Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskeguide uddannelse i Svenske Lappland.

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Munk Lauritsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Munk Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2002
Geografisk: Lappland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Munk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskeguide uddannelse i Svenske Lappland.
    Sendt: 18 Okt 2010 kl. 14:33

Fiskeguide

 

Nu begynder fiskeguide uddannelsen på Tornedalens FHSK i Övertorneå(Svenske Lappland) igen.
Grunden til at jeg skriver til jer er at jeg en den nye lärere her, og selv er fra Danmark.

Jeg gik selv uddannelsen i 2004 og har arbejdet proffesionelt som fiskeguide lige siden. I Sverige, Finland og Scotland.

Tanken er at informerer jer om uddannelsen i håb om at nogle af jer går og drömmer om att blive fiskeguide.

 

Her ser i lidt af hvad man läser under uddannelsen:

   Start eget firma

   Lär at kende branchen(produkter, firma mm.)

   Ökologi

   Limnologi(insektlären)

   Kastteknik

   Fluebindning

   Guide teknik

   Madlavning/service

 

Vil i vide mere om uddannelsen, kig in på    http://tornedalen.se/?page_id=325

Eller kontakt mig på:

Tel. +46 70 88 33 243

Mail. larsmunk@hotmail.com

Sidste ansökningsdatum er den 1 december 2010, uddannelsen starter den 10 januar 2011.

 

Velkommen til Tornedalens FHSK



Redigeret af Lars Munk - 18 Okt 2010 kl. 14:35
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 15:10

Ak - hvem der bare var 25 år yngre og fri for hjemlige forpligtigelser...........Cry

God vind til uddannelsen og kursisterne!

Wink Nicolai Boss Nielsen
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 15:49
Hvis man bare var yngre Cry
Til top
Lars Munk Lauritsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Munk Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2002
Geografisk: Lappland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Munk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 18:01
Den äldste som har anmäldt sig i år er 52, så man behöver ikke väre 25...
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 19:59
regner stærkt med at starte på uddannelsen om nogen år
Til top
Lars Munk Lauritsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Munk Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2002
Geografisk: Lappland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Munk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2010 kl. 08:57
Lyder godt Maciej
Til top
Lars Munk Lauritsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Munk Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2002
Geografisk: Lappland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Munk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 14:17
kom igen nu...
Til top
Jonas Thorborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jonas thorborg Avatar

Tilmeldt:: 07 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonas thorborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 14:20

Hvordan differentiere uddannselsen fra den på Forshaga Akademiet? Og er niveauet det samme eller højere?Smile



Redigeret af jonas thorborg - 25 Okt 2010 kl. 14:22
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 16:06

Dejligt at tråden kom op igen, jeg har forgæves søgt efter den.

Og nu kan jeg se at der er kommet et spørgsmål ind i forhold til Forshaga Akademiet. Og nu bliver jeg endnu mere nysgerrig.
 
For et par år siden kom et godt tiltag på banen, Fiskeguide-uddannelse.  Nu en tråd om dette emne, men så spørger jeg: Er der flere udbydere af denne uddannelse?
Jeg kunne umiddelbart forstå på de første indslag for et par år siden at det primært var henvendt til unge mennesker (yngre end jeg), og når jeg i denne tråd læser at en deltager har været 52, giver det mig fornyet håb.
Nemlig fordi jeg selv overvejer denne fremtid i mit pt egenrådige liv.
 
Er den ene uddannelse mere "kompetent" end den anden, eller giver de begge (eller flere?) samme autoriserede udgangspunkt for videre færd.
 
Mvh Jan
 
 
 
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 18:57
ak gid jeg havde fået min uddannelse og havde penge til at gøre det Cry
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 19:11
Citat: Lars Munk

Den äldste som har anmäldt sig i år er 52, så man behöver ikke väre 25...
Så er der stadig hjemlige forpligtigelser, børn osv og hva der nu høre til dejlig dagen når man har stiftet familie osv.
Ellers kunne det helt sikkert være en super fed uddannelse med massere af oplevelserSmile
Knæk og bræk herfra
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 19:24
jeg vil ikke tage glæden fra nogen og er i øvrigt død hammerende misundelig :-) Kan man leve af det ?

Redigeret af N. Rasmussen - 25 Okt 2010 kl. 19:29
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 19:48
Det er rigtig godt gået Lars. Det lader til du er i fuld gang med at realisere manges drøm. Stort tillykke herfra :-) Om man kan leve af det er vel underordnet, hvis man selv tror på det!
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 21:56
Hvorfor mon man skal have en 3 årig gymnasie udd. for at blive optaget.. samtidig skal man have hår på brystet og kunne klare udendørs strabadser i op til 2 uger..
Til top
Lars Munk Lauritsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Munk Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2002
Geografisk: Lappland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Munk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2010 kl. 19:08
Jeg skal forsöge at svarer på jeres spörgsmål så godt jeg kan...
Der findes flere lignende udannelser feks. Forshaga, Älvdalen, Osby m.fl.
Alle disse udannelser er så vidt jeg ved alletiders.
Jeg har jo selv gået den ved Tornedalens FHSK, derfor er det den jeg kan fortälle lidt mere om.
Det der er tanken med udannelsen er at man som elev skal har fået nok med köd på benene for at kunde starte eget firma eller starte som ansat hos et etableret firma.
Vi synes det er vigtigt at eleverne for en god kontakt med aktive fiskeguider och deres firma under udannelsen, samtidigt som man skal kigge en hel del på de firmaer som fremstiller produkter til fiskeriet, dvs. LOOP, Guideline m.fl.
Grunden til at disse kontakter skal etableres under udannelsen er at ca. 90% af alle elever som kommer ud og arbejder som fiskeguide, får deres arbejde via deres kontakter.
Det man skal tänke på inden man söger en guide udannelse er:
 
   Hvad vil Jeg have ud af udannelsen?
   Hvad er min dröm?
   Hvordan gör jeg for at min dröm skal gå i opfyldelse?

Udannelsen heroppe kräver et stort arrangemang fra eleverne, gider man ikke, står vi ikke og pisker nogen.
Man skal selv ha drivkraften, og ville arbejde som guide. Har man dette findes der ubegränsede med muligheder. Og fordelen her er at flere af lärerne er aktive i branchen. Og det er ikke alla udannelser som har lärerer som er det.

Efter min tid på Tornedalens FHSK har jeg blandt andet arbejdet med/som:
   Fiskeguide i Saxnäs, Svenske Lappland. Örrede og fjeldörrede. 2 år
   Fiskeguide ved Kengis Bruk, Svenske Lappland. Laks og stalling. 5 år
   Fiskeguide ved River Tweed, Scotland. Laks. 2 år
   Snescooterguide i Ylläs, Finland. 5 år
   Loop kaste-instruktör/guide + andet blandet. 2/4 år.
   Har haft fluebindingskurser under en 4-års perriode.
   Har haft kastkurser under en 5-års perriode. Blandt andet ved Älvdalen.
   produkt udvikling
   Eget firma.
   Konsult arbejde.
   Foredrag.
   Og en hel del andet...

Som sagt, vil man findes der gode muligheder!
Så kan jeg jo lige nävne at om i synes at jeg staver lidt halvdårligt, er det pga. at jeg ikke har väret bosadt i Danmark siden 2000. I forstår jo nok hvad jeg skriver aligevel.

Ha en god aften.
Lars Munk
  
Til top
Lars Munk Lauritsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Munk Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2002
Geografisk: Lappland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Munk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2010 kl. 19:11
Ps.
Er man svensker og vil söge til Tornedalens FHSK så er der et krav på 3 år gym.
Men der er ikke samme krav om man er feks. Dansker.

Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2010 kl. 20:35
Tak, Lars Munk.
 
Næsten fyldestgørende, og fuldt forståeligt herfra ;)
 
Jeg har dog flere spørgsmål som jeg gerne vil ha' uddybet, og da jeg via jeres hjemmeside ikke kan få forbindelse til at sende mail (måske min pc som er ret irriterende) vil jeg bede dig sende en mail til mig, så vil jeg maile tilbage med spørgsmål.
 
jan.johansen @ hotmail.dk
 
(naturligvis uden mellemrum)
 
Hilsen Jan
Til top
Lars Munk Lauritsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Munk Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2002
Geografisk: Lappland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Munk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2010 kl. 16:46

N.R:

Jeg har levet på min guidning siden 2004.

Til top
Lars Munk Lauritsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Munk Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2002
Geografisk: Lappland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Munk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2010 kl. 21:04
Löfter lige denne tråd igen, mest fordi jeg håber på at vi kan få nogle flere dansker ind på denne udannelse! Sidste ansögnings datum er 1 dec.
Kom nu Danmark
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2010 kl. 21:48
Hey lars!!
 
Om du kommer til DK og overtager min kone og 2 unger er jeg klarLOL
Til top
Allan Krog Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Allan Krog

Tilmeldt:: 04 Okt 2010
Geografisk: Mørkøv
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Krog Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2010 kl. 23:38
Hej Lars,hvad koster det at tage sådan en uddannelse,og hvor lang tid tager det.?? Mvh
Til top
lynnabelone Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lynnabelone Avatar

Tilmeldt:: 16 Nov 2010
Geografisk: Dassow
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lynnabelone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 07:47
Nå, jeg må sige, at der er masser af ting i universet, som vi bør kende til det, men jeg får det billede af hele scenariet af universet. Og du ved, at jeg får en ny frisure ........
I am very decent possesive women
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 07:50
Huh?
Til top
Lars Munk Lauritsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Munk Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2002
Geografisk: Lappland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Munk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2010 kl. 21:57
Udannelsen kostede mig cirka 65000 dkr. for et år, da jeg hverken kunne få S.U. eller svensk studiemiddel. Jeg gik till banken for at få råd til det.
Til top
Lars Munk Lauritsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Munk Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2002
Geografisk: Lappland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Munk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2010 kl. 21:58
Ole:
Er konen pän og ungerne rare?Wink
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2010 kl. 23:06
Citat: Lars Munk

Ole:
Er konen pän og ungerne rare?Wink
 
Et helt nyt guide potentiale... Big smile
 
Måske en ide til et nyt fag / ny business koncept...
Guiden arrangerer alt og tager sig af konen og ungerne mens manden er på fisketur...
 
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2010 kl. 23:54
Citat: Lars Munk

Ole:
Er konen pän og ungerne rare?Wink
Konen er af den bedre slagsTongue hun har lige været til frisør idag, så der gør lige et stykke tid før du behøver at spendere Svkr. på hende igenWink
Ungerne er begge teenager så der er fart på dem.
Svensk hemsløjd tager de ikk skade af at lære (fiskekniv fremstilling) jeg kan altid bruge flere!!
Til top
Henrik Højlund Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
henrikhb

Tilmeldt:: 12 Jan 2011
Geografisk: Bramming
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrikhb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 23:02
Hej lars jeg er meget intraseret i udannelsen ,vil bare hvide 
om der er muligheder for at bo deroppe på skolen, Eller hvordan er
det. Jeg er lige fyldt 18 så det perfekt vis det er sådan med hensyn til penge :D
 
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 10:31
Hey Henrik.

Prøv at tjek hjemmesiden Lars henviser til øverst!! Ville selv gerne afsted, men har kone og børn. Men hørt fra Fiskekammi der skulle have været afsted, at man måske nok skulle regne med små 60.000 til et år. 

Her er lidt fra siden:

6500 kr/läsår
Där ingår studieresor, läromedel/material och studerandeförsäkring.
(Kan delbetalas under din studerande tid)


 Torneälvens natursköna dalgång ligger skolan, centralt belägen på Nordkalotten i en flerspråkig gränsbygd, där Tornedalen och Barentsregionen är utgångspunkt i all undervisning. Hantverk, kultur, natur och friluftsliv har en central plats.

I gränsbygden, där vi lätt och snabbt tar oss över till Finland, kommer du att upptäcka att det bästa med Tornedalens folkhögskola och Övertorneå är de vänliga människorna med sin mångkulturella bakgrund.

Skolan har alltid strävat efter att blanda teoretiska kurser i allmänna ämnen såsom svenska, engelska, matematik och samhällskunskap med kurser som speglar människans förhållande till naturen.

kartaaula & gymnastiksalgammelgården (hantverk)

top

Internatet på Tornedalens Folkhögskola har 24 rum.
Varje rum har egen toalett och dusch, alla rum är möblerade.
På varje våning finns ett gemensamt kök utrustat med husgeråd.
Elevhemmet har tvättstuga och dagrum med biljardbord och TV.
Det du själv måste ta med dig: Sängkläder

Hyra för ett elevrum är 2000 kr/mån.
Då ingår även internet på rummet.
Uppsägningstid på internat rum är 3 månader.

Om du vill söka lägenhet ute i samhället så kan du hitta mer information på: Matarengihem

Kaisus catering som ligger i samma byggnad som stora elevhemmet erbjuder varje vardag lunch och förmiddagsfika åt de studerande.
Förmiddagsfiket ingår i kursavgiften, men lunchen står de studerande själva för.
Kaisus erbjuder ren husmanskost till priset av 75kr måltid eller 10 matkuponger för 680kr.

Til top
thorsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thorsten10

Tilmeldt:: 30 Nov 2010
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thorsten10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 11:53
Hej,
 
Det lyder jo vildt spændende, men er dog lidt forvirret omkring prisen.
 
Der bliver nævnt 60-65.000 kr, men mangler der så ikke et 0 på hjemmesiden for der står jo "6500 kr/läsår" så medmindre læsår er noget andet end et studieår så er der vel en fejl et sted?
 
Thorsten
Til top
Henrik Højlund Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
henrikhb

Tilmeldt:: 12 Jan 2011
Geografisk: Bramming
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrikhb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 01:04
hehe tak ole havde jeg ikke lige set , men ham ville jeg lige tage
kontakt her imorgen så . De er jo begyndt kan jeg se :D ..
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 11:35
Hey Thorsten!
De 6500,- er rent studie. Dertil kommer logi og mad. + alt det vi fluefiskere bare ikk kan undvære ;) medmindre du vil gøre brug af "Allemandsretten" i Sverige og sove i skoven og koge suppe af en sten.
 
Hej,
 
Det lyder jo vildt spændende, men er dog lidt forvirret omkring prisen.
 
Der bliver nævnt 60-65.000 kr, men mangler der så ikke et 0 på hjemmesiden for der står jo "6500 kr/läsår" så medmindre læsår er noget andet end et studieår så er der vel en fejl et sted?
 
Thorsten
Til top
Henrik Højlund Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
henrikhb

Tilmeldt:: 12 Jan 2011
Geografisk: Bramming
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrikhb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2011 kl. 05:00
akademiske år = läsår :D
Til top
thorsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thorsten10

Tilmeldt:: 30 Nov 2010
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thorsten10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2011 kl. 14:49

Tak for svarene.

Så må vi se om det bliver aktuelt engang men spændende lyder det i hvert fald.
 
/thorsten
Til top
Lars Munk Lauritsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Munk Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2002
Geografisk: Lappland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Munk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2011 kl. 19:04
Dejligt att danskerne stadigväk er intresseret af udannelsen her i Sverige. Vi startede den 10 januar 2011. Og hele forrige uge havde vi flubindning. Har nogle af jer spörgsmål er det bare at i smider en email til mig. larsmunk@hotmail.com
Kig ind på www.tornedalen.se og klik vidre til fiskeguide utbildning, der kan i fölge vores/elevernes blogg.
Ha det i det danske.
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2011 kl. 20:56
Hej Lars !
 
Har i problemer med at fylde jeres hold op, eller  ?
Er markedet ved at være mættet ?
Til top
Lars Munk Lauritsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Munk Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2002
Geografisk: Lappland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Munk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2011 kl. 15:19
Hej Rasmus.
Nej slet ikke, men jeg synes at det er vigtigt at danske fiskere ved at der findes muligheder for at blive guide, og at man i Sverige har rigtigt gode udannelser.
Markedet bliver nu ikke mättet de näste mange år, der tilkommer hele tiden nye firmaer med eksklusivt, speciellt eller anderledes fiskeri.
Der findes jo store muligheder i Danmark, men det er ikke mange som rigtigt har satset på det danske endnu.
Har man en god idé og et fiskeri som er värdt at satse på, så kan man få lidt mere köd på benene med en god udannelse inden man sparker det igang.
Ha det bedst.
Og hils den lange.
Munk

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres