Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

multer ved øresunds kysten

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: multer ved øresunds kysten
    Sendt: 18 Okt 2010 kl. 00:53

hvor kan man fange multer her på øresunds kysten. jeg har aldrig fanget en. jeg har prøvet et par gange nu jeg har prøvet de pladser hvor jeg fanger hø, horn og torsk, men med intet held.Cry

gerne tips og triks.
 
christian
Christian M. larsen
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 01:27
Du regner vel ikke med at fange multer nu ? :)

Mvh Stefan
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 07:56
multe sæsonen er overstået, Semptember skulle være den bedste måned
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 09:00
Prøvet et par gange LOLLOLLOL Multe sæsonen er over, men så har du god tid til at sætte dig ind i sagerne, selvom du finder multer er der bestemt ingen fangstgaranti, faktisk er den at betegne som nærmest ikke eksisterende, men det der er nogle der kan, jeg har stadg min første tilgode selvom jeg fandt hvor multerne var i år. Beer
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 10:34
Jeg kunne godt forestille mig at der er multer i okt. mdr. på øresundskysten, da jeg gennem de sidste 4-5 år, næsten hvert år har fanget multer på nordkysten i okt. mdr. Om de så også er på Øresundskysten, ved jeg ikke, for der har jeg stadigvæk til gode, bare at se den første multe!!
Man skal nok være heldig, meget meget heldig hvis man prøver et par gange og har fange multer.  Når du har forsøgt 10-20 gang - og set multer alle gange - for derefter stadigvæk ikke at havde fanget/fået bid af en eneste, ja så er der måske noget galt.
Men jeg ville da også gerne se multer på Øresundskysten, har hørt at Kastrup havn er et sted hvor de træffes, men 12-15ture i år og endnu ikke set en eneste multe på stedet., men måske har du bedre held.
/J

Redigeret af Jørgen S - 18 Okt 2010 kl. 11:41
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Multefantasten

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Geografisk: Sverige
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Multefantasten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 17:40
Det tog mig 3 år innan jag fick min första multe:)
Där jag brukar fiska (Skälderviken/laholmsbukten i Sverige) försvinner multarna i mitten av september. Nu får man vänta till slutet av maj innan man kan ge sig ut igen.
 
Kör ni med gröna flugor eller bröd?
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 17:58
Christian:

Nivå havn og alt med Nivå er super...dog må man ikke fiske i havnen...Gab for det

Man kan dog med held forklæde sig som skraldespandsstativ...Pas særligt på et meget hidsigt væsen der mangler 2 fingre på højre hånd....Vi kalder ham Non-f**k-fingeren.. han har en særlig evne til at opdage tyv-fiskere

Venligst Jesper Fohrmann
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 20:15
Prøv ved barsebeck - der kan du finde dem i mørket uden lygte :-)
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 21:10
Jeg fik multe på min første tur. Det kan ikke anbefales.... Der var over 100 timer til nr 2 Pinch
A bad day of fishing is better than a good day of work.
Til top
Morten B. Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.B.J.

Tilmeldt:: 14 Feb 2006
Geografisk: Fårevejle
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.B.J. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 22:42
Hej Christian - Nu ved jeg ikke om du vil gå efter dem med mede eller flue, mede er den "sikre" metode :-)... her tager du en spand hvor i du smider en halv pakke alm toastbrød ned det blander du op med vand, så forfodere du i stor stil, det kræver at du kan se fiskene. Når de begynder( og det gør de som regel) at tage brødet. er det med at have sin krog( kamasan el. owner str.6-8) med en lille klump dej du har lavet af lidt fugtet indmad fra toastbrødet- i nærheden af din "forfodrings sky" nogle dage kan det betale sig at have lidt små terninger af brød liggende ioverfladen det kan de også begynde at gå på, her har du så bare din krog i et lille stk. skorpe, fisk gerne løsline alså uden flåd, evt med et lille spilthagl
men det er meget vigtigt at din bait ligesom svæver i vandet. Og at din krog er 100% dækket i brødet.
At tage dem på fluestangen er på højde med tropisk flatsfiskeri her glæder det igen at få fluen til at svæve lige foran fisken. Få fat på Brian kjærs multefilm og sæt dig ind ihans anvisninger, så falder multehugget een dag ;-)

Af pladser kender jeg ikke så mange i Kbh området, men har da hørt om Avedøreværket, ude på stenmolerne v. møllerne. Og ved, at de også går inde i sydhaven i de forskellige kanaler.... De skulle vist også være ude i omr. v. Lynetten..

Knæk og bræk - Morten Jensen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum