Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fokus på fangsten

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fokus på fangsten
    Sendt: 14 Okt 2010 kl. 12:51
Citat: simon agerholm2

Ole R :

Du digter ganske enkelt... Og det vil du blive ved med indtil du har fået tilpasset virkeligheden til dit eget verdensbillede.
Præcis ligesom du mener at artiklen hele 4 sider om dig selv ikke handler om fangst.. Så kunne du jo have bedt om at det blev udeladt hvor STORE fisk du engang har fanget (dengang forholdene var anderledes i DIT lokalområde) - Men du fastholder vel at det er uvæsentligt, og at der ingen måde er selviscenesættelse med i spillet når man VÆLGER at optræde i en artikel?!

Jeg kan da forøvrigt godt forstå at du har så meget tid foran computeren  - din fiskesæson må jo være fra 1.juni til 1.juli, eftersom du udtaler dig så overvældende negativt om andres fangster af fisk gydetræk...
Ergo kan du jo ikke selv fiske i andet end ovennævnte periode (selvom disse fisk jo også er vej mod gydning)

Jeg har meldt ud, at jeg sagtens kunne fange en +5 kgs havørred i 2010 fra Sjællands kyst - og der skal nok komme en melding når fredningen sætter ind, og MIT fiskeri bliver afsluttet.

Det har jo aldrig været lettere, med baggrund i den kraftigt øgede gydeaktivitet i vores gydeåer - og med kombinationen af mundingsudsætninger og enkelte nærmest direkte kystudsætninger!!
Hvor er det jeg digter, Simon? Det kan du jo lige præcisere, så skal jeg finde tråden, hvor du førte dig frem det mest spinkle grundlag. Jeg behøver ikke forfalde til digt hvad dig angår, du leverer varen hver gang.
 
Selviscenesættelse? Undskyld, Simon, men du evner jo simpelthen ikke at føre en nogenlunde sober debat når du er trængt, det er hvad man tørt kan konstatere.
Du er vist den eneste, som ikke har fattet, hvad den artikel handlede om.
 
Jeg fastholder ikke noget i relation til hverken artikel eller dig - du er mig så uendelig ligegyldig. Først roser du mig i en mail, og dernæst sviner du mig til? Lider du af personlighedsspaltning, eller hvordan skal jeg forstå din adfærd?
 
Du får ret og jeg får ro, mit liv er simpelthen for kort til en pralerøv af dine dimensioner, og med så surrealistisk et forhold til, hvordan det ser ud i den virkelige verden. Der må godt nok være meget trangt din planet.
 
PS: ved nærmere eftertanke - jeg gider ikke spilde mere tid  projektet. Interesserede kan søge  det gamle forum - søgeord "Havørred Sjælland"Wink 
 
 


Redigeret af Rådhede - 14 Okt 2010 kl. 13:51
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 13:53
,

Redigeret af simon agerholm2 - 14 Okt 2010 kl. 18:24
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 14:00



Redigeret af simon agerholm2 - 14 Okt 2010 kl. 18:23
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 15:00
Hold da helt kæft det er grineren at læse de tråde hvori Ole R og Simon A kører deres interne ordkrigLOLTongue
 
Selvfølgelig betyder selve fangsten noget, men kan se mig selv at de værdier jeg så i fiskeriet for 25 år siden absolut ikke er de samme som idag. Jeg har været igennem at det handlede om at fange fisk, så mange fisk. Derefter skulle det være store fisk og et tidspunkt skulle det være både mange og store fisk! Jeg har haft helt op til 200 fiskedage et år og så vil der uværgeligt være nuldage ind imellem. Idag bliver det til måske 25 dage et år, og der er stadig nuldage, men jeg nyder virkelig hvert minut jeg er afsted med fiskestangen.
 
I mine unge dage var det vigtigt at være ude hver weekend, både for at følge sæsonen og for at kammeraterne ikke lige løb ind i det der fantastiske fiskeri og man ikke selv var derude, man skulle jo nødig gå glip af noget. Og så var det jo også vigtigt for ens omdømme som fisker, hvor mange fisk man kunne prale med at have fanget i løbet af sæsonen. Idag, når jeg endelig kommer afsted, går der lidt tid med at få pudset stilen og grejet af, og skudt sig ind hvor og hvordan fiskene skal fanges, for det er jo sjovt at de fluer og blink vi brugte for 15 år siden kysten, dem kender ørreden ikke mere, så man er nødt til også lige at besøge grejhandleren for at få det eneste der kan fange fisk idag, såsom "pattegrise" bombardaer, strippere og hvad det nu hedder det man sælger til kystfiskerne idag...
 
Men, når den del af det er i orden, så nyder jeg fiskeriet, gensynet med kystpladser som jeg har travet tyndt dengang man ikke også skulle bruge timer bag PC'en for at skændes med  andre ligesindede som ikke lige har samme interesse i fiskeriet som en selv. Og ofte er der da også fisk tasken når turen er slut, måske fordi man, når det kom til stykket, ikke lyttede til de nye trends, men fiskede med det der virkede engang og som man var fortroglig med
 
Jeg plejer at sige at så længe man hygger sig med det man laver/fisker, så skal andre ikke virke ens lyst til at fiske og være dommer over hvilke værdier vi hver især finder i fiskeriet.
 
Edit: stavefejl forsøgt fisket


Redigeret af Klaus Neilsen - 14 Okt 2010 kl. 15:14
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 15:41
Citat: simon agerholm2

Det er meget enkelt Ole ; Jeg garanterede at jeg kunne fange en +5 fra det der er defineret som kyst af ALLE andre end dig - og det vil jeg så fremlægge efter d.15/11.
Du tværtimod var allerede dengang ude med riven med sætninger i stil med galamatias, blændværk og umuligt..
Desværre tog du fejl, og vælger så først at omformulere definationen "kyst", og derefter kommer du med nedladende kommentarer om brune fisk osv. osv.

Det ville klæde dig blot at indse at du tog fejl i den her forbindelse, og forøvrigt har du jo ikke set hvad der ellers ligger i min fotomappe fra den sidste tid.

Men jeg har da indset at det er ligegyldigt, for du flytter dig ikke en millimeter, når Ole R har sagt noget - så KAN det simpelthen ikke være anderledes.


 
Jeg tror måske det ville være sin plads, at både du, Simon Agerholm, samt øvrige som måtte have en interesse deri, at læse følgende tråd:
 
Dette er den den famøse tråd, hvor der blandt andet drøftes for/imod kystudsætninger, og det paradoksale er, at hr. Simon Agerholm er modstander af kystudsætninger, og i samme åndedrag udbreder sig om, hvor let det er for kystfiskeren Sjælland at fange en 5+ fra kysten. For derefter at fiske intensivt et spot, der vrimler med kystudsatte fisk et meget begrænset område i denne tid - udsat dispensation naturligvis. De fisk du fanger var aldrig kommet til at gyde noget af betydning alligevel, så spar mig for belæringen om kapaciteten af gydebestanden, det har intet som helst med hverken fisk eller den valgte fangstplads at gøre, og det værste er næsten, at det ved du udmærket godt.
 
Et lille uddrag fra tråden:
 
Udsætninger er kun at tisse i bukserne, og vel egentlig at sammenligne med faunaforurening.. Du mener vel ikke at vi skal omdanne hele sjælland til en put&take?
Citat: Simon Agerholm for 289 dage siden!
Men udsætninger - i det aktuelle tilfælde dispensation, det duer når du skal bjærge de varmluftsballoner du sender op? Jeg brækker mig.
Du skulle være blevet politiker, de er omtrent lige så troværdige i deres gøren og laden, og ligeså fulde af l...
 
Du behøver såmænd ikke vente til efter fredningen med at afsløre fiskeplads og billeder, fiskepladsen afslører du selv i trådenWink
 
Find HolgerSmile
 


Redigeret af Rådhede - 14 Okt 2010 kl. 16:16
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 16:13
Ole R :

Jeg tror faktisk at du ved nærmere eftertanke godt kan se, at du i ovenstående overtræder en af de allerfineste uskrevne regler - nemlig at man ikke udleverer andres fiskesteder.
Du har ramt et nyt lavpunkt - og jeg kan da kun henstille til at du retter ovenstående.
Tænk at du vælger at ramme så lavt et bundniveau - det skuffer mig faktisk lidt, da du i reglen godt kender de yderste grænser, selvom du går liiige til dem til tider.

Desværre må jeg så skuffe dig med at fisken fotoet, ikke kommer derfra hvor du tror.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 16:18
Citat: simon agerholm2

Ole R :

Jeg tror faktisk at du ved nærmere eftertanke godt kan se, at du i ovenstående overtræder en af de allerfineste uskrevne regler - nemlig at man ikke udleverer andres fiskesteder.
Du har ramt et nyt lavpunkt - og jeg kan da kun henstille til at du retter ovenstående.
Tænk at du vælger at ramme så lavt et bundniveau - det skuffer mig faktisk lidt, da du i reglen godt kender de yderste grænser, selvom du går liiige til dem til tider.

Desværre må jeg så skuffe dig med at fisken fotoet, ikke kommer derfra hvor du tror.
Øh nej - det gjorde du selv. Du havde så travlt med at fortælle os andre, hvor let det hele er.
Det er utroligt, at det skal være nødvendigt, at genopfriske din hukommelse:
 
Citat: Simon Agerholm for 289 dage siden:
 
Jeg kender efterhånden en smule til området ved xxxxxxxx - og det er da også dér jeg har tænkt mig at luske ud og fange en 5 kgs. til at drille Ole R. med.

Udsætningerne dernede foretages en dispensation, og kan nok kun lade sig gøre fordi der ikke er et gydevand i nærheden som disse fisk kan forurene.
Du har helt ret - dét er putfiskeri. Derfor hjemtager jeg også gerne mine fangster fra det vand.

MEN, men, men... Det er IKKE vejen frem, og jeg tror selv du har set hvordan fiskeriet nogle gange foregår dernede... Det har fandme ikke noget med hverken lyst eller sportsfiskeri at gøre.. Voksne mænd med tunge blink med MEGET store 3-kroge som fisker nogle fisk som blot svømmer forvirrede rundt.

Alt sammen noget du selv har skrevet, så prøv om du kan fordreje fakta igen med henblik at stille mig i et dårligere lys.
 
Iøvrigt har du jo ikke oplyst fangstpladsen i din mail til mig, så den med bundniveauet kan du også spare mig for. At du selv vælger at udbasunere dine planer fremadrettet må stå for din egen regning.


Redigeret af Rådhede - 14 Okt 2010 kl. 16:58
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 16:27
Hej martin

Er meget enig med dig, efter jeg desværre i år må sande at det ikke bliver mit år p.t. har haft omkring 40 nulture i år. Men derfor skal jeg da ud så meget som overhovedet muligt alligevel. 

For jeg nyder at slappe af med fluestangen og opleve naturen. Hvis man så er så heldig at fange en fisk er det bare en bonus oveni.

MVH.

Michael
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 18:39
Ole R :

Hér må man sandelig sige at du viser dit sande ansigt.

Min private mail til dig lod jeg det yderst tydeligt skinne igennem hvor den fisk var fanget - og bad dig samtidig være diskret.
Mailen var udelukkende for at fortælle DIG, at tophuen var lagt væk.

Men du mener selvfølgelig at du har været diskret og levet op til god lystfiskerskik  i dine sidste indlæg???

Det JEG mener er, og det er yderst sjældent at det kommer fra min mund :

Du er da godt nok det mest usle og kvajede jeg har oplevet længe - tænk at synke derned hvor man udleverer andres fiskepladser.. Her vil du stå at jeg selv har nævnt det i den oldgamle tråd - men det er DIG der vælger at smide det ind i den her tråd din elendige klaphat.

Gad vide hvorfor du har mistet en del af dine fiskevenner?!

Gid der snart må komme en tråd om Kystpladserne Stevns, så skal jeg nok hjælpe med et par tips - så tråden kan køre til evig tid.

Ikke relevante tidligere indlæg er slettet - og jeg vil endnu engang henstille til at du undlader at udlevere andres fiskepladser  - hold da op du er en narrehat!!
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 19:07
Citat: simon agerholm2

Ole R :

Hér må man sandelig sige at du viser dit sande ansigt.

Min private mail til dig lod jeg det yderst tydeligt skinne igennem hvor den fisk var fanget - og bad dig samtidig være diskret.
Mailen var udelukkende for at fortælle DIG, at tophuen var lagt væk.

Men du mener selvfølgelig at du har været diskret og levet op til god lystfiskerskik  i dine sidste indlæg???

Det JEG mener er, og det er yderst sjældent at det kommer fra min mund :

Du er da godt nok det mest usle og kvajede jeg har oplevet længe - tænk at synke derned hvor man udleverer andres fiskepladser.. Her vil du stå at jeg selv har nævnt det i den oldgamle tråd - men det er DIG der vælger at smide det ind i den her tråd din elendige klaphat.

Gad vide hvorfor du har mistet en del af dine fiskevenner?!

Gid der snart må komme en tråd om Kystpladserne Stevns, så skal jeg nok hjælpe med et par tips - så tråden kan køre til evig tid.

Ikke relevante tidligere indlæg er slettet - og jeg vil endnu engang henstille til at du undlader at udlevere andres fiskepladser  - hold da op du er en narrehat!!
Nu skal du nok passe lidt , hvilke stande du slynger om dig med, jeg har stadig den mail du har sendt, og der har du vist ikke ladet noget skinne igennem, men du kan jo selv offentliggøre den.
 
Resten af dit svar taler for dig selv - du spillede ikke rent spil, og samtidig gjorde du alt for at stille mig i et dårligt lys. Tror du den slags er gratis? Ja det gør du åbenbart.
 
Det må også være surt, at der er én der kan huske det meste, af hvad du har skrevet om emnet, selv om det er et lille års tid siden, og ovenikøbet er i stand til at finde tilbage til det.
 
Jeg udleverer ikke andres fiskepladser, det har jeg nu heller ikke gjort i dit tilfælde, det klarede du så fint selv, men når du vælger at spille det beskidte spil, så forvent ikke at andre føler sig forpligtet til at tage dig med fløjlshandsker.
 
Alt det der med etik og moral - det kun noget du praktiserer, ikke. Pudser glorien og taler konsekvent imod kystudsætninger - mens du bruger de selvsamme til at indfri dine egne vidtløftige stande? Det går du lidt let henover i ovenstående svar?
Prædiker ét og gør noget andet - var det ikke dét du beskyldte mig for tidligere?
 
 
Nemesis, Simon Agerholm. Du bestilte selv musikken.
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres