Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til knude

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jexz

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jexz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Forslag til knude
    Sendt: 14 Nov 2010 kl. 20:13
Hej,

På min hovedline har jeg en dobbelt kirurgknude. Så kan jeg via løkken sætte blink eller bombarda-forfang på, uden at skulle stå og rode med knuder, men bare trække løkken hen over og stramme til.

Men på mit bombarda-forfang sidder fluen også i en løkke, for at give mere liv til fluen (mener det er en rapala-knot). Men problemet er så bare at man skal løsne knuden, eller klippe linen når man skal skifte flue. Er der en løsning så man kan montere og skifte sin flue i en løkke, men som er nem at skifte uden hele tiden at gøre linen kortere og kortere?

Håber mit spørgsmål er forståeligt, og på forhånd tak,

/Jesper


Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 20:19
hej
jeg kender flere som bruger dem her
 
hilsen lowlevell
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2010 kl. 07:37
jexz brug KUN uniknuden jeg bruger ikke andet den har en knudestyrke på 99% se her: http://www.wideopen.dk/info/Knuder_kystfiskeri_120l1.aspx
lowlevell den var egentlig smart, men til fluer skal der min. af belastning mener jeg.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jexz

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jexz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 16:16
Kim:
Synes det ser rigtig smart ud, og har netop købt nogle af disse 'fluesnappere'. Dog synes jeg ikke de har den forventede 'klips-effekt', og er meget stramme at sætte i fluen. Om det overhovedet er muligt når man står ude i felten med kolde fingre er jeg faktisk i tvivl om, med mindre jeg har overset et trick.

Jan: Uniknuden er sikkert rigtig god, men det løser jo ikke problemet med at have fluen siddende i en løkke, og kunne afmontere den uden at skulle klippe linen.

/Jesper
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 16:38
Jexz den er god men det er rigtigt som du skriver at skal der skiftes flue er du nød til at klippe linen, men det er så også det eneste minus der er, men det kan mange gange være nok især som fluefisker. Jeg bruger kun bombardo og skifter ikke flue under fiskeriet.
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 18:08
hvis linen skal klippes ved skift, så ryger fidusen da lidt??!?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres