Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Thermoundertøj

 Besvar Besvar
Forfatter
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Thermoundertøj
    Sendt: 20 Nov 2010 kl. 16:19
Jeg er ny her, og er lidt af en frossenpind . Derfor søger hjælp til køb af thermo undertøj til er rimelig pris og kvalitet, det skulle gerne bruges til næste år og længere. Jeg har købt en flydedragt det hjalp lidt, men jeg har formange lag under den, så jeg kan næste ikke bevæge mig. Jeg fisker fra båd i øresund. 
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 16:49
smartwool, woolpower eller flecebib. Den sidste kan du finde billigt :-)
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 16:59
Hej.
Prøv på Google: "3 lags beklædning"
Så skal du nok kunne finde svar!
 
Carsten
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 17:27
jeg har for nylig købt netwoll fra norske Aclima, som laver uldundertøj i høj kvalitet.
Nu valgte jeg lige netwoll-modellen fordi det er rigtig godt under neoprenwaders hvor de små masker ventilerer.
Se deres hjemmeside.
 
Men uanset hvar du vælger at købe, så hold dig til uld! Alt andet kommer til at stinke og er ikke pengene værd.
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 17:29
hvis du tager så meget tøj under din flydedragt at du ikke kan bevæge dig er det nok det der er problemet  - det er jo luften der isolerer. MEN godt undertøj er et must.
 
Går selv på jagt hele vinteren i båd i flydedragt. godt undertøj og et par alm. bukser så kan jeg ligge hele dagen...
 
For oven har jeg en undertrøje - en fiber med høj hals og en striktrøje
 
 
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 17:30
Du skriver at du mange så meget tøj på at du ikke kan bevæge dig.
 
For meget tøj kan også give problemer da det jo er luften mellem lagene der varmer.
 
Sørg for at hoved og hænder er dækket da du mister varme den vej. Også være opmærksom på at intet klemmer.


Redigeret af JRK - 20 Nov 2010 kl. 18:32
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 17:51

Hej.

Ting går i ring!

I mine unge dage var det bedste, vi kunne bruge en "Islandsk" sweater i ren uld. Ovenpå en vindtæt anorak!

Ved militæret havde vi nogle kraftige uldne lange underbukser, som kunne lynes helt fra hinanden i siderne. De var simpelt hen suveræne!
 
Så skulle vi i moderne tider alle klæde os i nylon og flecee.

Nu er ulden tilbage! Nylon kan ikke absorbere/videregive kondens som ulden kan. Selv våd uld isolerer, så vi holder varmen. Selv gik jeg på en øvelse en hel kold dag med ovennævnte underbukser i uld efter at være røget i vandet! Jeg frøs ikke, selv om de var gennemblødte!

Uld er det eneste rigtige i fremtiden - igen!
 
Carsten
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 22:04
uld er sagen
jeg bruger ullfrotté original, det hedder også woolpower. undertøjet fås i tre tykkelser, jeg har aldrig prøvet den tykkeste, går som regel med den tyndeste, men når det er rigtig koldt bruger jeg mediumvaren (400 gram tror jeg den hedder).
det bedste ved ullfrotte underbukserne er at de ikke er "tights" de sidder altså ikke som en styrtløbers dragt (og jeg ved ikke noget værre end at være spærret inde i tights)
fidusen er at det er en frotte, med løkker, der er lavet af merionould. den holder virkelig noget luft - og det er jo det der isolerer.
 
ullfrotte er ikke så nemme at finde, men husk google er din ven.
mvh hcg
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 22:34
Og sørg for at holde fødderne varme, fryser du først om dem er du færdig
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2010 kl. 01:42
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2010 kl. 08:36
hehe, en islænder og windbreaker....... mere beder jeg ikke om...... jo, måske lige forsvarets giraffer..... (uld undertøj)

eller - kyst = overkroppen- svedtransporterende skiundertøj, T-shirt, islænder og vadejakke.
ben- lange svedtranp. underbukser, et par alm. bukser og neo vaders....... fryser ihvertfald ikke.


Born to fish, forced to work!!!
Til top
Mads Gylling Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mkgylling

Tilmeldt:: 04 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mkgylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2010 kl. 08:54

Et par gode i uld fra forsvaret er super gode syntes jeg, men jeg har prøver meget før jeg fandt hvad jeg kunne lide, det kan være en dyr affære før man finder det rigtigeSmile

Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2010 kl. 09:25
jeg selv bruger f.eks. et par alm boksere, derpå et sæt svedtransporterende undertøj af mærket Norsveda, evt. FE termoundertøj, og uden på Härkilla Nordkapp art. nr 177811 og art nr 177812, som varmt kan anbefales. Og Sokkerne art. 177716 samt 170812, der kombineret med en ultratynd indersok (f.eks. Härkilla Coolmax Liner), holder fødderne varme. Det er måske en investering, men den betaler sig. Har kun gode erfaringer, og selv om du evt kommer til at svede lidt, mærker du det ikke selv hvis du sidder stille. Udenpå undertøjet bruger jeg en fiberpels, og et par fleecebukser fra Fenwick. Og det virker fint for mig.
Købte delene fra Härkilla hos Sportshuset, Horsens. Og det holder mig varm.
Links:
Härkilla Nordkapp:
specialbutikken.dk
specialbutikken.dk
seeland.dk
Det virker måske overvældende, og alt efter temperaturerne, kan man altid variere, i den kolde tid har jeg ikke siden denne investering fået ødelagt en fisketur, fordi jeg har frosset.
Så efter min mening er de penge givet godt ud.
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2010 kl. 09:45
Af en mig ukendt grund kikser linkhenvisningen til specialbutikken, men går du ind på fanebladene jagt,  dernæst härkilla og så vælge side 4, så skulle den være der.
Men ellers kan du i Seelands jagtkatalog  på side 49 se dem.

Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2010 kl. 15:17
www.fjeldogfritid.dk/default.asp?P=Warmwool-Overall---Unisex.70.2571.2187.2302.i
Til top
Niels Mouritsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Mouritsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Mouritsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2010 kl. 15:33
o sprut og øl.
Meget fed mad inden turen.
Meget mad på turen.
Bevæg dig på båden.
Kansas arbejdstøj og udenpå en flydedragt.
Fryser du stadigvæk, ja så er det bare træls for dig.
Til top
martin-thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mart0

Tilmeldt:: 13 Okt 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mart0 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2010 kl. 18:16
smartwool
det bruger jeg selv og er ikke stødt på noget der kan hamle op med det
det er lavet af 100% merino uld og kan vaskes ved 40grader
 
bedre fås det ikke (syntes jeg)
Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2010 kl. 22:38
Vil da lige mit besyv med på den her undertøj vogn...
 
Jeg har brugt 3 lags princippet de sidste 20 år og har dannet mig følgende mening om de produkter jeg har anvendt.
 
Smartwool.
+ Gode varme egenskaber.
+ Lækker kvalitet
+ Optager ikke kropsdufte på samme måde som polyester produkter.
+ Rimelig slidstyrke.
- Mega dyrt
- Bliver lidt "slapt" efter nogen tids brug.
 
Devold
Samme som ovenstående, dog med lidt dårligere slidstyrke.
 
Helly Hansen "Artic"
+Pris
+Varme egenskaber ud over det sædvanlige.
+Holder form og stræk egenskaber godt.
-Hvis det bruges som jeg gjorde det på 10 dages vinterfjeld har det dog den udlempe at duften optages i fibrene, og ikke kan vaskes helt ud. Og man lugter ikke specielt godt når man har brugt det samme under tøj i ca 5 dage, med en meget højt aktivitets niveau. Så de gange jeg har brugt det siden går der 10 minutter før man lugter lidt af død gnu.
 
Vision Micro fleece.
+Suveræne varmeegenskaber.
+Fnuldrer ikke på ydersiden
+Ekstrem god slidstyrke og holder formen suverænt.
+Optager ikke kropsduft.
-Pris
 
Detter er bare min personlige mening.
 
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 07:50
Fisker selv hele vinteren fra småbåd på Øresund og det eneste rigtige er Helly Hansen´s lifa undertøj.
Siden jeg købte mit første sæt har jeg aldrig frosset og så er det bare fedt at have på.

Desuden koster det heller ikke så meget mere : http://trollingcentrum.dk/shop/helly-hansen-lifa-195p.html

Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 15:52

HEJ ALLE. Jeg er utrolig glad for alle de mange kommentarer og tusinde tak for hjælpen det var over al forventning. MVH jørgen

Til top
Erik Thonke Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Thonke

Tilmeldt:: 26 Okt 2008
Geografisk: Slagelse, vest- og sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Thonke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 16:18
Hej J. Krog ( og alle i andre ) !
Købte en genial ting her fornylig i Lidl. Long Johns ( det vi andre kalder "jens -lyn'er) i 50 % angora - uld. Sådan et par og så min heldragt termofleece fra taimen og dernæst bukser og sidst men ikke mindst neopren waders eller Overlevelsesdragt alt efter fiskeriet. SÅ KAN DET BARE BLIVE VINTER ! ;-)
 
Kh. Thonke
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres