Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

havørred på kysten - verdens største havørreder

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: havørred på kysten - verdens største havørreder
    Sendt: 30 Nov 2010 kl. 15:36
Efter at den oprindelige tråd løb løbsk, stod jeg af, men så faldt jeg over denne artikel af Steen Ulnits og blev "fanget" af efterskriften nederst i artiklen. Stof til eftertanke.

Det er muligt det allerede er belyst i foregående tråd, men så beklager jeg ulejligheden...

Verdens Største Havørreder!


Til top
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2010 kl. 15:46
Og her er lidt mere læsestof til mulige forklaringer på det, nogle oplevede som et dårligt år i 2010 - vi har jo haft den slags før.

Dårlige år

Med den vinter vi har nu, kunne det tyde på vi skal indstille os på endnu et "fattigt" år, næste år.
Positivt betyder det nok, at nogle fritidsfiskere også vil opleve det mindre givtigt og enten flytter garn ud på dybt vand og tillægger sig nye vaner, eller endnu bedre - giver helt op og aldrig kommer igen... (Det er jo snart jul og så må man gerne ønske sig..)


Redigeret af trompetfisk - 30 Nov 2010 kl. 15:48
Til top
Martin Berger Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
gasmus32fri

Tilmeldt:: 27 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gasmus32fri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2010 kl. 16:21
SmileClap Så kan jeg bedre forstå det. Godt setThumbs Up k&b.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2010 kl. 17:15

Jeg tror nu ikke det er forklaringen alene, idet fiskeriet jo har været i tilbagegang de sidste 5 år, og altså længe før den famøse semi-isvinter 2009/2010.

Der er sikkert mange faktorer, som spiller ind, og kun tiden vil vise om vi nogensinde får det fiskeri vi godt kunne tænke os.
 
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2010 kl. 19:00
Nej, men at læse, at ni  ud af ti havørreder skulle ende deres dage i garn, det er da rystende, HVIS det er virkligheden. Jeg har altid været mere eller mindre modstander af fritidsfiskeriet, men efter læsningen er jeg virkelig rystet, for dette efterår har netop Limfjorden været plastret ind i garn og ruser.
Til top
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2010 kl. 21:08
isvinter er en forklaring på de ringere forhold dette år (og derfor endnu en hård vinter kan betyde noget for næste forår), men hvis artiklerne læses, så fremgår det, at garnfiskeriet har betydelig årsag til den forringelse der generelt har været de sidste 15år. Og mer vil have mer. Når en isvinter giver færre fisk ved kysterne (hvor de mange garn står) så sætter man jo flere garn, for i det mindste at fastholde fangstmængderne = endnu færre fisk. En dårlig cirkel, men igen - ud af artiklerne læser jeg at fiskene trækker ud på dybere vand pga de kolde vintre og deres indflydelse på de kystnære forhold. Så enten skal vi eller garnfiskerne derud. Ikke nemt for os...
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kaspar Wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 12:08
Og igen så er det faktisk ikke de lovlige af fritidsfiskerne der fanger de store mængder ørred, ja det er alt det ulovlige fiskeri med redskaber mangen til fritidsfiskerens der skaber problemet.
 
Og løsningen er så utrolig simpel, en kontrol er virker. Evt kombineret med straffe der kan afskrække, aka en tur bag træmmer i op til er par år eller bøder i mange hunderede tusindes kroners klassen.
 
Så ville vi jo nærmest ikke vide hvad vi skulle med at de store ørreder der så ville svømme rundt på kysten og i vores åer.
 
Nøj hvor vill jeg ønske at det kunne ske, så ville vi slippe for at skulle bruge alle pengene på at sætte flere og flere ørred ud og vi kunne bruge dem bedre. Ikke at ørred er skidt, men pighvar smager bare bedre. Dog sker det bare ALDRIG, fordi der er prestige i at sætte ørreder ud og sige man gør noget og der er ingen stemmer i at politikerne fanger de få hunderede piratfiskere, der fanger største dele af ørrederne ulovligt. Man kunne forstille sig at man stort set fik politikerene til at forbyde almindeligt fritidsfiskeri, men det ville ikke hjælpe noget som helst for det er langt hen ad vejen ikke de folk der fisker ørrederne op.
 
Jeg har kendt en gut der drev omfattende piratfiskeri, han havde et motto der gik på at "Ingen skade sket på bestanden, stangfiskerne sætter bare nogen nye ørreder ud", når han fiskede med sine garn i fredningsbælterne.
 
Lidt skræmmende at "rednings tiltagene" for ørred bestandene faktisk skaber den helt store trussel mod bestandene.
 
Ps. idag fisker han ikke længere med garn, heldigvis da, eller nu er det så bare nogen andre der fisker de pladser i stedet.
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 20:18
Viste i at laksefisk kryber i kulden - næste sæson skal i have lup med ved kysten :-)
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 20:54
Kaspar, du har lurert virkeligheden.
 
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 23:59
der er en naturlig forklaring på det hele, tak for steen ulnits artikel Smile



go jul alle sammen
Til top
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 09:45
Tjah.. Hvis nu turistforening Danmark fik noget mere at sige og større fokus på hvilke indtægter der ligger bag et velfungerende lystfiskeri, så kunne det være at det politisk også blev mere attraktivt at dæmme op for det ulovlige garnfiskeri.
Jeg er sikker på at forståelsen for at værne om vore turistattraktioner vil være større, hvis det bliver belyst ud fra økonomi og arbejdspladser, end hvis fokus ligger på at en "fritidsfisker" ikke må sætte garn her og der.
Jeg mener - forestil jer der bliver udøvet vold på vore attraktioner - vi kender det fra den lille havfrue. Eller hvad nu hvis nogen begyndte at fælde af de mange gamle træer i Rold skov, eller pløjede toppen af himmelbjerget - for at tage nogle overdrevne eksempler.. Men lidt mere jordnært; hvis en eller anden besluttede sig for at se stort på en golfbane, og pløjede halvdelen af hullerne op og ellers kørte 4-hulstræk på banen. Ville det skabe opmærksomhed, bøde og forebyggelse??

Faktisk ligger lystfiskeri på niveau med golfsporten i omsætning i Danmark og er dermed en lige så givtig forretning, som golf, og 70% højere end den samlede omsætning i Fitness sektoren! Jeg gad godt se nogen slippe ustraffet fra at ødelægge træningsfaciliteterne i FitnessDK og skete det, ville det komme ud i nyhederne primetime.

Prøv at læse denne artikel om "vores" hobby og indflydelsen på økonomien.

Lystfiskeri gavner Danmarks økonomi


Så kan det undre meget, at der ikke er større interesse og engagement i at værne om de muligheder for indtjening, arbejdspladser og ikke mindst profilering, som ligger i vores hobby. Vi er blandt verdens mest produktive lande af store ædelfisk - noget som folk gerne vil betale for og rejse langt for. Det kan faktisk godt lade sig gøre at drive en sund forretning på det, og tilgodese de herboende udøvere, så alle får noget ud af det.

Noget i hvert fald både Fyn og Randers har fokus på - vi mangler bare, at der gøres noget ved de ulovlige fritidsfiskere og at vi - Danmark politisk - ser på lystfiskeri som noget der er værdifuldt og skal behandles ordentligt.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 10:24
Citat: trompetfisk


Prøv at læse denne artikel om "vores" hobby og indflydelsen på økonomien.

Lystfiskeri gavner Danmarks økonomi


Så kan det undre meget, at der ikke er større interesse og engagement i at værne om de muligheder for indtjening, arbejdspladser og ikke mindst profilering, som ligger i vores hobby. Vi er blandt verdens mest produktive lande af store ædelfisk - noget som folk gerne vil betale for og rejse langt for. Det kan faktisk godt lade sig gøre at drive en sund forretning på det, og tilgodese de herboende udøvere, så alle får noget ud af det.

Noget i hvert fald både Fyn og Randers har fokus på - vi mangler bare, at der gøres noget ved de ulovlige fritidsfiskere og at vi - Danmark politisk - ser på lystfiskeri som noget der er værdifuldt og skal behandles ordentligt.
Hej Jesper
 
Prøv at læse hele rapporten om undersøgelsen, som Fødevareministeriet offentliggjorde i marts 2010 (den ligger på dit link)
 
Nærlæser man tallene i rapporten, så udgøres den del af lystfiskerne, som i undersøgelsen karakteriseres som "det aktive lystfiskerliv" kun 9 % af ialt 616.000 personer, som har været på fisketur mindst én gang i løbet af et år. Det er lystfiskere, som du og jeg, der jf. beskrivelsen i undersøgelsen er:

de meget aktive lystfiskere, der fisker mest og forbruger mest; dem for hvem lystfiskeri er noget af en livsstil. De stiller store krav til deres fiskevande og har en høj betalingsvillighed for både at have gode fangstmuligheder, rent fiskevand og at få en stor naturoplevelse. De vil gerne ‘kæmpe’ sig frem til fiskepladsenog har ikke en positiv betalingsvillighed for en nem adgang til deres fiskepladser. Udgør 9 pct. af lystfiskerne.

Det er på en god dag ca. 60.000 hoveder når der ikke tages højde for den statistiske usikkerhed. Jeg tvivler på det er så mange i virkeligheden.
 
Det er værd at bemærke, at kun 1500 lystfiskere har fuldført hele spørgeskemaet, som ligger til grund for undersøgelsen, men at disse 1500 personer vurderes at være repræsentative for alle danske lystfiskere.
 
Statistik kan bruges - og i særdeleshed misbruges til meget, men faktum er, at undersøgelsen er den første af sin art i Danmark, og jeg havde nok forventet mig lidt mere i kølvandet på den.
Problemet er bare, at der som du ganske rigtigt anfører ikke er interesse og engagement nok for området.
 
Min passion for min hobby har gjort mig mere naiv end godt er, for et af de resultater jeg gerne havde set som udkomme af undersøgelsen var - om ikke en afskaffelse af fritidsfiskeriet med garn, så i hvert fald en 200 m garnfri zone langs vore kysterCry
 
Yderligere tiltag som opfølgning på undersøgelsen kommer vi nok til at vente længe på.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 13:19

På en hjemmeside ang det obligatoriske fisketegn kan man minsandten læse : Citat :

Ved den seneste revision af fiskerilovgivningen indførte fødevareministeren et generelt "omsætningsforbud" for fisk fanget af ikke-registrerede erhvervs- og bierhvervsfiskere. Forbudet skal primært dæmme op for et tiltagende garnfiskeri.

Som lystfisker, der bruger stang og line, må man således ikke videresælge sin eventuelle fangst. Det er i dag ulovligt.

Som lystfisker, der har løst det obligatoriske fisketegn til 125,- kroner, har man kun ret til at bruge stang og line. Anvendelse af krogliner, ruser eller garn er således ikke tilladt....citat slut.

Og her hopper så kæden af for mig...for gælder denne lovændring af omsætningsforbudet kun for fisk fanget med stang og hjul...det er jo reelt det som der står.

Okay...en garnfisker som ikke er registreret som bi-eller erhvervsfisker må selvfølgelig ikke sælge sin fangst, og dermed mener man at denne forseelse begrænser sig selv, altså at antallet af garn reduceres og at en enkelt mand incl familie åbenbart sagtens kan æde sig gennem et helt vognlæs fisk.

Jeg tror at man skal æde giftige svampe og læse jura for at se sammenhængen i lovgivningen på det område.

Mvh

Jim.

 

 

 

På en hjemmeside ang det obligatoriske fisketegn kan man minsandten læse : Citat :

Ved den seneste revision af fiskerilovgivningen indførte fødevareministeren et generelt "omsætningsforbud" for fisk fanget af ikke-registrerede erhvervs- og bierhvervsfiskere. Forbudet skal primært dæmme op for et tiltagende garnfiskeri.

Som lystfisker, der bruger stang og line, må man således ikke videresælge sin eventuelle fangst. Det er i dag ulovligt.

Som lystfisker, der har løst det obligatoriske fisketegn til 125,- kroner, har man kun ret til at bruge stang og line. Anvendelse af krogliner, ruser eller garn er således ikke tilladt....citat slut.

Og her hopper så kæden af for mig...for gælder denne lovændring af omsætningsforbudet kun for fisk fanget med stang og hjul...det er jo reelt det som der står.

Okay...en garnfisker som ikke er registreret som bi-eller erhvervsfisker må selvfølgelig ikke sælge sin fangst, og dermed mener man at denne forseelse begrænser sig selv, altså at antallet af garn reduceres og at en enkelt mand incl familie åbenbart sagtens kan æde sig gennem et helt vognlæs fisk.

Jeg tror at man skal æde giftige svampe og læse jura for at se sammenhængen i lovgivningen på det område.

Mvh

Jim.

 

 

 

 

 

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 13:31
Ups Ouch
 
Jim.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 13:44
Citat: scott

Ved den seneste revision af fiskerilovgivningen indførte fødevareministeren et generelt "omsætningsforbud" for fisk fanget af ikke-registrerede erhvervs- og bierhvervsfiskere. Forbudet skal primært dæmme op for et tiltagende garnfiskeri.

Som lystfisker, der bruger stang og line, må man således ikke videresælge sin eventuelle fangst. Det er i dag ulovligt.

Som lystfisker, der har løst det obligatoriske fisketegn til 125,- kroner, har man kun ret til at bruge stang og line. Anvendelse af krogliner, ruser eller garn er således ikke tilladt....citat slut.

Og her hopper så kæden af for mig...for gælder denne lovændring af omsætningsforbudet kun for fisk fanget med stang og hjul...det er jo reelt det som der står.

Hej Jim
 
Ja sådan går det nemt når man "sakser" uddrag fra lovgivningen, der jo som oftest ikke er skrevet på "menneskesprog"
 
Men lige hvad angår Fiskeriloven vil jeg mene, at lovteksten er entydig og let forståelig - særligt § 12 under Generelle bestemmelser:
 
§ 12. Kun personer eller selskaber, der er registreret som berettiget til at drive selvstændigt erhvervsmæssigt fiskeri, jf. § 11, stk. 1 og 2, må mod vederlag overdrage fangster fra deres fiskeri. Ministeren for fødevarer, landbrug og fiskeri kan dog tillade, at institutioner m.v. med et socialt eller undervisningsmæssigt formål mod vederlag kan overdrage fangster fra fiskeri, der drives med nærmere tilladte redskaber.
 
Definitionerne på henholdsvis lystfiskeri og fritidsfisker gives i § 26 og 27.
 
Ganske som vi tidligere har debatteret det her på forum, så har man som borger i dette land pligt til at sætte sig ind i gældende lovgivning på det område, man har til hensigt at befatte sig med. Uvidenhed fritager ikke for straf.
 
Indførelsen af omsætningsforbudet var ikke specifikt rettet mod lystfiskere, men mod ALLE, der ikke er registreret som bierhvervs- eller erhvervsfiskere.
 
Men det siger selv, at en lovtekst alene ikke forhindrer forbrydelser. Der vil altid være nogen, der fortolker loven til egen fordel - subsidiært ignorerer dens eksistens.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 14:13
 
 
Indførelsen af omsætningsforbudet var ikke specifikt rettet mod lystfiskere, men mod ALLE, der ikke er registreret som bierhvervs- eller erhvervsfiskere.
 
[/QUOTE]
 
Okay den samlede og overordnet konklussion i hele dette lovspørgsmål er jeg også helt bekendtgjort med, jeg begriber så bare ikke hvordan flere hundrede meter garn kommer ind over her når lovgivningen bla havde til hensigt at begrænse de mange fritidsgarn.
Man kunne fristes til at synes at den netop sådan en lovgivning tager udgangspunkt i en helt misforstået og naiv holdning...altså at man reduerer de mange garn ved at udstede et omsætningsforbud.
 
Tja..at det ikke rigtigt virkede kunne jeg jo godt have fortalt dem...men det skal man vel næsten være lystfisker for at forstå LOL
 
Mvh
Jim.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 15:32
Citat: scott

 
 
Okay den samlede og overordnet konklussion i hele dette lovspørgsmål er jeg også helt bekendtgjort med, jeg begriber så bare ikke hvordan flere hundrede meter garn kommer ind over her når lovgivningen bla havde til hensigt at begrænse de mange fritidsgarn.
Man kunne fristes til at synes at den netop sådan en lovgivning tager udgangspunkt i en helt misforstået og naiv holdning...altså at man reduerer de mange garn ved at udstede et omsætningsforbud.
 
 
Mvh
Jim.
I forbindelse med revision af Fiskeriloven og indførelse af omsætningsforbudet blev fritidsfiskernes redskaber faktisk også halveret i forhold til den tidligere lov, således at de f.eks. nu kun må anvende 3 nedgarn i forhold til de tidligere 6.
 
Det batter bare ikke så meget i det store regnskab.
Til top
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 20:37
Og her tales der om de lovlydige fritidsfiskere - udfordringen er jo alle dem der bevidst bryder loven og enten fisker med flere garn end tilladt - eller i det hele taget fisker med garn uden ret dertil. Og som tidligere skrevet - mer vil have mer. Batter de 3 garn ikke, skal der flere til. Og naturligvis med størst mulig udbytte til mindst besvær... Så hvor er det bedre at stille sine garn, end hvor koncentrationen er størst?

Løsningen må være, at forfølge lovbryderne og gøre dem det klart at forbrydelsen IKKE kan betale sig og samtidig gøre det relevant og interessant for flere at dyrke forretningen omkring lystfiskeri mere målrettet. Altså ikke nødvendigvis udøverne, men dem som har jord i nærheden, sommerhuse, forretninger m.m.  Har nogen af jer oplevet en bondemand rase ud over at kornet bliver trådt på? Jeg har og forstår det godt. Han er interesseret i at værne om sin forretning. Og hvis flere kunne tage ejerskab, ville færre have mulighed for, eller lyst til at drive ulovligt fiskeri. Ideelt set...  Men som det er påpeget af andre i tråden her, så mangler der noget politisk ejerskab og generel prestige i hele projektet for at det skal lykkes.
So what to do Geek ??
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 23:44
Sjovt nok læste jeg i et fiskeblad fra 1966 forleden at fiskeriet var langt fra så godt som i 1940 og 50'erne, så mon ikke det er en diskution uden ende.. denne om hvor dårligt fiskeriet er.. jeg mener hvis det allerede var et problem dengang ??? hvor forøvrigt en ørred på over 3 kilo var en kæmpe krabat :-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres