Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rørfluekroge

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rørfluekroge
    Sendt: 09 Nov 2010 kl. 20:41
hey alle sammen
 
 
hvilken kroge bruger i til jeres Rørfluer
 
har selv brugt owner stinger men da jeg har midstet flere fisk på grund af at de er knækket  vil jeg gerne prøve nogle nye
 
 
mvh henrik
Til top
Hans H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HansH Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HansH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 20:49
Hej Henrik,
 
Du må endten holde dine fisk sindsyg hårdt, blive trukket rundt af nogle ordentlige bamser eller også har du været uheldig med dine Owner kroge.
 
Jeg bruger stort set kun Owner kroge til mine rør og har aldrig oplevet at knække dem med mindre det har været på spinflue, men der har jeg kun rettet dem ud.
 
Jeg holder fast i Owner da de kroge bare VIRKER for mig.
 
Er spændt på at se om din oplevelse deles med andre?
 
Mvh.
 
Hans H.
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 20:53
hej hans
 
jeg bruger også owner kroge til alt andet og der er det aldrig sket.
 
det kan self være at der har været en fejl på dem jeg har købt
for de fisk jeg fanger er sku ikke så store hehe
 
mvh henrik
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 20:55
Gamakatsu str 6 har altid fungeret super for mig til både laks og havørred.
 
mvh Jakob
Til top
Hans H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HansH Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HansH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 21:04
Hej Henrik,
 
Måske ikke verdens største laks du sidder med på billedet, men fin ser den da ud.
 
Har nu heller ikke kæmpe fisk på cv'et, men fik da en havbamse i Mörrum i september i år på 95 cm. på rør med en Owner str. 14 krog i "røven".
 
Den holdt den bette krog :-)
 
Mvh.
 
Hans H-
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 22:04
Hej Henrik
 
Jeg fisker i Gudenåen oftest med spinflue og rør. Det med krogtype er jo en smagssag. Jeg har tidligere prøvet Owner trekroge og Loop dobbeltkroge. Begge glimrende kroge, som dog for mig krogede mere grøde end fisk LOL. Har de sidste mange år brugt en lille enkeltkrog, Kamasan B 980 karpekrog str. 2, i rumpen af mine små rør. Har på denne krog fået laks på meteren. Big smile
 
At du har kunnet knække dine kroge på fisk er mig komplet uforståeligt Shocked
 
Peter
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 22:29

Bruger ofte samme krog som Peter.


Redigeret af kim jakobsen - 09 Nov 2010 kl. 22:39
Til top
ole hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
O K H Avatar

Tilmeldt:: 24 Okt 2006
Geografisk: all around
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér O K H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2010 kl. 06:00

omtalte kamasan B980 specimen eyed går faktiskt også at binde fluer på , mine multefluer er bundet på netop den i str 8 og de større str er fine til rør , samtidig en krog som er til at betale , gør den kun bedre Wink

Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2010 kl. 07:45
Jamen jeg kan tilslutte mig alle øvrige anbefalinger vedr. Owner Stinger, idet jeg sammen med denne også bruger Ken Sawadas ST3 Tube Fly Treble eller ST4 Wide Gape Treble.
 
Ken Sawadas kroge er noget tykkere i den anvendte wire end Owners krog og derfor også antaget noget stærkere (jeg har dog ikke bevist for denne antagelse). Prismæssigt ligger de på samme niveau.
 
Tight Lines!
Wink Nicolai
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum