Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mepps spinnere

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mepps spinnere
    Sendt: 18 Okt 2010 kl. 20:36
Har tænkt på om det er muligt at øge vægten på mepps spinnere i str 4 og 5.
kan man støbe nogle tungere kroppe i bly og så skifte dem ud og hvad vil det evt gøre ved gangen i vandet ( bliver den tung i røven)?
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 20:49
Hvis du vil kaste længere som jeg går ud fra er planen, kunne du jo evt. bruge bombarda :)
Til top
Torben Brodersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
brodersen

Tilmeldt:: 19 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brodersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 20:52
Hej Jesper.
 
Hvis du har en mindre krop fra en anden spinner kan du godt gøre det ved at sætte den i røven af den , gangen sker der ikke noget ved.
Du kan også tage hoved fra en møre-spinner  og sætte foran, eller hvad med at lave din egen udgave det giver altid lidt mere når man selv har lavet set selv.
Jeg har selv lavet nogle på ca20-25gr middel lang med sort krop (det virker se billede.)
 
mvh Torben. 
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 20:58
Planen var at fiske noget dybere med lidt mere fart, ved opstrøms fiskeri i gudenåen
Til top
Torben Brodersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
brodersen

Tilmeldt:: 19 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brodersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 21:04
Jesper .
 
en mepps 5 kan du belaste med et stykke bly i en tre reg, det bruger jeg til vardeåWink.
 mvh Torben.
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2010 kl. 09:11
til gudenåen plejer jeg at fiske med rejerigget. hvis jeg vil fiske med spin skifter jeg bare krogen ud med spinneren, eller evt. en flue....meget simpel og nem måde at variere det på
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2010 kl. 09:46
Jeg har haft held med at støbe Mepps kroppen i bly (fyha, men det er mange år siden...) og så støbe den fast om wiren, så wiren ikke ligger lige i midten af kroppen, herved undgår man en del linekink.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2010 kl. 12:23
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2010 kl. 17:39
www.lionfish.dk  der er løse kroppe i messing se index spinnebyg..
Til top
thor petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thorp

Tilmeldt:: 13 Aug 2003
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thorp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2010 kl. 18:47

skal jeg øge vægten på spinner sætter jeg et stykke kugle"bly" med hul i på hovedlinen, når du kaster ryger "blyet" automatisk ned til spinner og det flakser ikke rundt som hvis du bruger en tre reg

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres