Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Scierra fluestænger

 Besvar Besvar
Forfatter
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Scierra fluestænger
    Sendt: 20 Dec 2010 kl. 10:16
Hej.
Jeg har 3 fluestænger til salg herinde på auktionen.
Men der er flere der spørger hvad de hedder ud over Scierra.
Det kan jeg så ikke helt svare på, da der på alle stængerne kun står Scierra.
Det drejer sig om følgende stænger, og de er alle 2 delte.
 
Scierra 9,9 # 8-9
Scierra 9,3 # 7-8
Scierra 9,6 # 6-7
 
Så er der nogen der har et bud på navn og alder, ville jeg være meget taknemmelig.
 
Mvh
Frank
 
 
 
 


Redigeret af laah123nu - 20 Dec 2010 kl. 10:26
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 10:51
Den Hedder altså kun Scierra og ja det er en gammel stang menner det er en af de første de kom fram med har selv en 10,6 fod. og efter den model der kom den der hedder TI

Redigeret af skeldal - 20 Dec 2010 kl. 10:52
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 11:09
Takker for svar Claus.
 
Mærkeligt at den ikke hedder andet, men måske Scierra tænkte dengang at de ikke skulle lave flere forskellige stænger Smile
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 11:13
Hej
 
Jeg tror jeg har haft en de Scierra, hvor der ikke var andet navn end Scierra Det var så vidt jeg husker i år 1999-2001?
 
Mvh
 
Nikolai
Til top
Henrik Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluemand

Tilmeldt:: 28 Sep 2010
Geografisk: Køge
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 11:55
Hej Frank
 
Jeg er rimelig sikker på, at dine stænger, udover at hedde Scierra, har modelbetegnelsen PPT (progressive powertaper).
 
Mvh.
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 12:48
Lige nøjagtigt PPT har jeg også ment de hed, men jeg kunne ikke finde noget information om at PPT skulle være lavet i 2 delt udgave.
Ved noget om de er lavet i 2 delt, eller om det kun er 3 delt.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 13:50
Da Svendsen besluttede sig for at have dyrere stænger end Ron T. på programmet lancerede de varemærket Scierra og fik dette navn trykt på disse lidt dyrere stænger. De første hed slet og ret "Scierra" og de lignede til forveksling dem, som du har til salg. De blev heftigt markedsført - tror, at der blev solgt en del. 
Mvh JB
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 14:25
Hejsa JB vil jeg også mene du har rat i for den anden model de snakker om stod der på stangen det var en ppt model
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 14:34
Citat: JB

Da Svendsen besluttede sig for at have dyrere stænger end Ron T. på programmet lancerede de varemærket Scierra . 
 
Thats a good oneLOL
 
/M
Til top
h. søndergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
h. søndergaard

Tilmeldt:: 30 Nov 2008
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér h. søndergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 16:00
Frank ring venligst 40166202 jeg har de gamle kataloger med oplysningerne.
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 16:28
Hejsa H søndergaars var det ikke nemmer at du lige skrev det ind så vi ander kunne finde ud hvad der er rat og forkert ville da enlig godt vide det
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 17:23
Citat: map

Citat: JB

Da Svendsen besluttede sig for at have dyrere stænger end Ron T. på programmet lancerede de varemærket Scierra . 
 
Thats a good oneLOL
 
/M
Det er ikke en joke!!! Både Ron Thompson og Sierra er Svendsens varemærker - altså produktnavne, der bliver sat på grej produceret rundt om i østen. Og det er der vel ikke noget fordækt i??? Helt ligesom Vision og Loop- hvad er forskellen? Det samme gælder endda for fluehjulene fra Sage og Loomis. Det er lææænge siden, at ABU blev udviklet og produceret ved Mörrums bred.  
Mvh JB
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 17:34
Citat: JB

Da Svendsen besluttede sig for at have dyrere stænger end Ron T. på programmet lancerede de varemærket Scierra og fik dette navn trykt på disse lidt dyrere stænger. 
 
Hej.
Vil det sige at det er en Ron Thompson stang med Scierra klistermærke ?
 
Jeg synes ikke at jeg har kunnet finde noget fra Ron Thompson der minder om dem.
 
Mvh
Frank
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 21:52
...........og hvad er der galt med en Ron Thompson-stang?
 
Jeg husker tydeligt et Shoot-out for en del år siden, hvor mange flotte navne blev sat op mod hinanden, i flere kasteres hænder, og alle kastede med alle stænger.
Hvilken stang lagde længst line ud? eller, hvad navn stod på stangen?
Gæt.....
 
Klingerne kommer vel fra samme fabrik, og hvad navnet siger fortæller vel intet andet end........................ja, navnet?
 
Men for at svare på spørgsmålet. Den omtalte Scierrstang uden navn er en PPT. Og det er en hamrende lækker stang.
Men i nutidens ønsker er den en kende tung, og det er vel derfor mange sælger dem fra?
Har du en tohånds til salg, holder jeg øje med din aktion eller annonce ;-O)
 
 
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 22:06
Citat: Jan Johansen

...........og hvad er der galt med en Ron Thompson-stang?
 
Jeg husker tydeligt et Shoot-out for en del år siden, hvor mange flotte navne blev sat op mod hinanden, i flere kasteres hænder, og alle kastede med alle stænger.
Hvilken stang lagde længst line ud? eller, hvad navn stod på stangen?
Gæt.....
 
 
Sikkert en Kulfber ekspert fra Nasa stang Wink, men det er egentlig federe at vide hvem der holdt om korken Tongue
 
Mvh
Lasse
 
 
Til top
Peter Eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter E Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter E Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 22:08
Jeg har en ca. 10 år gammel 2 delt Scierra PPT. Der står dog kun Scierra på stangen, så det må også være mit bud. Altså PPT.
Fin stang, iøvrigt.
 
Mvh
Peter
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 22:11
Citat: Hoigaard

Citat: JB

Da Svendsen besluttede sig for at have dyrere stænger end Ron T. på programmet lancerede de varemærket Scierra og fik dette navn trykt på disse lidt dyrere stænger. 
 
Hej.
Vil det sige at det er en Ron Thompson stang med Scierra klistermærke ?
 
Jeg synes ikke at jeg har kunnet finde noget fra Ron Thompson der minder om dem.
 
Mvh
Frank
 
 
Hej Frank
 
Nej Smile Det er som JB skriver en serie klinger som skulle udfylde segmentet over RT produkterne for Svendsen sport. Der stod ifølge annoncerne en række Islandske guider bag udviklingen af dem, og i et af de større danske blade blev der påpeget at kosmetikken lignede Loomis, hvorefter rygterne gik at de kastede ligeså godt....
 
Mvh
Lasse
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 22:11
Nemlig, og igen rammer du hovet på sømmet, Lasse Wink
 
Det er ikke stangen, det er kasteren........om det var du, H.H. eller Rudskallen eller en fjerde. husker jeg ikke (det er også en del grå hår siden) men ligemeget, det er mere snakken om den rullede kulfiber som er interessant ( plus den psykologiske del, om hvad der står ovenfor korken)
 
 
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 22:21
Citat: Jan Johansen

Nemlig, og igen rammer du hovet på sømmet, Lasse Wink
 
Det er ikke stangen, det er kasteren........om det var du, H.H. eller Rudskallen eller en fjerde. husker jeg ikke (det er også en del grå hår siden) men ligemeget, det er mere snakken om den rullede kulfiber som er interessant ( plus den psykologiske del, om hvad der står ovenfor korken)
 
 
 
Hej Jan
 
Hvis det var i Køge, så var det Nicolai og hans RT stage, men i den sammenhæng skulle linen måske også nævnes Wink Nuvel, det fjerner jo snakken fra den rullede plastikpind, så jeg lader være Smile
 
Mvh
Lasse
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 23:27
Citat: Hoigaard
 
Hej.
Vil det sige at det er en Ron Thompson stang med Scierra klistermærke ?
 
Jeg synes ikke at jeg har kunnet finde noget fra Ron Thompson der minder om dem.
 
Mvh
Frank
[/QUOTE


Hvad er "en Ron Thompson stang"?  Det er ikke nødvendigvis en stang produceret på en bestemt fabrik med navnet RT. Det er simpelthen en stang, som Svendsen har valgt at sælge under navnet RT. Det samme er en Scierra stang. RT stænger er gennem tiderne solgt&
Hvad er "en Ron Thompson stang"?  Det er ikke nødvendigvis en stang produceret på en bestemt fabrik med navnet RT. Det er simpelthen en stang, som Svendsen har valgt at sælge under navnet RT. Det samme er en Scierra stang. RT stænger er gennem tiderne solgt i et utal af varianter, og det samme er Scierrastængerne. Det kan sagtens være, at en fabrik derude har leveret stænger til både RT og Scierra (og Vision, Loop og Fenwick mm). Da Scierra'erne er dyrest må man jo forvente, at de er af højere kvalitet end RT, hvilket også er mit indtryk. Men tro nu ikke, at en dyr stang kaster længere end en billig! Som regel er den bare meget federe at kaste medWink 
Mvh JB
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 23:39
Citat: Jan Johansen
 
Har du en tohånds til salg, holder jeg øje med din aktion eller annonce ;-O)
  
[/QUOTE


 
Hej Jan.
Jeg har ikke nogen 2 håndsstang.
Men vi kan jo lave en byttehandel
 
Hej Jan.
Jeg har ikke nogen 2 håndsstang.
Men vi kan jo lave en byttehandel. Din Scierra Matuka 14,1´ #9/10 i bytte for 2 stk af mine Scierra stænger Smile
Så må du selv vælge hvike af dem du kunne tænke dig,
farven er sågar også valgfri, så længe du bare vælger sort Wink
 
Mvh
Frank
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 23:45

Det er imponerende alt det I ved.

Takker mange gange for svar, så blev jeg lidt klogere.
De kaster faktisk ret godt, men da jeg er ved at tynde lidt ud i beholdningen, for at prøve at kæmpe med 2 hånds også, ja så må de videre ud til nogen der kan bruge dem.
 
Et lille tillægsspørgsmål.
Kender I noget til en Stang der kommer fra Scandinavian Design.
Den hedder Excalibur Salmon 13" # 9/10
 
Mvh
Frank
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 23:53

jeg ved ikke hvorledes de forskellige fabrikanter udvælger/producere deres stænger med det er helt sikkert at de stænger der har gjort Scierra "ære" er designet af Scierra(Henrik Mortensen) Der er testes masser af standard klinger der så er blevet tilrettet efter HM´s anvisninger. Det ville være utroligt hvis en tilfældig stangfabrik vil kunne producere en hel stangserie hvor alle stænger har samme feeling(inden for en skolængde) Der ligger iøvrigt mange timer bag dette arbejde hvilket jo også resulterede i at disse "Korea-stænger" gik hen og blev ret populære både herhjemme og i udlandet. Korea er i øvrigt det eneste land der har en universitetsussannelse i stangbygning(så vidt jeg ved). I da produceres stængerne i Kina men HM er jo heller ikke længere i firmaet.

Som et eksempel kan jeg nævne at en butik på et tidspunkt solgte et komplet fluesæt for 799,00 alt inkl. De fandtes i kl. 6/7-7/8 og 8/9. De tre stænger var som nat og dag og 2 af dem var efter min vurdering bedst anvendt som ridepisk hvorimod den ene var super til prisen. RT rammer sikkert også bullseye en gang i mellem men det er min fornemmelse at der ikke ligger de store forkromede tanker bag deres stangvalg.


Redigeret af JRK - 20 Dec 2010 kl. 23:53
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 23:56
Citat: Hoigaard

 
Et lille tillægsspørgsmål.
Kender I noget til en Stang der kommer fra Scandinavian Design.
Den hedder Excalibur Salmon 13" # 9/10
 
Mvh
Frank
Nej, den kender jeg ikke, men på linket her fås den for 600,- svenske!!! (DKr 480,-) Og det er ikke meget for en to-hånds.
 
Jeg ville nok vælge at give lidt mere og købe en brugt.
Mvh JB
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 00:03
Citat: JB

 
 
Nej, den kender jeg ikke, men på linket her fås den for 600,- svenske!!! (DKr 480,-) Og det er ikke meget for en to-hånds.
 
Jeg ville nok vælge at give lidt mere og købe en brugt.
 
Hej.
Det link er også det eneste jeg fandt om stangen.
Jeg har faktisk allerede købt den. Jeg købte den af en bruger herinde for 450 kr incl hjul og 2 liner.
Hjulet er også lidt en gåde. Det hedder Avalance 9-11, men jeg tror dog ikke at det er et Scierra hjul, da der ikke står Scierra på det nogen steder.
 
Men underligt nok kan jeg intet finde på nettet af info omkring denne stang.
 
Mvh
Frank
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 00:17
Til den pris kan det umuligt være helt galt Wink   - Kender heller ikke hjulet.
Mvh JB
Til top
h. søndergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
h. søndergaard

Tilmeldt:: 30 Nov 2008
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér h. søndergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 01:43
Hej Frank.
Når jeg ser i de gamle kataloger er de 3 stænger alle "PPT" stænger. Det stod der ikke noget om på stængerne, altså kun "Scierra"
9,9 f - # 8-9 er i deres katalog fra 1998 til og med 2001
9,3 f - # 7-8  -  -   -         -          -      -     -    -     -      -
9,6 f - # 6-7  var kun i deres katalog i 2001
Skitt Fiske Wink
Helge
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 10:17
Hej Frank,
 
kan det måske dreje sig om stangserien HM Langelænder?
 
Mvh.
 
Torben Thinggaard
 
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 10:25
Ron Thomson er sgu da ikke dansk drenge. Kom nu ind i kampen..
 
/M
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 13:01
Citat: map

Ron Thomson er sgu da ikke dansk drenge. Kom nu ind i kampen..
 
/M
 
Hvad er det så ?
Jeg er klar over at tingene ikke er produceret i DK.
Ron Thompson er Svendsen Sport, så mere dansk kan det vel ikke blive.
 
Mvh
Frank
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 15:15
Så blev det opklaret mine Scierra stænger er Scierra PPT:
Takker til h. søndergaard
 
Mvh
Frank
 
 
 
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 15:35
Citat: Jan Johansen

 
Jeg husker tydeligt et Shoot-out for en del år siden, hvor mange flotte navne blev sat op mod hinanden, i flere kasteres hænder, og alle kastede med alle stænger.
Hvilken stang lagde længst line ud? eller, hvad navn stod på stangen?
Gæt.....
 


Hej Jan

ProtestSmile

Ikke at jeg betvivler noget, og jeg forstår også udmærket din pointe. Men man bliver ikke ret meget klogere på en fluestangs kvaliteter ved udelukkende at fokusere på, hvor langt forskellige kastere kaster med den. Kastelængde er kun en lille del af billedet.

Johan
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 17:43
Citat: map

Ron Thomson er sgu da ikke dansk drenge. Kom nu ind i kampen..
 
/M
 
Hej Martin
 
Jo LOL Og nej Ron Thompson var ikke en kulfiber ekspert der forlod Nasa for at lege med fiskestænger, selvom det stod i annoncerne i halvfemserne Wink
 
Mvh
Lasse
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 18:04
Det er egentlig en god diskusion denne. 

I følge min Grejpusher findes der 3 fabrikker i verden der bygger fluestænger. Så tror da nok at hvis det var hardy stænger så stiller de nok bare større krav end RT gør. Og tror da også at de dyrere mærker designer selv stængerne og måske bygger en prototype. Men derefter bestiller de nok en ordentlig omgang af de stænger fra kina eller korea, hvor de kan lave dem billigere end de selv kan. 

Så konklusionen vil jo nok være at mere eller mindre alle stænger kommer fra de samme fabrikker men ikke samme kvalitet.
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 18:10
Men hvis nu sage, G loomis og de andre bestiller en kæmpe leverance af stænger, og fabrikken laver flere end leverancen som bestilt, ville der jo være nogle rester på X antal, som fabrikken måske ville sælge til kære A. Jensen ? Måske Måske 
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 20:06
Citat: Lo2n3ss

Men hvis nu sage, G loomis og de andre bestiller en kæmpe leverance af stænger, og fabrikken laver flere end leverancen som bestilt, ville der jo være nogle rester på X antal, som fabrikken måske ville sælge til kære A. Jensen ? Måske Måske 
Det er ikke på den måde det fungere. Man kan ikke få produceret en stang ét sted og så med denne stang i hånden tage til Kina for at få laveet kopier. Det er jo ikke håndtasker vi taler om.Wink
Både håndværk og værktøj(mandril) skal følge med.
 
Sage er produceret i US men andre kvalitets mærker der får produceret i Kina vil helt klart sikre sig at der ikke kommer stænger ud baseret på "deres" klinge.


Redigeret af JRK - 21 Dec 2010 kl. 20:28
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 20:24
hej
 
Avalanche hjulet er et Scierra hjul.  Det er med i et 14 fods sæt Henrik Mortensen bruger til at demonstrere kasteteknik med i en af de første film om dette.
 
Har Iøvrigt både en 14 fods og en 15 fods PPT - fine stænger.
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 21:55
Sage er produceret i US men andre kvalitets mærker der får produceret i Kina vil helt klart sikre sig at der ikke kommer stænger ud baseret på "deres" klinge.

Men ved du det med facts ?

For et eller andet sted sker der accurat det samme indenfor tøj, og alle andre ting... 

Diesel, G star, ja og måske de billige modeller fra sage. 

Og det er ikke kopi varer med bare billigere at få lavet der.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 22:06
Citat: Lo2n3ss

Sage er produceret i US men andre kvalitets mærker der får produceret i Kina vil helt klart sikre sig at der ikke kommer stænger ud baseret på "deres" klinge.

Men ved du det med facts ?

For et eller andet sted sker der accurat det samme indenfor tøj, og alle andre ting... 

Diesel, G star, ja og måske de billige modeller fra sage. 

Og det er ikke kopi varer med bare billigere at få lavet der.
Der er meget strenge regler i USA for at kunne skrive Made in USA.
 
Hvis de skulle vise sig at være producere i Kina ville det være svindel.
 
Desuden kan du jo spørge lidt rundt hos nogen der er lidt tættere på produktet.


Redigeret af JRK - 21 Dec 2010 kl. 22:13
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 22:11
Citat: JRK

Citat: Lo2n3ss

Men hvis nu sage, G loomis og de andre bestiller en kæmpe leverance af stænger, og fabrikken laver flere end leverancen som bestilt, ville der jo være nogle rester på X antal, som fabrikken måske ville sælge til kære A. Jensen ? Måske Måske 
Det er ikke på den måde det fungere. Man kan ikke få produceret en stang ét sted og så med denne stang i hånden tage til Kina for at få laveet kopier. Det er jo ikke håndtasker vi taler om.Wink
Både håndværk og værktøj(mandril) skal følge med.
 
Sage er produceret i US men andre kvalitets mærker der får produceret i Kina vil helt klart sikre sig at der ikke kommer stænger ud baseret på "deres" klinge.
Iøvrigt har jeg en del Albright stænger(anerkendt US mærke) men på stængerne står Made in Korea. Det bliver produktet ikke nødvendigvis ringere af men kunden har bestemt krav på at vide hvor tingene er produceret.
 
De kan ikke designe stænger i Kina. Kun producereWink
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 23:00
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 01:23
Jeg kender en som engang var i korea eller taiwan og besøge noget familie som boede dernede i forbindelse med jobbet, via en lokal kontakt blev kørt ud til en stangfabrik, bestilte blanks uden navn, ingen krav om flue eller spin, linevægte eller kastevægt, smed 200 us dollar på disken, manden i den hvide kittel sagde det ville tage noget tid med klinger for det beløb, ca en halv time gik og min kammerat fik 138 klinger fra kunnan, scott og tt med flere. Skal lige nævnes det er omkring 15 år siden. Men en ret fed deal syns jeg, sku noget af en opgave og prøve montere og klassificere dem, det tog en del tid.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum