Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med ophængerflue foran blink

 Besvar Besvar
Forfatter
Simon Jarl Jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jarlosz

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jarlosz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Erfaringer med ophængerflue foran blink
    Sendt: 30 Okt 2010 kl. 00:06
Hej med jer,
Jeg er helt ny kystfisker (har fisket lidt å og sø tidligere, men aldrig kyst før for en uges tid siden). I dag fik jeg min første HØ på krogen - fantastisk fornemmelse, selvom jeg gerne ville have haft fat i hans storebror også :-)
 
Jeg har været ude både i formiddags, og så igen her til aften, og har på begge tidspunkter fisket med et lille blink (Hansen Stripper og Hansen Flash) - og så en ophængerflue.
 
Først og fremmest er jeg meget interesseret i at høre, om I har gode erfaringer med ophængerflue? Og om det altid er en god idé, eller hvad der evt. kan tale imod?
 
Og dernæst - er der nogen af jer der bruger ophængerflue om aftenen i denne tid, hvor man absolut intet kan se? Og i så fald - er det besværet værd? (der gik i hvert fald for mit vedkommende en del spildtid med at orientere mig om, hvor langt jeg kunne spole linen op, uden at begynde at spole taklet op...
 
På forhånd tak for jeres svar!
 
Knæk og bræk
Simon
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2010 kl. 00:37
Til top
nick johansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
RonT

Tilmeldt:: 08 Okt 2009
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RonT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2010 kl. 02:00
Jeg har kun en lille smule erfaring. har fanget 2 stk kæmpe små tobis, på ophænger flue. ellers ingen ting. men er også selv i start facen:o)
K & B
Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2010 kl. 06:26
Fisker altid med ophænger foran blink, både ved kyst og P&T. Og det er forskelligt om fisken har hugget ophænger eller blinket.
Ved kysten er det ofte en frede flue, eller pattegris der er ophængeren og ved P&T er Sort Wollybugger flue.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2010 kl. 07:16

Fisker altid med ophænger på blink ellers bombardoflod

Til top
Simon Jarl Jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jarlosz

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jarlosz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2010 kl. 09:56

Tak for jeres svar. ...og Ivan, jeg kender skam godt Google :-) Det var også der jeg fandt opskriften på dette her takle, som jeg synes er ret genialt http://www.wideopen.dk/info/Genneml%C3%B8bsoph%C3%A6nger_124l1.aspx

Men jeg har fundet ud af, at der er mange kloge og erfarne hoveder på siden her, og det er jo altid rart at høre om de kloges erfaringer - derfor mit spørgsmål :-)
 
Hvad siger I til ophængerflue når det er mørkt?
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2010 kl. 18:33
Brug den sidste model med glideknuden ellers kan blinket resikere at få fat i bunden eller vegitationen, og en ophænger når det er mørkt er ikke af vejen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres