Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Julefluen" Hjælp søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "Julefluen" Hjælp søges
    Sendt: 13 Dec 2010 kl. 12:03

Hej fluebinder

Jeg har brug for lidt hjælp til "Julefluen"? Findes der en med sådan et navn?

Til årets sidste fluebindingsaften i KSK, nu på onsdag har jeg bruge for en mønster på "julefluen" gerne en som er forholdsvis nem at binde, så alle deltagere kan være med. Gerne en kystflue til de mange, især store Havørreder vi har på de sjællandske kyster Cry

 Jeg er dog i syv sind, juletræet har været på programmet, så den skal det ikke være! Men hvad så? -  Er der nogen som har et godt forslag på ”Julefluen” der følger desværre ikke en præmie med, kun æren.

 Skulle du selv have lyst til at prøve kræfter med ”Julefluen” er du velkommen på Finsensvej 44c kældere –mellem 18.00-20.00 mon ikke der også bliver julehygget lidt?  Beer

/J

Til top
kenneth westlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
westlin Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2002
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér westlin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 12:17
Citat: Jørgen S

Hej fluebinder

Jeg har brug for lidt hjælp til "Julefluen"? Findes der en med sådan et navn?

Til årets sidste fluebindingsaften i KSK, nu på onsdag har jeg bruge for en mønster på "julefluen" gerne en som er forholdsvis nem at binde, så alle deltagere kan være med. Gerne en kystflue til de mange, især store Havørreder vi har på de sjællandske kyster Cry

 Jeg er dog i syv sind, juletræet har været på programmet, så den skal det ikke være! Men hvad så? -  Er der nogen som har et godt forslag på ”Julefluen” der følger desværre ikke en præmie med, kun æren.

 Skulle du selv have lyst til at prøve kræfter med ”Julefluen” er du velkommen på Finsensvej 44c kældere –mellem 18.00-20.00 mon ikke der også bliver julehygget lidt?  Beer

/J

 
hvad med denne:
 
god jul og godt nytår.WinkLOLLOL
 
 
Til top
Peter Stoltze Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Stoltze Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2003
Geografisk: Vestsjælland og Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stoltze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 13:03
Hej Jørgen
 
I skal da binde en Rød Juhl Smile
 
(@CE: Ligner en af dem fra hurtigbindingskonkurrencen med Søren på JLK...)
 
Blev oprindeligt bundet på en Partridge X2B (long shank salmon treble) og vel først og fremmest som kystflue. I øvrigt også beskrevet i Sportsfiskeren for en 15-20 år siden (af Orla Bertram-Nielsen), så det er en flue med nogle år på krogbøjningen...
 
/Stoltze
 


Redigeret af Stoltze - 13 Dec 2010 kl. 13:06
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 13:08
 Der er en del muligheder, nogle noget mere krævende end andre
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 14 Dec 2010 kl. 13:09
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 13:24
Hej Jørgen
 
Hvad med en kombination af to gode kystfluer, hvor den ene (Juletræet) smager lidt af jul?
 
Nemlig en "Julebasse"
 
 
 
Fluen er nem at binde og bestemt ikke ueffen. Fik en pæn fisk på ca. 65 (genudsat) første gang jeg havde den i vandet for et par år siden - ganske overbevisende debut. Har haft bedst held med den på lyse dage og uklart vand.
 
 
 
 
God fornøjelse og glædelig (flueh)jul
 
Mvh.
 
Lars
 
 
 
 


Redigeret af Enken - 13 Dec 2010 kl. 13:33
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 13:29
ja se nu her vi ved at komme meget tæt på en god juleflue, for så er der også tid til æbleskiver og julehygge.
Takker for et god ide
/J


Redigeret af Jørgen S - 13 Dec 2010 kl. 13:30
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 15:14
 
Prøv en spoonfly som denne...........
 
Glædelig jul til jer alle.
 
Mvh Ole, Sj. Odde.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 15:28
Kære Jørgen
For mange tusinde år siden, længe før julen blev opfundet, fandt man dette her "H..jule...billede, af en phlue i en grotte i England.....
 
 
Det er jo desværre ikke særligt godt for bindemønstret er hen i det uvisse.....
Jeg håber du har det godt og vi snart sees over et eller andet, men som du ved har jeg haft rigtiogt travlt....
Hyg dig og hils hjemme.
Per
Glædelig jul til alle.......


Redigeret af Taonga - 13 Dec 2010 kl. 15:30
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 15:39
Hej Per
Jeg mindes vores udvikling af fluen bundet af de nye højmolekylære bindematerialer som er usynlig for den ikke øvede fluebinder, der blev anvendt til laksefluen ´´den nøgne sandhed´´
 
Det minder meget om denneBig smileBig smile men nu er det en kystflue jeg søger i denne omgang, ellers havde dette været en ok ide, for hvem kan se forskel?
Vi må jo se om der ikke kan bindes en ligende velfangende flue snart, men du skal vel ikke til øen langt mod vest her i julen?Wink
 
/J 
 


Redigeret af Jørgen S - 13 Dec 2010 kl. 15:41
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 16:23
Ja jeg mindes de utroligt hyggelige timer som var "forbundet" med at binde den pågældende flue....det var en fantastisk opfindelse.
 
Desværre skal jeg ikke til øen langt mod vest..... hjulen tilbringes sammen med "højtaleren" og familien
Hyg dig
Per
Til top
Gordon P. Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Gordon P. Henriksen Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2003
Geografisk: Midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gordon P. Henriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 09:06
Her er en anden variant på "juletræet" der var på en gammel nyhed på Fisk & Fri.

http://www.fiskogfri.dk/Forside/Nyheder/2007---%C3%86ldre-nyheder/Fisk-&-Fri-s-flotte-juletr%C3%A6

Gordon
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 15:12
Hej Gordon
den er sku´goClap
/J
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres