Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EU landbrugsstøtte omlægges til fordel for miljøt

 Besvar Besvar
Forfatter
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: EU landbrugsstøtte omlægges til fordel for miljøt
    Sendt: 19 Nov 2010 kl. 01:44

Eu-kommisionen er for en gang skyld kommet med et meget interessant forslag, omhandlende en delvis omlægning af de mange milliader kroner, som der årligt gives til landbruget i støtte. Der lægges op til, at en meget større del af pengene skal bruges til natur- og miljøforbedringer samt omlægning til det mere bæredygtige økologiske landbrug. 

 
- Det er sgu også på tide, at der sker noget på miljøområdet her i DK, hvor der af den nuværende regering er blevet taget alt for meget hensyn til landbrugets interesser i det sidste årti, faktisk er der blevet taget så meget hensyn til landbruget, at Danmark står overfor en byge af retssager i EU-systemet, fordi der i vid udstrækning ikke leves op til habitatsdirektivet og anden miljølovgivning.
 
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2010 kl. 04:32
Smukt! dog lidt beskæmmende at det lige som med vandrammedirektivet skal være EU. der skal redde vores miljø.Cry
 
 
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2010 kl. 09:20
Ja, det er en speciel form for aktivering Cry
 
EU,Folketinget og landmænd lever jo af overførselsindkomster, så
SURPRISE : De kan ikke se problemet
 
Mon man kan udtænke andre metoder til at få så mange penge for at ødelægge så meget?
 
Måske gifttransport i gamle utætte østeuropæiske fragtskibe
 
Måske transport af A-affald på Banedanmark's skinner
 
Fjern alle støtteordninger, staten/EU skal ikke være :
 
Landmand, Bank, Skibsreder, Forfatter, Kulturmoderator, Tog/Bus, Post, Pensionskasse, Børnepasser, Underviser ........
 
Kunne DK ikke blive lagt ind under DDR, så vi kan få friheden igen ?
 
Alternativt Sverige !
 
Til næste valg, så stem på et parti (på støtten), som fjerner alle støtteordninger
(Nåååååååå nej Ouch)
 
Nu siger man jo, at forbrugerens ord er lov.
 
Så køb økologisk direkte fra gårdene
 
EU klarer selv at kollapse, det behøver vi heldigvis ikke bidrage til Dead
 
M.v.h.
Carsten (fra byen med egen bykomponist)
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ThomasS

Tilmeldt:: 04 Aug 2008
Geografisk: Kysterne omkring Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ThomasS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2010 kl. 11:53
Lur mig: Når kommisisonens forslag har været igennem Parlamentet og til sidst bliver vedtaget i Rådet, er forslaget totalt udhulet og gennemhullet så realiteten er, at langt størstedelen af tilskuddene er lige så fladpandede som hidtil. Kun i de ganske få tilfælde hvor miljøbeskyttelse og indtjening går i samme retning vil resultatet i sidste ende blive en omlægning 
 
De enkelte medlemsstaters landbrugslobbier er så magtfulde, at det i mine øjne er helt usandsynligt at der kommer til at ske tilpas markante ændringer inden for en middellang fremtid.
 
Se bare de fanske landmænd, hvordan de hyler, blot der foretages en helt marginal ændring af støtteordningerne, eller hvis markedet og konkurrencen presser priserne ned.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2010 kl. 12:20
Citat: ThomasS

Lur mig: Når kommisisonens forslag har været igennem Parlamentet og til sidst bliver vedtaget i Rådet, er forslaget totalt udhulet og gennemhullet så realiteten er, at langt størstedelen af tilskuddene er lige så fladpandede som hidtil. Kun i de ganske få tilfælde hvor miljøbeskyttelse og indtjening går i samme retning vil resultatet i sidste ende blive en omlægning 
 
De enkelte medlemsstaters landbrugslobbier er så magtfulde, at det i mine øjne er helt usandsynligt at der kommer til at ske tilpas markante ændringer inden for en middellang fremtid.
 
Se bare de fanske landmænd, hvordan de hyler, blot der foretages en helt marginal ændring af støtteordningerne, eller hvis markedet og konkurrencen presser priserne ned.
Tja!, man kan da frygte, at der ikke kommer til at ske så store ændringer - dog ligger det jo fast, at der vil ske en sænkning i udbetalingerne til landbruget i de "gamle" EU-lande og færre penge i bl.a. DK vil forhåbentligt få den inddirekte effekt, at når det gælder maginal jordene bl.a. dem tæt ved vandløb, så vil det forhåbentligt ikke længere kunne betale sig at opdyrke dem. Herudover, så kan en massiv opfordring til politikerne fra nu af og ind til det endelige forslag udfærdiges fra lystfiskerkredse, DN og andre naturinteresse grupper om, at der f.eks. ikke bør udbetales støtte til marginal jorde, den vil forhåbentligt kunne påvirke så meget, at det hjælper. 
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2010 kl. 15:35
Jeg stoler ikke på nogen politikere!
Dengang Svend Auken indførte miliøafgiften, var det med den begrundelse at de afgifter som blev pålagt virksomheder og borgere, skulle anvendes til at oprette miliøet.
Efter to år vår ikke engang 8% af disse penge brugt på det som var hensigten!
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 14:33
Jeg er heller ikke overbevist om at der sker det store fremadrettet.
For mig virker det desværre som om der laves fornuftige tiltag, for så ved regeringsskifte at skifte til nye tiltag, der desværre i reglen går den forkerte vej.
Men så længe Karen E sidder ved pinden, forventer jeg desværre kun ændringer til det ringere.
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 15:07
 
 Nu ikke så negativ.....Karen leverer varen.....og julemanden lander på taget med
sine rensdyrBig smile
 God Weekend
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 18:18

Ja Karen E leverer da sandelig varen, her er et andet eksempel

http://www.bt.dk/danmark/naturforeninger-raser-over-klagegebyrer

jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvorfor Sportsfiskeren ikke bakker op, om at klage over denne fremgangsmåde. Så jeg kunne ikke lade være med at skrive et indlæg der, idet det åbenbart naive håb, at det ville medføre en kommentar. Hus forbi - dyb tavshed der.

Men det er måske kun mig der betragter den slags, som et slag i ansigtet, når man har lidt interesse for naturen og miljøet.

Selv sidder jeg tilbage med en aldeles grim fornemmelse af, hvad sådanne tiltag kan medføre.


Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 19:21
Det -glimrende- link Steen har smidt op er jo bare en udemærket dansk interesseforening der nu skuer sin mulighed for at få fingrene yderligere ned i klejnekassen.
Landbrugsreformen skal jo først endelig vedtages i 2013 og lur mig om ikke bonderøvenes lobbyister også godt ved det. Al respekt, kudos og rygklap til DN, men de og Danmark idet hele taget er altså en lille spiller i EU´s landbrugs og miljøpolitik.
Jeg er ikke jublende lykkelig før jeg kan læse traktaten og ved selvsyn se at der SKER ændringer for miljøet.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres