Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluebinder tilbehør hvor køber i?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluebinder tilbehør hvor køber i?
    Sendt: 10 Jan 2011 kl. 23:55
Hejsa alle sammen :)
 
Jeg har endelig fået købt mig et startsæt med en masse lort jeg aldrig får brugt men jeg skulle jo starte et sted :) jeg har udset mig 2 fluemønstre jeg vil starte med men mangler et godt sted på nettet hvor jeg kan købe det jeg skal bruge til disse 2 flue mønstre. Feks. fjer,tråd osv. er der nogle der har nogle gode danske hjemmesider der kan bestilles fra :) Hvis i gider dele det med mig vil jeg blive rigtig glad :)
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 00:00
Fjer og hår skal ikke købes på nettet. Du skal se og mærke kvaliteten. Da jeg startede spildte jeg mange år på for billige (elendige) materialer. Køb kvalitet fra starten.
Mvh JB
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 00:34
Problemet er bare at jeg ikke kan finde nogle steder i Randers hvor udvalget af tilbehør er stort nok. Jeg har ikke rigtig mulighed for at tage til andre byer og handle da jeg er på gå ben hehe :)
Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 04:49
Kan anbefalde Go-fishing,både kvalitet og pris er i orden.
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 07:26
Hej
 
Grejbiksen i Århus N, fik igår deres webshop op at køre igen, gode priser og en super kvalitet
 
MVH
 
Michael
 
P.s.
Snakkede forresten med en grejbutik inde i centrum af Randers, og han fortalte at fluebindnings materiale salg i randers er der ikke salg i. Hans butik havde ikke noget mere og en anden butik var lukket
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 07:44

Hej.

KOrsholm  i Skjern har landets største udvalg i fluebindingsmaterialer og en fin webshop-og leverer altid gode materialer også uden besøg i butikken,og Sportshuset i Horsens er et andet godt bud på fine materialer og stort udvalg.

Vil evt. foreslå at du besøger FFFDs flyfair i Kolding den 26. og 27. marts en stor messe udelukkende med fluebinding og fluefiskeri-med alle de kendte butikker som udstillere og masser af messetilbud og mulighed for at få gode råd omkring fluebindingen og se mange internationalt kendte fluebindere binde deres kreationer.
mvh.
Mogens
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 09:41
Dennis, Randers er helt håbløs, hvis man vil købe fluebindingsmaterialer. Jeg har efterhånden opbygget en erfaring med kvaliteten hos diverse nethandlere, så jeg køber det meste den vej i bl.a. korsholm og salmon fly. Jeg handler også visse materialer i England og USA.

Jan

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 10:15
Korsholm er jo lige blevet kåret her på siden som Danmarks bedste butik Wink

www.korsholm.dk

ellers Sportshuset i Horsens

www.sportshuset.eu


Begge har kvalitetsmateriale Thumbs Up
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 10:38
Hej Jan S.
 
Hvilke materialer er det og ved hvem i usa og england handler du ved.
 
Er der nogen der kender et sted man kan købe dobbelt kroge billigere en herhjemme hvor prisen tit  er 10 stk for 65 kr
 
mvh.
 
michael
 
 
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 10:51
www.profisk.dk
 
billigt og rigtigt godt
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 10:57
Hej Dennis
 
Grejbiksen i Trige, ring ned til dem og snak med dem om hvad du mangler.
Ellers kan du jo tage bussen derned en dag og købe lidt ind.
Der løber et par dygtige fluebindere rundt dernede som gerne deler lidt ud af erfaringerne også.
 
Martin
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 11:34
Hej
Tråd, tinsel syntetiske materialer, kroge mv. kan du købe pr. postordre der hvor du finder det billigst, men fjer, nakker, pels mv. ville jeg kun anbefale du køber et sted hvor du har mulighed for at se og røre varen. Så får du nøjagtig den farve, struktur, blødhed du ønsker. Kan du kun se en fluenakke mv. gennem en plastpose, ville jeg finde en ande butik.
Ellers FFFDs flyfair i Kolding når det kommer i marts mdr.  - brug tid på at finde fluebindingsmaterialer der, for der plejer at være masser til en god pris.
 
/J
 
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 13:39
Er også mest til Go-fishing og Korsholm Thumbs Up
Handler sjældent andre steder!
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 14:00

Eneste problem med FFFD messen i marts er netop at den ligger i marts. Der er jeg færdig med at binde fluer til forårets fiskeri.

Men tror og håber at jeg kan fylde bilen op så hvis nogen vil køre med fra KBH eller Oens så giv lyd.
 
/M
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 14:19
Go Fishing er ok - men dyr, et sted som jeg kan anbefale, hvor kvaliteten er på lige linje med Go Fishing, men væsentligt billigere er her: http://www.taimen.com/mt/index.php?cPath=49 
Og der er ikke told eller moms på, højst lidt fragt, hvis du er utålmodig
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 14:32
Michael - send mig en mail på jbs@fiskpaaflue.dk, så skal jeg give dig mine tips.

At taimen.com kvaliteten skulle være god er ikke min erfaring - der er en del materiale som ikke lever op til mine forventninger - det sker sjældent hos f.eks. Korsholm.

Selvom det måske er mest optimalt at holde materialerne i hånden inden man køber, så vil jeg fastholde, at erfaring med og service fra fod web shops, så kan man sagtens handle gode materialer der uden at blive snydt. Os der bor længere væk fra de gode fysiske forhandlere af fluebindingsmaterialer må gøre det - dertil kommer at flere af de fysiske butikkers prisniveau er alt for højt, bl.a. den der ligger nærmest min bopæl.

Jan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres