pdf/FLYRODSALEJAN11.pdf
Greys G-tec på tilbud
Loop Multi på tilbud
og Scierra Ferox til ingen penge
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 09:02
Citat: k m mehlsen

hvad med loop stængerne?
 

f.eks loop opti 13,2 # 9/10, 32 - 39 gr

 

fåes ved Seatrout Herning for 2500,00

 

det virker da som en fair pris,  i forhold til hvad stangen ellers sælges for rundt omkring!

 

er der nogle der har erfaringer med denne stang??

 

 


HEJ
Loop opti har jeg i 14 #9/10   og 12,4 #8/9
det er noget der dur:)bruger dem begge i Skjern Å
magter tunge som lette liner til UG

og 2500,- for den i 13,2 # 9/10 er bare pisse billig
Vh. Tommy

Redigeret af Tommy:) - 22 Jan 2011 kl. 09:05
Til top
Jørn Fischer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Fischer

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 11:50

Hej René

 

Rolig nu. Der er stadig et stykke vej til sæsonstart. Det er vigtigt, at du selv får mulighed for at prøvekaste nogle stænger.

Jeg ved godt, at der er stykke vej for dig, men i weekenden 26. – 27. marts er der Danish Flyfestival i Kolding. Her kan du prøve at kaste med mange forskellige stænger, og det er vel et godt supplement til andres mening.

Jeg har selv en del 2-hånds, og er glad for dem alle, men at anbefale én frem for en anden synes jeg er vanskelig. 
 

Mvh

Jørn

 
PS. du kan jo sagtens træne underhåndskast / moderne speycast på græs v.hj.a. en grassleader. Det er ikke optimalt, men når der nu er låg på vandet ...
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 13:00
jeg vil også meget gerne til fly fair, men har desværre et job som indebærer lidt arbejde i weekenderne i ny og næ, og ja skal selvfølgelig arbejde den weekend..

som du skriver skal tingene prøves i hånden, og har været ude og prøve et par stænger igår ved brasholt, og fået lidt ide om hvad jeg skal gå efter og hvad jeg ikke synes så godt om..

zpey stangen har jeg afskrevet, den var ikke lige mig, men hms v2 og sage vt2 er begge fede stænger, og ville bestemt intet have imod at eje en af dem Wink

men der er også et par andre forhandlere jeg nok skal ud og besøge når vejret bliver lidt bedre, så kan det jo være jeg kommer nærmere drømmestangen..

der er jo masser af fede stænger, og specielt nu hvor de skal have ryddet lidt ud for at få plads til nyt grej på hylderne Wink
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2011 kl. 21:01
takker for alle rådene og de rigtig mange svar jeg har fået.. har idag bestilt ny stang, efter en del overvejelser og funderen over hvad jeg egentlig søgte er der bestilt en zpey zero hjem, den arbejder noget dybere end de andre og er som tidligere meget nem og kaste.. men den primære grund er at jeg kaster måske marginalt kortere, men klingen arbejder dybt og roligt og den trætter mig ikke som de andre gjorde..

hellere kaste et par meter kortere, men kunne fiske igennem uden og blive træt på samme måde som med de andre, max 10 kast med Hardy uniqua og armen kunne tydeligt mærkes..

så glæder mig til isen forsvinder og der skal prøves lidt underhånds kast..
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2011 kl. 21:26
Tillykke med stangen.
 
K&B
 
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres