Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Att. Blinkfiskerer

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Att. Blinkfiskerer
    Sendt: 03 Dec 2010 kl. 21:04
Hvad kroger bedst. Hvad har i erfaret

Enkelt krog
Eller
3 krog



Tak
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 21:19
Ganske enkelt. Enkelt krog hver gangCool.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 22:35

Nu skriver du blink, der fortrækker jeg trekrogen, da den flakker i vandet, og der ikke rigtig er op og ned på et blink. Men falder snakken på kystwobler, så er enkelt krog feks Owner S61 med en ekstra springring, og kroggabet vendt opad, klart det jeg fortrækker, meget bedre krognings procent.

Er du frisk på at det lidt mere advancert så prøve feks release taklet.
www.bursell.dk/artikler/saltwater/release-kyst.pdf
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2010 kl. 00:33
Når jeg fisker med blink efter gedder, så bruger jeg altid trekrog, da den kroger bedst.
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2010 kl. 07:09
Det var nu til havørred jeg mente.
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2010 kl. 10:05
jeg bruger altid enkeltkrog
 
claus du kan låne en enkeltkrog af mig :-) 

vis ses ude på fiskepladsen kl 11
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2010 kl. 12:06
Jeg blev træt af det spørgsmål, og gik for noget tid siden over til dobbeltkroge. De virker godt, og jeg holder mig til demClap
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2010 kl. 12:31
jeg er gået over til at fiske gennemløbere og har i samme forbindelse skiftet til owner s-61 enkelt kroge..

er få fisk jeg mister, men fordelen er så at rammer man nogle undermålere er de altså nemmere at afkroge uden at gøre for meget skade..

jeg har da stadig enkelte blink og woblere med 3 krog, men fisker faktisk aldrig med dem, og det er bare et spørgsmål om tid før jeg kun har gennemløbere i æsken, de traditionelle bliver stille og roligt skiftet som de går til ved fiskeri over sten, mistes i bundhug eller bliver for rustne..
Til top
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2010 kl. 14:26
enkeltkrog her. Og ganske få i æsken, så jeg har 2-3 springringe med krog monteret og så flytter jeg fra blink til blink. Det giver en anelse mer-arbejde, men jeg slipper for filtrede blink og har ganske få rustne ringe/kroge i løbet af en sæsson. Nu har jeg ikke fisket meget dette år og primært med spin, men jeg synes klart at besværet er værd at tage med fremfor de filtrede blink - som der så kan være flere af i æsken. 
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2010 kl. 16:32
jeg bruger næsten udelukkende enkeltkrog, og det er især fordi det er nemt at afkroge fisk. jeg bruger Owner S-61, og også en der vist hedder 59, der vender øjet paralelt med krogbøjningen (det ser lidt mystisk ud) men det virker OK.
mht krogning: jeg har landet flere hornfisk der var kroget fint og godt med en (ret stor) Owner S-61 str 1/0.
mvh hcg
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2010 kl. 17:08
Citat: limfjord

Nu skriver du blink, der fortrækker jeg trekrogen, da den flakker i vandet, og der ikke rigtig er op og ned på et blink. Men falder snakken på kystwobler, så er enkelt krog feks Owner S61 med en ekstra springring, og kroggabet vendt opad, klart det jeg fortrækker, meget bedre krognings procent.

Er du frisk på at det lidt mere advancert så prøve feks release taklet.
www.bursell.dk/artikler/saltwater/release-kyst.pdf
nu nævner du  hr. bursells release tackle...
er der nogen af jer der har set seneste nr af fisk og fri...? der har han modificeret  sit release system til brug ifb med rør fluer.
 
mik
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2010 kl. 19:00
Ja, jeg har læst artiklen, den er virkelig god, men det har nu intet med et release tackel at gøre.  Artikel handler om fiskeri med rørfluer i saltvand, og et L-rig til trekrogen, der optimere krognings procenten, men helt sikkert inspirerende.

Redigeret af limfjord - 04 Dec 2010 kl. 19:00
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres