Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Børsteorme?

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren L

Tilmeldt:: 31 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Børsteorme?
    Sendt: 08 Okt 2010 kl. 18:58
Hej.

Er der nogen der kan forklare mig hvordan og hvor man graver børsteorme op henne?


Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2010 kl. 22:11
Hej Søren
Jeg ser tit børsteorm under vandet når jeg dykker, men mest på muslingbanker gemt godt nede mellem skallerne. Ofte ses hun hovede... eller er det røven??
men også under gravning af sandorm ved vesterhavet har jeg fanget enkelte børsteorm. Jeg tror ikke jeg vil satse på at finde dem selv.
 
/J
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2010 kl. 00:03
sand og børste orme har jeg af oplevelser findet tilfældigt når jeg har gravet sandorme og min svoger har gjordt det samme som jørgen skriver ville jeg hælder ikke gå efter dem vis jeg skulle grave dem selv vis jeg disideret skulle bruge dem ville jeg købe dem
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2010 kl. 00:06
Børsteorme er næsten umulige at finde selv, lad profferne gøre arbejdet også betal dig ud af det ;-)
Til top
Kjeld Otte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kjeldotte

Tilmeldt:: 03 Maj 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeldotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2010 kl. 10:06
Hej Søren,

I mariager fjord hvor jeg fisker, har jeg haft held med at grave hvor der ligger mindre sten (op til 5-6 kg) i vandet, som jeg flytter og graver under og lige omkring. Det har givet gode resultater. Jeg har også under sandorme gravning stødt på områder, hvor der har været mange børsteorme, men det har været rent held at finde dette. Jeg synes dog at en bund der er mere mudret end sandet giver flere børste orme.

Mvh

Kjeld
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres