Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

100 % vandtætte fluebokse??

 Besvar Besvar
Forfatter
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 100 % vandtætte fluebokse??
    Sendt: 12 Dec 2010 kl. 17:36
Hej.
 
Jeg har et spørgsmål som jeg gerne vil have noget feedback på.
 
Hvorfor er det at langt de fleste fluebokse idag skal eller er 100% vandtætte?
 
Jeg går og tænker på at lave en ny boks, men kan ikke helt se ideen i at en boks er hermetisk forseglet med 0-ringe og hele pivtøjet, når man som jeg måske ikke lige er så god til at huske at få åbnet sine bokse og tørret fluerne. Er det en sikring mod at vand ikke skal komme ind i boksen hvis man taber den eller??
 
Jeg har bla. oplevet at der er gået mug i fluerne, samt at evt. kroge jo ruster noget bedre i et fugtigt miljø en i et tørt.
Siger jo nok mere om at den boks ikke blev brugt for flittigt, men jeg er interesseret i at høre argumenterne for hvorfor trenden går mod helt tætte bokse..
 
Morten
 
 
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 17:49
Mon ikke bare det er for at undgå at hele samlingen bliver våd når man står og fumler og taber skidtet i vandet ??
Jeg kan heller ikke lige se ideen ellers.......
Jeg putter nu ikke de våde fluer tilbage i æsken netop for at undgå at der bliver fugtigt i de vandtætte æsker. De ryger bare ned i en lomme og bliver skyllet og tørret når jeg kommer hjem.
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 17:51
Hej Morten
 
Jeg er en af de mange der sikkert har købt sig fattige i de dyre C&F bokse.
 
Fordelen for mig er, at jeg har alle de "nye" eller friske fluer om du vil i en af de store CF bokse.
 
De fluer jeg skal bruge/bruger/har brugt sætter jeg i en almindelig "åben" boks.
 
Når jeg kommer hjem behøver jeg kun skylle/tørre de fluer som jeg har i den  "åbne" boks. Resten behøver jeg ikke bekymre mig om. At jeg så alligevel åbner den og lader den stå tørt og varmt for en sikkerheds skyld er sikkert bare overkill, men sådan er jeg nu en gangWink
 
Mvh.
 
Lars
Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 17:58

Ville det ikke være en fordel med en boks der var smask fyldt med ventilering??

Jeg er nok en af de fiskere der er lidt af en gris hvad angår tørring og skyldning af fluer.
 
Mvh
Morten
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 18:28
Jeg er helt enig med Lars. En C&F boks med tørre, friske fluer og en lille billig plastik boks til de våde fluer man har brugt. De bliver skyllet, tørret og sat på plads i C&F, klar til næste tur. Mine fluer holder længere, så jeg er helt klar tilhænger af de vandtætte.  
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 18:57
Jeg har kun 4 fluer med når jeg er ude og de sidder i hatten så ingen dyre flueæsker herLOL
 
/M
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 19:02
Citat: map

Jeg har kun 4 fluer med når jeg er ude og de sidder i hatten så ingen dyre flueæsker herLOL
 
/M
Så må vi håbe hatten ikke blæser vækWink
 
Har også måtte smide MANGE rustne fluer ud inden jeg tænkte mig om ved IKKE at komme våde fluer i en vandtæt æske.
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 19:04
Syntes faktisk ikke at det er så vigtigt om de er vandtætte eller ej, mere at skummet i æskerne er i orden.
 
Syntes de er klart bedst i CF boksene, også derfor jeg kun har disse bokse nu.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 19:20
En anden fordel ved de vandtætte. Det er ikke så meget det at man taber en æske i vandet. Det er mere når man vader dybt og man glemmer lommerne, eller rygsækken. Jeg har bandet fælt, da jeg skulle gennem et badekar og glemte at jeg havde en rygsæk. Det var ikke så meget det kamera der gik til, min flueæsker der var fyldt med vand, eller min trøje der blev våd. Nej, det var min madpakke og den basse der gik til ved den lille forglemmelse. Herefter fik jeg C&F æsker og madpakken bliver pakket i plastikposer og så er jeg stoppet med at forsøge at efterligne en ubåd.
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 19:43
Citat: tolund

Nej, det var min madpakke og den basse der gik til ved den lille forglemmelse. Herefter fik jeg C&F æsker og madpakken bliver pakket i plastikposer og så er jeg stoppet med at forsøge at efterligne en ubåd.
 
 
Helt enig, madpakken er det vigtigeste, den må der ikke ske noget med.
Nr 2 på listen er kaffen. Sådan en tur er jo ødelagt hvis man vælter kaffenkanden når man skal til at have den første kop.
Til top
Mark Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mauser21 Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mauser21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 23:11
Citat: tolund

En anden fordel ved de vandtætte. Det er ikke så meget det at man taber en æske i vandet. Det er mere når man vader dybt og man glemmer lommerne, eller rygsækken. Jeg har bandet fælt, da jeg skulle gennem et badekar og glemte at jeg havde en rygsæk. Det var ikke så meget det kamera der gik til, min flueæsker der var fyldt med vand, eller min trøje der blev våd. Nej, det var min madpakke og den basse der gik til ved den lille forglemmelse. Herefter fik jeg C&F æsker og madpakken bliver pakket i plastikposer og så er jeg stoppet med at forsøge at efterligne en ubåd.
Måske en af Simms's vandtætte rygsække er noget for dig.?
 
 
Den jeg linker til er helt kanon. Masser af plads til madpakken, kaffen og kameraet. Og så er der ingen grund til bekymring når du skal igennem et badekar.! :)
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 10:38
Jeg kunne godt se et marked for en lille meget ventilerende æske til at tørre sine fluer i. Evt med en clips så den kunne sidde uden på vesten/jakken. Jeg tror loop lavede sådan en for år tilbage.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres