Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tørflue fiskeri til foråret :)

 Besvar Besvar
Forfatter
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tørflue fiskeri til foråret :)
    Sendt: 21 Dec 2010 kl. 20:29
hey forum. jeg og en af mine venner skal til det jyske og fiske efter bækørrede og stalling.. men vi har aldrig været der over og fiske så vi er lidt blanke hvilke åer der er gode og sådan noget.. :) mvh casper
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 20:38
Skarverne har desværre spist rigtig mange stallinger og bækørreder i mange af de jyske åer, faktisk så mange fisk, at åer der for bare 2-3 år siden var gode vande idag er næsten tomme... så måske I skal overveje en tur til Sverige eller Norge i stedet for.
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 20:40
okay men er det ikke meget dyrt at tag der til:(??
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 21:26
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 21:36
hvordan bestiller man der :) og er der godt med tørflue der oppe og sån?
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 09:53
det er sku trist at høre der ikke er nogen bækørrede og stalling tilbage i de jyske åer pga den fulg :(. men er det helt umligt at fange noget der over? for nu har jeg sku glædet mig til at sku der over og prøve det :)vh casper
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 10:23
hvis du vil ha en ultimativ tørflue oplevelse, så ka jeg varmt anbefale kiruna i sverige(lapland)   vi gav 1400kr pr person for retur billet med fly, og 1000 svenske kr i alt for at blive hentet i lufthavnen og kørt ud til destination i vildmarken hvor man så vandrer det sidste stykke,  og hentet igen en uge efter.
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 12:07
Hej Casper.

Prøv Vorgod Å, på strækket omkring Egeris, der er både Stalling & Bækørreder.

Der springer en lille bæk ud fra Videbæk, som tilløber Vorgod Å i Egeris, ca. 5 km. fra Videbæk.
Skarven har måske svært ved at komme ned til denne lille bæk, i hvertfald er den fyldt med fisk om sommeren. Landevejen går over bækken i Egeris, under broen der kan vandet være sort af stallinger der står i 100 vis under broen. Det er så vidt jeg ved ikke foreningsvand, det var det ikke da jeg boede der, og bønderne derned til har ikke noget mod i fisker der, ellers spørg.

Den løber som sagt ud i Vorgod Å, og de første 100 m. nedstrøms står der altid fisk, da der også er et dræn udløb. Og det er flere forskellige slags fisk. Store Gedder og Laks (standplads for laks) er der også der, så hav bare det tungere grej med også!

Jeg mener at Herning Sportsfiskerforening, har strækket på den anden side af Åen,  det er et kanon sted, smukt som bare f..... rigtig vestjysk natur, ingen larm, ren luft, som sagt med mange og store fisk.
Næsten ingen fisker der, du kan sommetider gå der en hel dag uden at møde andre.

Og så er det i Danmark, syntes du ikke det er det hele værdBig smile

Rigtig god fornøjelse, det vil sikkert være et sted i kommer tilbage til igen!
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 14:36
okay det lyder jo helt vildt dejligt :) men kan man købe fiske kork der til ved du det :)
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 15:07
Ja det kan du, er jeg ret sikker på, men prøv at hør hos Seatrout i Herning.

Best
Michael
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 21:39
Hej casper
 
med alt respekt for michael, så er ovrsteånde van ikke noget jeg vil satse på... Har el-fisket det omtalte stykke flere gang de sidste par år og ingen af gangene set fisk, hverken i størrelse eller antal der hver at fiske på(udover laks)... Har dog kun fisket det i december og enkelt gang i juni...
 
Stalling og bækørred bestanden har det generalt hård for tiden bla. pga af skarven som har været medvirken til at op mod 80-90% af fiskebetsandene er væk i nogle vandløbCry... '
 
jeg ville køre en tur nord på i stedet...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 23:10
okay hvor ville du køreller  hen istedet?? mvh casper
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 09:26
Hej Casper

Da du er medlem af FFFD, så vil jeg foreslå dig og deltage i nogen af tørfluearrangementerne i 2011, der plejer og være forskellige arrangementer til bl.a. Kongeåen og nogle vest- eller midtjyske åer.

Evt. kunne du også overveje den årlige tur til Slovenien, jeg har selv været i Slovenien de sidste 4 år, og det er en oplevelse hver gang Wink

I Danmark fisker jeg hovedsageligt bækørred og stalling i Omme Å, Simmelbækken og Hoven Å, hvor Fynske Lystfiskere har fiskevand.


Andre åer, som kan være et besøg værd:

Holme Å
Grindsted Å
Ansager Å
Rind Å
Fjederholt Å

Men det nemmeste vil jo nok være, at tilmelde sig "Tørfluekurset" i FFFD, som sidste år blev holdt ved Kongeåen. Der kan man høre, hvor de øvrige deltagere normalt dyrker deres fiskeri ....... og kursuslederen har de sidste mange år været John Allan Andersen Petermann, som både er en dygtig fluefisker og kaster.

Jeg håber, at du kan bruge rådene i din videre søgen efter egnede fiskevande med tørfluefiskeri.

mvh
Allan Wermuth, Formand i Fynske Lystfiskere
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 09:31
Hej, Casper. 

Jeg plejer at tage nogle ture til Grinsted og Ansager å i sommermånederne. Men jeg skal ærligt indrømme, at sidste år ikke var en succes. Om det skyldes vinteren, skarvene eller blot at jeg netop sidste år var forunderligt ringe til at fiske, ved jeg ikke. 

De foregående år har været ganske gode i disse vande. 

Som Peter Tjellesen foreslog, overvejer jeg at tage en tur til Kiruna denne sommer. Hvis du og din kammerat har lyst, kunne vi undersøge mulighederne for en sådan tur? 

Jeg har sendt en PB til Peter Tjellesen for at stjæle lidt praktiske oplysninger og tips fra ham - og jeg venter spændt på svar Big smile
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 10:12
Hej Jonas

Jeg tror generelt, at det var en dårlig sæson, som vi har haft i 2010 ......, håber det bliver bedre i 2011 Smile

mvh
Allan
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 11:30
+ 1 til Allan! 

Gid 2011 bliver fantastisk Big smile

Og jeg skal da, traditionen tro, tilbringe en uges tid i Varde åsystem. Jeg er spændt på at se, hvordan/om omlægningen af åen har påvirket fiskeriet. Betingelserne for optræk af HØ er i hvert fald blevet forbedret. Men det kan sagtens gå ud over de stakkels bækkere. 

Nu må vi se.  
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 13:23
Hér er et link til en side, hvor du kan læse lidt om de bedste stallingåer (i 2007 forståes!). Om der er godt at fiske der nu, ved jeg ikke!

http://www.fiskogfri.dk/Forside/Artikler/%C3%85fiskeri/%C3%85FISKERI--DK-S-BEDSTE-STALLING%C3%85ER

Held og lykke (og lad mig vide, hvor du finder godt fiskeri Wink)

Bo
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 14:10
Hej
Jeg var med på tur til Slovenien for første gang i år og det var en
rigtig god tur , med masser af bækker og stalling.
jeg kan varmt anbefale den tur.

Carsten Lai.
Carsten Lai
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 14:29
Hej Casper
videbæk lystfiskeforening har noget af det vand
som
Michael omtaler + rigtig mange kilometer andet vand med til lav pris
hvor noget af det er næsten uberørt.
sener på sæsonen er der mulighed for Laks og Havørrede
se link.
http://www.v-o-l-f.dk/15847432
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 22:33
Hej Casper,

Grindsted Å er håbløs. Da der blev elfisket i år, blev der fanget fire, ja fire(4) stallinger på stykket mellem Utoft og Mølby Eg. Du burde kunne smide et par nuller bag det firetal. 2010 har mildest talt været et skod år, og jeg har ikke set mange rapporter fra vand i DK hvor der er blevet fanget noget nævneværdigt. Som der bliver foreslået andetsteds i denne tråd, så sats på Norge eller Sverige eller evt. Slovenien.
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 22:44
ja det kunne da være kanon hyggeligt at tag fler der op :) har snakket med dem som "ejer" det der oppe det sku være godt til maj der :) men jeg og min ven er klar du kan få min mail: casper_juhl_799@hotmail.com '
 
mvh casper
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 22:47
og til jer andre det er sku trist at der ikk er nogen bæk og stalling øv man :(
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 10:25

hej allesammen det er sku trist at der ikke er så meget at fange i åeren "altså bæk og stalling" :) i jylland :(

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum