Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål angående linekurv.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
K_Jensen

Tilmeldt:: 08 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 296
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér K_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Spørgsmål angående linekurv.
    Sendt: 18 Okt 2010 kl. 05:29
Hej med jer.

Hvor mange af jer bruger ikke linekurv på kysten og hvorfor? Grunden til jeg spørger er fordi jeg har fået ødelagt min Lawson linekurv og overvejer om jeg skal købe en ny eller om jeg sagtens kan gå uden.
Jeg vil helst ikke undvære for meget kastelængde og jeg tænker lidt om vandets modstand vil tage meget af distancen?
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 06:15
Prøv uden, så får du svaret, og det koster ikke noget.Wink
 
  IJ
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 06:33
nogle holder skydeline med munden men hvis du har gebis så er det nok bedre med en kurv hehe sorry dårlig morgen humor
Til top
Tony Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tony tvs

Tilmeldt:: 23 Apr 2010
Geografisk: Skævinge
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tony tvs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 06:45
prøvede forleden uden kurv, og jeg har alm. skydeline på mit hjul. Det kan godt lade sig gøre uden, men der ryger altså et par meter af kastet. Med kurven undgår du at linen vikler sig ind i flydende tang.
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 07:28
når jeg går ved åen har jeg alt linen i hånden og der trækkes den ud af når der skal skydes det betyder så at der godt nok mistes 2 meter men det betyder nok ikke det store. jeg har ikke været på kysten længe derfor har jeg ikke prøvet det af der så om det virker der også er uvist
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 08:01
Er glad for min liniekurv, både på kysten og i den norske elv.
 
Men er der godt med bølger eller jeg vil noget længere ud smider jeg den på bredden.
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 09:36
jeg vil ikk undvære min! jeg har prøvet at stå med linen i vandet og er der lidt strøm eller tang så er det altså pænt træls... har dog en i stof som jeg aldrig har prøvet at bruge og den vejer jo ingenting... ellers kan en flexi stripper måske også være en mulighed...
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 12:09

jeg fisker med og uden kurv. jeg bruger den mest der hvor der er meget strøm på rev, tang rev, dybe steder at vade og fra båd så blir kastene både længere, problemfri og vikler sig ikke ind i nået. når jeg fisker uden er det de steder hvor der gode mulighed for vade langt ud og lave korte kast og stadig fange fisk fx. fjord, bugt og vandet går til ens knæ. så holder jeg linen i to løkker i munden. jeg kaster kun et par meter længere med kurv, men jeg fanger stadig lige så mange fisk med eller uden. den er kun praktisk at ha visse situationer.

Christian M. larsen
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 16:18
Bruger IKKE linekurv, men det er nok mest fordi jeg stipper linen ud til siden, og ikke har motorikken eller tålmodigheden til at lære at ramme kurven Beer

God efterårsferie til alle !
Til top
Kennet Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Damm

Tilmeldt:: 04 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 17:03
Hej Kim.

Skal du have ny linekurv, så prøv denne.
Det er et godt valg.
 
 
Venligst
Kennet Petersen
Damm's Fly Design
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 18:10
Hej
 
Bruger selv flexistripperen og den fungere rigtig godt. Er ikke irreterende som en balje, og jeg bruger den meget skødesløs, dvs jeg rammer den ikke hver gang jeg hiver line ind og det virker. Det eneste der er irreterende er når linen bliver skyllet ind under den, så kan linen godt fange bunden af plastik piggene og sidde lidt fast!
 
Mvh
Henrik
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 18:20
Citat: stefanskovbo

Bruger IKKE linekurv, men det er nok mest fordi jeg stipper linen ud til siden, og ikke har motorikken eller tålmodigheden til at lære at ramme kurven Beer

God efterårsferie til alle !
Hej Stefan, det samme gør jeg. Men jeg har så valgt at dreje linekurven halvvej om på siden, og det fungere upåklageligt. Forstår heller ikke at de fleste har den lige foran, men sådan er vi så forskellige.


Redigeret af limfjord - 18 Okt 2010 kl. 18:21
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 18:32
Det kunne være jeg skulle prøve det så Wink!

Takker !

K&B
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 18:35
Citat: stefanskovbo

Bruger IKKE linekurv, men det er nok mest fordi jeg stipper linen ud til siden, og ikke har motorikken eller tålmodigheden til at lære at ramme kurven Beer

God efterårsferie til alle !
Jeg stripper da også ud til siden, men har fundet på den fantastiske idé (nok som den eneste) at sætte kurven ude til venstre for mig, så jeg på den måde trækker linen ned i kurven...
 
Undskyld sarkasmen... jeg ku ikk la' vær' LOL
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 19:05
LOL Michael, det var ikke det jeg skrev. Big smile
Til top
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frankjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 20:20
Jeg har brugt linekurv på kysten, men har smidt den ad H... til. Det er meget nemmere uden.
Hvad skal du med lange kast? Kast langs kysten. Ørrederne går i vegetationen på lavt vand.
Vh
frank
Til top
mogens rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mogens rasmussen

Tilmeldt:: 18 Okt 2010
Geografisk: odense n
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mogens rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 20:27
jeg bruger ikke linekurv da jeg syntes at den er i vejen og var træt af at knalde kolde finger ned i kanten af kurven,men vil indrømme at den giver længere kast.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres