Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Daiwa Samurai

 Besvar Besvar
Forfatter
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Daiwa Samurai
    Sendt: 21 Okt 2010 kl. 20:08

Jeg kender ganske lidt til dem som fluestænger, men hvordan er deres spinnestænger - 8 og 10 fods ?

mvh
Heinz
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2010 kl. 17:32
Hej.
Jeg har et par Daiwastænger.
Den ene er en spinnestang, Super Shinobi 7".
En dejlig stang, som jeg også har fået besked om at passe på.
Den er "Made in Scotland".
Meget fin i sin udførelse.
 
Jeg har også en Samurai fluestang. ((SA340-9)
Det sjove ved den er, at den er klassificeret til #6.7.8!
Sjældent med en så bred klassificering!
 
Også en fin stang.
 
Det var måske ikke lige svar på dit spørgsmål, men det var da lidt Daiwa i svaret!
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2010 kl. 17:41

Jeg har en 8 fods Samurai SA 110-8, som jeg lige har renoveret fuldstændig, den er vel omkring 20 år gammel. Fantastisk stang i en kvalitet der til enhver tid overgår meget af det l... der laves i dag. Helaktion, lidt blød til mig.

Hvis du en dag skulle være så heldig at falde over Daiwas Super Shinobi, den gamle model, made in Scotland, så tøv ikke med at købe den. Har den både i 8 og 9 fod, og det er min tro følgesvend på kysten. Den slags stænger laves heller ikke mereCry
 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2010 kl. 18:29
Hej Heinz
 
Super stænger, har selv haft en 10' model som dog er erstattet af en Daiwa Whisker 10' i dag. men min far bruger den i dag.
Stangen er lettere end whiskeen og knap så kraftig at arbejde med.
 
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 19:46
Hej¨
Jeg har en 11 foods samurai  tredelt. Det er en knaldhamrende god spinnestang ! Den er let-  blød  - helaktion men kaster rigtig langt med 15 - 20 gram i enden. Den er efterhånden en 10- 12 år gammel - men jeg er utroligt glad for den,  ,med et lille let hjul vejer sættet intet og man kan gå med det en hel dag uden at det trætter. Så har jeg ellers lige købt enFenwick Silver Wings 9,6 food som er meget lovprist - men jeg syntes den virker utroligt stiv og jeg kan ikke spænde stangen på samme måde som med Dawai en ..  der fuldt er en ligeså dejlig og god stang -
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 21:07
Daiwa lavede to serier dengang, Samurai og Power Mesh, som mindede meget om hinanden i aktion og opbygning. Det var deres to bedste serier der blev produceret i østen, dem der var dyrere (C98, Whisker Kevlar) blev tilvirket i skotland. Må give Rårhede ret, der er ikke mange stænger i dag der er så fede som dem Daiwa havde på markedet dengang.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 21:36

Jeg er også den lykkelige ejer af en Daiwa SA 110-9 som jeg engang selv "byggede" på et aften kursus for små 20 år siden. Den er så siden blevet gjort bedre istand af Ole.R Og er i dag mit fortrukne våben på kysten Thumbs Up

Til top
Kristoffer Holst Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristoffer H Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristoffer H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 21:37
Jeg har en Daiwa Samurai-S (SA-S 802LS) cw 3-15g, made in Scotland. Købte den egentlig fordi jeg ville gå med en lettere stang for at skåne ryggen. Er dog blevet så glad for den at den nu er en af mine klare favoritter. Den kaster suverænt med et 12g's søm og i efteråret tog jeg en HØ på 3,6kg uden at det føltes som om jeg stod med en "lille" stang. Da jeg kun har givet 449,- for den er det helt klart et af mine allerbedste køb til dato.
 
:-) Kristoffer
Til top
richard kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rich Avatar

Tilmeldt:: 29 Jan 2006
Geografisk: lolland-falster.
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 22:01
er også den lykkelige ejer af en daiwa samurai. i ni fods cw 10-30, den er nu 23 år gammel, men fiske lige godt, den er blevet brugt, til lidt af hver, karpe, gedde, kystfiskeri. ja selv til makrel fra turbåd, og det er ikke til at mærke  på den, bare en super stang, men blive nu ikke brugt så meget mer. passe lidt på den, men havde den med her den anden dag på kyste da der var lidt pålands vind og der syntes jeg den funker fint.
knæk og bræk
mvh rich
Til top
Jesper Mølholt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Parklederen

Tilmeldt:: 29 Jul 2007
Geografisk: Nordjylland nord for sæby
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Parklederen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 22:04
Jeg købte for mange herrens år siden en Daiwa super Shinobi 9 fods for mine konfirmationspenge. Fiskede med den i lidt over en måned, inden min cykel åd topdelen :( Har stadig stangen den dag idag, så hvis nogle ligger inde med en ekstra topdel er jeg interesseret :)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 23:03
Citat: Parklederen

Jeg købte for mange herrens år siden en Daiwa super Shinobi 9 fods for mine konfirmationspenge. Fiskede med den i lidt over en måned, inden min cykel åd topdelen :( Har stadig stangen den dag idag, så hvis nogle ligger inde med en ekstra topdel er jeg interesseret :)
 
Har du solgt cyklen ?
Big smile
mvh
Heinz
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 23:04
Citat: tackler

Citat: Parklederen

Jeg købte for mange herrens år siden en Daiwa super Shinobi 9 fods for mine konfirmationspenge. Fiskede med den i lidt over en måned, inden min cykel åd topdelen :( Har stadig stangen den dag idag, så hvis nogle ligger inde med en ekstra topdel er jeg interesseret :)
 
Har du solgt cyklen ?
Big smile
mvh
Heinz
ClapClap
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down