Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

flue klinge

 Besvar Besvar
Forfatter
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: flue klinge
    Sendt: 18 Dec 2010 kl. 20:57
hey der ude er der nogen af jer der har eller ved hvor man kan få flue klinger til byg selv i kl 2-3? for ku godt tænke mig at bygge en:) mvh casper
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 21:01
Hej casper...
min kollega har lige bestilt en TFO #2 klinge ved korsholm evt. prøv ved ussing og bech... de har et stort udvalg i længe, klasse og ikke mindst farveWink...
 
held og lykke...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 21:06
okay tak mvh casper
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 21:13
måske ussingbech har
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Rolf Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rolf84 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Bagsværd
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rolf84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 21:17
Salmonfly.dk er også et budSmile
Til top
Polle Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jacojaco Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jacojaco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 00:21
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 07:56
http://www.guidesnblanks.com/
det er EU, så ingen problemer med told og skat
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 17:17
okay mange tak :)
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 19:05

jeg vil også (hvorfor skriver jeg mon med tyk streg...?) gerne anbefale www.ussingbech.dk

god service godt udvalg, og først og fremmest god tid til at finde frem til den rigtige løsning, for dig!
jeg har personligt haft en e-mail korespondance på mere end 100 mails frem og tilbage ifb med køb af 2 byggesæt... jeg tror ikke at alle firmaer gad blive ved med at svare på mine mere eller mindre fjollede nybegynder spørgsmål...
mik
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 19:52
okay. men hvad er prisen på sådan en stang ca??
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 19:54
hos ussing bech...?
det afhænger jo fuldstændigt af hvilke dele og kork du vil bruge...
 
mik
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 20:06
okay
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 20:20

en hurtig udregning for en 8' #3 med hjulholder ringe i stedet for fast hjulholder, lander på ca 2300 kr der er så brugt rec titan. øjer og flor grade kork

så det er jo ikke en bondegår... og når man så oven  i købet får mulighed for at vælge helt selv når det gælder dele, tråd farve lakkering osv osv... der er ikke noget at betænke sig på:-)
 
mik
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 20:24
okay det var ikke så galt.. for det ville jo være en kanon ting at få slået tiden ihjel her hvor det er så koldt :)
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 20:30
lige præcis:-)
 
mik
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 08:56
 ussingbech  har ikke klinger i kl #2 tilbage har lige snakket med ham:(
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 09:11
Hej Casper
 
Jeg ville nok også gå efter en #3 i stedet for en #2, den er noget mere anvendelig, Har selv en 6' #2 som jeg syntes er ret sjov, men der skal ikke meget vind til før fiskeriet ikke er sjovt længere.
Med en #3 går det lige som lidt lettere.
Og vedr. klinger så har jeg selv flere gange købt klinger i USA. De klinger jeg har købt er fra www.fishsticks.us/ hvor jeg har fået en kanon service, det er dog et par år siden sidst, og ham jeg tidligere havde kontakt med er der ikke længere, men ejeren virker nu også som en fin fyr.
Ellers er Ussing Bech også et fint sted at kontakte, de er meget hjælpsomme, fik en #5 stang tilsendt på prøve i 14 dage så jeg kunne se om det var noget for mig, det var det ikke, men jeg havde lov at teste den i 14 dage uden det kostede mig en krone! Så dem vil jeg meget gerne støtte.
 
Hvis det er dit første bygge projekt vil jeg dog gerne anbefale at købe et billigt sæt at øve sig på først.
Der kan jeg klart anbefale www.profish.dk.
Der kan man få det der skal bruges til en stang for omkring 500,-
Så kan man "øve" sig på det. Og vælger du en Artisan Traveler klinge har du en glimrende Gedde/Makrel/Torske flue stang.
 
PS: Det er stærke vanedannende, Jeg har PT 3 påbegyndte stænger og 1 byggesæt 2 renoveringer liggende og er ved at kikke efter et nyt projekt :-(


Redigeret af mahon - 20 Dec 2010 kl. 09:12
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 19:53
Hejsa
 
Rainshadow Klinger kan købes her :
 
 
Jeg har 5 af dem (RX6) og DE er gode og billige.
 
Du kan få alle typer af fittings og spacings der.
 
Køb dem gennem Dieter her:
 
 
Han ved alt om linevægte,kast o.s.v.
 
M.v.h.
Carsten
 
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2010 kl. 22:39
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres