Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gedder i syd og sønderjylland???

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gedder i syd og sønderjylland???
    Sendt: 11 Nov 2010 kl. 20:22
Nogen der har haft gode fangster i syd og sønderjylland, bor i Tønder men er villig til og kører et stykke for og fiske efter gedder da vi ikke har de bedste søer hernede efter hvad min viden rækker til ihvertfald.

Så hvis der er nogen der kender en god sø må i meget gerne lige skrive, dog ikke søer der kræver en båd for man kan fange noget.

Tak på forhånd, mvh Michael.
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2010 kl. 22:08
Slet ingen jyder der har et godt råd??
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
manner77

Tilmeldt:: 26 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér manner77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2010 kl. 06:12
hej prøv den her link eller gå ind og google det er ik selv gedde fisker
 
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2010 kl. 06:49
Kender nok siden, og den hjælper ikke særlig meget. Ellers tak for det:)
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2010 kl. 07:06
Jeg må prøve den som jeg altid ender i, har landet nogen flotte gedder der. Men de sidste par år er det gået drastigt ned med fangsterne derude desværre...
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2010 kl. 07:29
Har en kammerat der mens han var på skole i Kolding fiskede nørre og sønder sø en del og var ret vild med dem. Specielt kanalen mellem dem skulle give let adgang til geder fra land. Ved dog ikke om den er forladt her om vinteren.
 
A bad day of fishing is better than a good day of work.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
manner77

Tilmeldt:: 26 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér manner77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2010 kl. 08:04
har du prøvet her ellers har vi jo jels søeren
Til top
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2010 kl. 11:39

Hej, jeg bor i Kolding, og fisker tit efter gedder ved Harte-Dons søer. Du må meget gerne kontakte mig på 28402972.

Hilsen Yves
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2010 kl. 01:25
Ja men Rudbøl sø/åen kræver desværre en båd, Jels kender jeg kun af navn men skal man ikke bruge båd der også??

Yves: Lyder kanon, vil helt sikkert kontakte dig snart.
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2010 kl. 14:07
Du er nok desværre for sent ude nu, men Slivsøen i Hoptrup, rummer da ellers pæne fisk. Og der er også mulighed for at leje en båd om du ønsker det.
Kig på den nærmere omtale her på siden
http://www.sydfisk.dk/islivs%C3%B8i-c-92_111.html
men der kan så ikke fiskes efter gedder eller andet efter 15 nov.Thumbs Down
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
manner77

Tilmeldt:: 26 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér manner77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2010 kl. 14:18
hej dedt her ved jels søen kræver ik båd det er masse af mulihedder ved de sører ved der er mange der fisker geder der
 
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 00:19
Mange tak...

Yves: Har prøvet og skrive til dig på mobilen, dog uden og få svar??
Til top
Palle Kornath-Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kornath Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kornath Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 09:00
Hej Michael - Som dreng (ca. 50 år siden) tog vi til Søgård og Hostrup Sø, som ligger ved den gamle hovedvej mellem Aabenraa og grænsen. Jeg ved ikke hvordan fiskeriet er mere, jeg har boet på sjælland de sidste 40 år, men dengang var der fine 10 pundsgedder i Hoptrup Sø, hvor vi fiskede fra bredden. - Det kunne jo være du skulle undersøge fiskeriet nu!
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 15:34
Mange tak Palle, hvilken af søerne har i fisket i i sin tid?? Der er jo den kæmpe store og så en noget mindre på den anden side af vejen??
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 18:15
Jeg er selv fra Tønder, men er bosat i Odense ;) har fisket rigtig  mange gedder I og omkring Tønder, da jeg boede dernede (er 31 og flyttede derfra som 18 årig)
Førhen måtte vi fiske i Toft sø, men denne er desværre lukket, da der er kommet nye ejere på matriklen. Den har jeg ellers gode fangster og minder fra ;)
 
Området omkring fugleøen rummer rigtig mange gedder. Især stykket ud fra Galgestrømmen og så ellers de første par hundrede meter ind i Galgestrømmen.
Går man opstrøms fra fugleøen ud mod omfartsbroen, så har hele stykket også en stor bestand af Gedder.
 
Pumpestationen ved grænseovergangen til Aventoft. Lige nede foran og så i afvandingskanalerne bagved. især bagved i alle kanalerne, er der masser af vand og gedder....
 
Kører du videre mod grænseovergangen ved Aventoft og så lige inden den tidligere danske grænse kører man over en bro. Til højre på broen er der en lille sluse. I området der er der rigtig fint vand også. Imellem den gamle danske og tyske grænse ligger der på venstre hånd en priva sø. Jeg har for en del år tilbage fået lov til at fiske i den.. Det er en klasse sø, men hvem der ejer den lige nu ved jeg ikke. Man kunne jo tage en spinnestang med og tage nogle kast og se om ejeren dukkede op, og så få lavet en aftale med ham.
 
Sølsted mose, der ligger en større sø, tag den på google earth, da der er en del søer i området derude. Man skal passe lidt på, da der kan være sumpet og smattet. Den største af søerne har en del meget store arborrer og gedder. Vandet er meget sort, så levende agnsfisk eller spin med agnsfisk. Der er meget lort på bunden, så den kan koste et par spinnere/woblere eller 4 ;)
 
 
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 18:18
Mht Rudbøl sø, så kan en flydering eller kajak gøre det. Men da jeg boede dernede var det kun i selve "stømmen" man måtte fiske. Ikke langs siv osv. Om det er ændret ved jeg ikke. Om nogle år når vådområderne ude langs digerne er ordentligt etableret, kommer der til at være en del gedder der (desværre for smolten der skal retur igennem afvandingsområderne hvor der er masser af rovfisk, men til gengæld kan snæblen blive født der) ;)
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 19:42
Mange tak for alle de gode råd S.G, ender altif i Løgumkloster (mølledam) Lund eller Jyndevad, men der er langt mellem fangsterne der desværre. Vidste godt der var gedder i Toft, har dog aldrig været derude. Vil helt sikkert tjekke det ud i og omkring Aventoft, mange tak skal du ha´
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 19:45
Lige et spørgsmål, hvad mener du med fugleøen? Er jeg ikke lige bekendt med???
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 19:50
Og har nok været i Sølsted mose, det er MEGET sumpet og som du siger er der rigtig meget "lort" på bunden og synes egentlig ikke der er til og komme til nogen ordentlige steder...
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2010 kl. 00:04
Sølsted mose har jeg klart min bedste gedde historie fra ;)

Fugleøen er der hvor galgestrømmen løber ud i vidåen, dvs halvøen på den anden side. Hele området huser MANGE gedder! Bare lov mig at du sætter dem ud igen ;) Jeg mindes et år hvor der var en flok tyskere nede på det område. De tog en del af de store gedder. De næste mange år var der langt imellem de store..... Det ligger for enden af provst petersens vej, der går åen og der løber galgestrømmen lige ud i vidåen...Kræver fiskekort i selve vidåen, men mener at man kan fiske uden kort i selve galgestrømmen
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2010 kl. 00:09
Jeg var forresten ved fugleøen for cirka 2 mdr siden. Jeg ville i Arnåen efter havørreder, men der var ikke nok vand i, så tog ned til fugleøen. Det gav en fin 3kg´s gedde. Det krævede så også 5 forsøg... Første gang fik så den klippet min line med en spinner, da jeg ikke havde forfang på. 2 gang havde jeg sat forfang å, men spinneren krogede den ikke. 3. gang tog den så en lille aborre jeg havde fanget på en mepss 1, den fik jeg den heller ikke kroget med, 4. gang en ny aborre og så var dne der ;) Fik den fightet lidt i alle omgange, utroligt den blev ved med at hugge. 

Brinkerne langs diget på galgestrømssiden (det er måske 50meter) rummer stort set altid en gedde eller 4 ;) En skalle ud foran i 5-10min og så skift plads hvis ikke de hugger. Når du har prøvet de forskellige steder, så start forfra og lad den ligge i længere tid.. Ellers spin skallen langs og se om det giver noget
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2010 kl. 00:12
http://maps.google.dk/maps?q=t%C3%B8nder+google+maps&ie=UTF8&hq=&hnear=T%C3%B8nder&gl=dk&ei=FmrgTPD2DZCVOpC2sIsP&ved=0CBYQ8gEwAA&ll=54.941078,8.880671&spn=0.001707,0.003449&t=h&z=18

Det er det stykke der der kaldes fugleøen.. ;)gedderne er der og i området lige omkring.. Helt ud til omfartsbroen og så også et godt stykke derudaf efter omfartbroen.. Du kan se det på vandet dernede. Det er langsomtløbende, der er dybt og så er der åkander mange steder om sommeren
Til top
Kenneth Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Alexander Madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Alexander Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2010 kl. 07:39
Hej,
 
det er godt nok lidt længere nord på men de er der.
 
 
Knæk & Bræk
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2010 kl. 23:47
MANGE tak S.G, herligt jeg fandt den her side. Er blevet en del klogere nu ihvertfald, kan du beskrive hvor du har fisket henne ved Sølsted mose (hvis du kan huske det) når det nu er der du har dine bedste minder fra, og fisker du mest med agn? (Levende eller død) i såfald??
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2010 kl. 23:49
Og sætter ALTID mine gedder ud igen...
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2010 kl. 23:52
Kenneth Nielsen: Jo tak, men det er lige lovligt langt væk alligevel ;) Ellers tak for rådet :D
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2010 kl. 23:58
S.G: Hvor meget afstand har du på når du fisker med agn ved fugleøen?? Fisker nemlig næsten aldrig i åen efter dem, så er lidt på bar bund her hehe...
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 00:05
Når agnen driver affisker du et større område. Til gengæld kræver det at du går med stangen. Du kan også spinne med agnsfisken på de steder du tror der står en gedde. Ellers forsøg dig med en rapalla eller wobler
Husker ikke Sølsted mose, men find det på google maps, det er den største af søerne
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 00:26
Ja okay, men død eller levende skalle/aborre??
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 00:27
Og hvad med dybden fra flåd til agnet??
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 07:34
død/levende er op til dig selv. Levende er sværre at styre da de svømmer væk
Ved fugleøen omkring 50-120cm fra flåd afhængig af vandstand
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 10:34
Det er rigtigt, hvad du har fået at vide her på 123nu:

Jels søerne kan sagtens fiskes fra land med formidable resultater.
Du får her nogle links til et par andre i det syd- og sønderjydske, og her kan du også købe dagkortet og se gode oversigtskort:
Jels
http://www.dagkort.dk/?p=assoc&assoc=23

Karlsgårde Sø:
http://www.dagkort.dk/?p=assoc&assoc=2

Harte-Dons Søerne:
http://www.dagkort.dk/?p=assoc&assoc=62
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 18:10
Tror jeg vil prøve Jels søerne, på et tidspunkt os, hvilken af dem er bedst?? Nedersø eller midtsø?? Og er der nogen der ved hvor der er bedst og sejle ud eller andre gode råd om Jels søerne?? Og kan det betale sig og gøre det i de kommende mdr eller skal man vente til foråret??
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 00:49
Hvis nogen hellere vil skrive til mig på msn eller mail, er den michaelzlatan@hotmail.com
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 18:28
Endnu en dag med kun en gedde, som endda slap skallen helt inde ved kanten... Er ved og være godt træt af det:( Og den fightede ikke engang...
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 19:11
Vandet er koldt og gedderne sløve ;)
Den der med at de slipper skallen kan være pga din krogning af skallen...?
Omvendt er det godt at de får mulighed for det, for venter man for lang tid med modhugget, så sluger de skallen, og så sidder krogen i hals eller maven og gedden kan ikke genudsættes.
 
Du skal huske på at gedder er sværre at kroge da de er ret hårde i munden, jeg plejer at bruge 2-3 mellemstore trekorge som jeg sætter langs siden af skallen med krogen bagud på skallen. Når gedden så hapser skallen og vender den i munden kroger de fint.
 
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 21:38
Kroger en på siden af kroppen og så en nede ved halen, fik dog os kun rimelig store skaller idag, så måske den gedde har været for lille til og lige "guffe den??
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 21:50
Hvilken størrelse trekroge bruger du, jeg bruger en størrelse 6 de behøver vel ikke og være større eller??
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 22:16
Det er ganske normalt at tabe fisk :)
Smed selv 2 havørreder i søndags, fik dog også en del op af vandet :)

Man kan ikke være heldig hver gang.
Husker ikke størrelsen, men de er vel 1½-2cm i bredden
Til top
Michael Lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m2v2l10

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Geografisk: Tønder
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m2v2l10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 23:27
Okay så, men ikke sjovt og tabe en fisk når de er det eneste der er sket hele dagen heeh;) Men blev noget overrasket, havde kun lige kastet min prop ud og var igang med og gøre den næste stang klar og så kikker man op og så var proppen væk. Den havde vel lagt der 2 min max, og så sker der ikk noget resten af dagen hehe... Typisk..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum