Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tommelfingerregler fluevalg?

 Besvar Besvar
Forfatter
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tommelfingerregler fluevalg?
    Sendt: 02 Nov 2010 kl. 22:29
Jeg efterlyser nogle tommelfingerregler til fluevalg når jeg står ved åen og bander over, at der er for lidt gang i vandet ;) Det er især farverne på fluerne jeg tænker på, samt hvor dybt de skal fiskes. Jeg fisker mest i Odense Å og stykket er fra 8-12 meter bredt med 1-3 meter til bunden. 

Vil gerne have lidt fif til denne årstid, hvor vandstanden kan være lidt svingende, ligesom hastigheden af vandet ( der for tiden har meget fart) og farven i vandet (der for tiden er let grumset)


Jeg har været meget ude med fluestangen de seneste 4 uger (nok 15 gange a minimum 1½ time pr gang). Jeg har haft en del mindre fisk på land, hovedsageligt bækørreder, men indtil nu ingen havørreder. Jeg fisker med en synke 3 line og forfang fra sinking til super fast sinking. 
Jeg er usikker på valget af line og forfang, da jeg er usikker på hvor dybt fluerne skal fiskes. Jeg er også usikker på valget af fluer som I kan se. 
Om det skyldes at jeg intet fanger ved jeg ikke ;)


Så alle fif er velkomne ;)


Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2010 kl. 22:52
hej sg du kulle vil ikke fiske ud ved åsum?
Mvh.
Thomas klausen
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2010 kl. 23:06
Citat: thomas klausen

hej sg du kulle vil ikke fiske ud ved åsum?

Ja Åsum, men mest biskorup for tiden (bag vollsmose)
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2010 kl. 23:10
okay så har du jo sikkert mødt mig der ude i en blå loop jakke med min fenwick stang. det jeg høre mest om er røde og hvide fluer og sorte dog mest rød og hvid med en hår vinge der er lidt for stor.
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2010 kl. 23:11
Du kan prøve at kigge her, det kan være du kan få lidt inspiration.

http://www.lf26.dk/htdocs/Fisketips/8_fluevalg_vejr_vand.pdf
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2010 kl. 23:14
Hej S.G

Jeg går en del ved Odense å for tiden og du ville sikkert korse dig hvis du så nogle af de fluer jeg bruger... Anyway jeg tager en del ørreder for tiden så hvis du vil med en tur så siger du bare til.. så kan det være at jeg kan inspirere dig...

mvh

Søren
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2010 kl. 07:50
Prop og orm. Tag ikke fejl af den metode. Helt klart
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2010 kl. 09:18
prop og orm er strænkt forbudt i odense å !!!
Mvh.
Thomas klausen
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2010 kl. 21:16
Citat: soren72

Hej S.G

Jeg går en del ved Odense å for tiden og du ville sikkert korse dig hvis du så nogle af de fluer jeg bruger... Anyway jeg tager en del ørreder for tiden så hvis du vil med en tur så siger du bare til.. så kan det være at jeg kan inspirere dig...

mvh

Søren

Du sagde jo du ville binde nogle rørfluer til mig ;)
(Sebatian)
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2010 kl. 21:17
Kom så frisk med nogle tommelfingerregler!

Hvad farve ved overskyet ? HVad med sol? Klart vand? osv

Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2010 kl. 02:22
Citat: S.G


Vil gerne have lidt fif til denne årstid
 
En større flue med en blanding af farverne Orange/rød/brunlig vil være noget opgangshavørrederne gerne reagere på om efteråret i åen.
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2010 kl. 08:10
Citat: S.G

Citat: soren72

Hej S.G

Jeg går en del ved Odense å for tiden og du ville sikkert korse dig hvis du så nogle af de fluer jeg bruger... Anyway jeg tager en del ørreder for tiden så hvis du vil med en tur så siger du bare til.. så kan det være at jeg kan inspirere dig...

mvh

Søren

Du sagde jo du ville binde nogle rørfluer til mig ;)
(Sebatian)


Har bundet nogle til dig... eller har jeg... :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down