Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sage 4280

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sage 4280
    Sendt: 08 Jan 2011 kl. 14:47
Hej.
 
Jeg er på udkig efter et fluehjul, og jeg vil høre om der er nogen af jer der har praktisk erfaring med dette hjul ? Jeg kender flere Sage modeller og er meget glade for dem, men jeg har endnu ikke prøvet dette her.
Jeg er ikke interesseret i gode forslag om andre hjul, det er praktisk kendskab til Sage 4280 jeg søger.
 
Klaus
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2011 kl. 15:06
Hej klaus
 
har selv hjul i både 2500- og 3000 serien og begge serier er fremragende hjul så kan ikke forestille mig andet end 4200 serien og er fremragende... Har dog ikke den praktiske erfaring som du eftersøgerCry... endnuWink...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2011 kl. 00:35
Hej Marc.
 
Jeg har også selv 2560, 2580, 3500D og 3600D, så jeg kender godt Sage hjulene Wink...
Jeg mangler et hjul til min Helios 908, og 4280´erens lave vægt gør mig ret interesseret i det.
 
Klaus
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2011 kl. 11:09
Hej Klaus
 
Endnu en uden praktisk erfaring med det du efterspørger desværre Embarrassed
Men hvis det er vægten der er attraktiv, så ville 4580 vel være et bedre bud? Og skal det være let, så 4580CF Smile Har erfaring med modellen mindre, og den er god Wink
 
Mvh
Lasse


Redigeret af LasseK - 09 Jan 2011 kl. 11:25
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2011 kl. 14:59
Hej Lasse.
 
Jeg forestiller mig at hovedparten af den vægt man sparer på 4580 ift 4280, den får man igen fordi den rummer en del mere bagline. Det er måske ikke helt rigtigt ?
Det ser dog ud som om man får en bedre bremse på 4580´eren, er det noget du kan nikke genkendende til ?
 
Mvh Klaus
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2011 kl. 15:17
Jeg har selv nævnte hjul, til min Z-axis, og syntes det er et fremragende hjul ! Og smukt er det også ! :)
Det er dog en anelse let, til min stang, men da helios jo er betydeligt lettere, ville jeg syntes det var et nært "perfect match" :)
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2011 kl. 16:46
Citat: knj311

Hej Lasse.
 
Jeg forestiller mig at hovedparten af den vægt man sparer på 4580 ift 4280, den får man igen fordi den rummer en del mere bagline. Det er måske ikke helt rigtigt ?
Det ser dog ud som om man får en bedre bremse på 4580´eren, er det noget du kan nikke genkendende til ?
 
Mvh Klaus
 
Hej Klaus
 
Som nævnt har jeg ingen erfaring med 4280'ren, og kun med 4560 Smile
 
Men Ifølge Sage så rummer 4280'ren en WF 8'er  og 200 yards 20lbs backing og 4580 rummer en WF8'er og 200 yards 20lbs backing, så vil mene at det kommer ud på et Wink
 
Mvh
Lasse
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2011 kl. 17:49

Tjaa, du har nok ret Lasse, jeg må ned og have hjulene i hånden. Det ville jeg naturligvis have haft under alle omstændigheder...

Tak for inputtene allesammen.
 
Mvh Klaus
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres