Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

slibning af håndtag

 Besvar Besvar
Forfatter
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: slibning af håndtag
    Sendt: 02 Okt 2010 kl. 21:48
hej jeg vil høre om der er nogen omkring vejle/horsens der kan hjælpe mig har byttet mig til en go-fishing bygget sage stang den har dog et lidt for tyk håndtag så jeg vil godt ha slebet lidt af den det er en 4 delt klinge jeg har muligvis flere stænger jeg vil ha slebet håndtag på så hvis der er en der har udstyret til og stå og vil hjælpe mig må  du gerne give lyd fra dig 
 
hvis der er en der ligger inde med udstyre til og slibe håndtag med og ikke brger det vil jeg godt købe det
 
mvh
christian
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 22:29

Jeg plejer at bruge Smergellærred, hvor jeg taper de dele der ikke skal slibes ind i gaffatape - korn 120 og så korn 400 eller 600 til afslutning:

 
eller måske du vil ofre penge på denne:
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 22:39

hej steen

ved udemærket hvordan man sliber har bare ikke udstyr eller pladsen til det derfor søger jeg en der har det til og stå jeg har lavet et pistol greb i hånden men vil gerne ha  fluestangen på maskine
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 22:50
Du kunne jo også prøve at finde et snedkerværksted i nærheden og høre om de kan/vil slibe stængerne mod betaling - de har jo ofte en god Bænk/Båndpudser sådan et sted.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 08:20
Citat: Stone05

Du kunne jo også prøve at finde et snedkerværksted i nærheden og høre om de kan/vil slibe stængerne mod betaling - de har jo ofte en god Bænk/Båndpudser sådan et sted.
Prøv at kigge godt på en fiskestangs håndtag, og overvej så lige én gang til om du virkelig tror, at en bænkpudser subsidiært båndpudser vil være det rigtige valg til den opgaveClown
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 09:00
jeg har set det gjort med en boremaskine og stangen sat i et rulleleje, men for at fastgøre stangen til boremaskinen skal bunduppen fjernes?
og en trinløs boremaskine kan jo køre langsomt.
ellers prøv her
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 09:16
Citat: Rådhede

Citat: Stone05

Du kunne jo også prøve at finde et snedkerværksted i nærheden og høre om de kan/vil slibe stængerne mod betaling - de har jo ofte en god Bænk/Båndpudser sådan et sted.
Prøv at kigge godt på en fiskestangs håndtag, og overvej så lige én gang til om du virkelig tror, at en bænkpudser subsidiært båndpudser vil være det rigtige valg til den opgaveClown
Lige mine tanker!
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 10:57
Hej Christian.
 
Jeg sleb håndtaget på en håndfuld af mine fluestænger med sandpapir i hånden, det tager selvfølgelig lidt tid, altså max 30 min pr stang, til gengæld er det så let at gå til og resultatet bliver rigtigt flot....så ingen grund til at gøre tingene sværere end de er.
 
Så bare se at komme i gang du Smile
 
Mvh
Jim.
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 15:10
jeg har da også slebet i hånden og det er ikke svært, brug en skydelære .
Thumbs Up
Til top
jan wendelin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
wendelin Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 18:58
 
Jeg har lavet min egen drejebænk - mindre kan gøre det.
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 22:46
Citat: Rådhede

Prøv at kigge godt på en fiskestangs håndtag, og overvej så lige én gang til om du virkelig tror, at en bænkpudser subsidiært båndpudser vil være det rigtige valg til den opgaveClown
Der spørges jo efter en maskine og en båndpudser en nu engang et udemærket stykke værktøj, hvis man kan finde ud af at bruge det - jeg har slebet korkhåndtag på et par af mine hjemmebyggede stænger på bænkpudseren ude på mit arbejde og efterpudset i hånden, så jeg ved, at det fungere.
- Hvad er dine erfaringer med hensyn til at slibe håndtag på en bænkpudser???
- Hvilken maskine vil du istedet bruge til formålet eller du har måske ikke noget forslag til en maskine, som der jo spørges om???


Redigeret af Stone05 - 03 Okt 2010 kl. 22:47
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 01:19

ikke for at virke negativ drenge men jeg søger en der har slibe maskine  til og lave håndtag på som vil lade mig slibe et håndtag eller to på den jeg er ude efter en maskine som jan`s og  ikke om hvordan man sliber i nød kan man bruge mange ting og sager til og slibe kork jeg vil bare gerne ha slebet det på den måde og vil helst ikke pille fight butten af eller på anden måde ødelæg stangen

Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 08:38
Citat: Stone05

Der spørges jo efter en maskine og en båndpudser en nu engang et udemærket stykke værktøj, hvis man kan finde ud af at bruge det - jeg har slebet korkhåndtag på et par af mine hjemmebyggede stænger på bænkpudseren ude på mit arbejde og efterpudset i hånden, så jeg ved, at det fungere.
- Hvad er dine erfaringer med hensyn til at slibe håndtag på en bænkpudser???
- Hvilken maskine vil du istedet bruge til formålet eller du har måske ikke noget forslag til en maskine, som der jo spørges om???
En bænkpudser er helt og aldeles komplet uegnet til opgaven, og at du har brugt en bænkpudser til slibning af korkhåndtag har jeg kun hovedrysten og et skuldertræk til overs for.
 
Nu blandede jeg mig ikke debatten for at komme med forslag til valg af maskine, jeg reagerede på dit hul-i-hovedet forslag, som jeg finder helt på månen, for hvordan i alverden skulle et snedkerfirma vide, hvordan man sliber et korkhåndtag.
Dertil skal så lægges det faktum, at hastigheden på både bænk- og båndpudser er alt for høj til sådan en opgave, men det har du tydeligvis intet begreb om.
Forslag til en velegnet maskine er allerede givet, så pust du bare ud, Batman.
 
Det ville klæde dig at sætte dig lidt ind i sagerne inden du trykker på send.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 12:04
Hej
Først vil jeg lige sige at jeg ikke har en maskine der kan løse opgaven.
 
Men jeg har nogle gange forsøgt mig med at pudse gamle stængers korkhåndtag op i hånden, med et meget tvivlsomt resultat. Så det vil jeg ikke anbefale.
Jeg vil give Ole ret i at en Bænk/båndpudser ikke er sagen.
Du skal have fat i et snedkeri med en drejebænk. Så skal du selv lave et værktøj der kan spændes på enderne så de ikke går i stykker.
Frede
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 12:14
Citat: Rådhede

En bænkpudser er helt og aldeles komplet uegnet til opgaven, og at du har brugt en bænkpudser til slibning af korkhåndtag har jeg kun hovedrysten og et skuldertræk til overs for.
 
Nu blandede jeg mig ikke debatten for at komme med forslag til valg af maskine, jeg reagerede på dit hul-i-hovedet forslag, som jeg finder helt på månen, for hvordan i alverden skulle et snedkerfirma vide, hvordan man sliber et korkhåndtag.
Dertil skal så lægges det faktum, at hastigheden på både bænk- og båndpudser er alt for høj til sådan en opgave, men det har du tydeligvis intet begreb om.
Forslag til en velegnet maskine er allerede givet, så pust du bare ud, Batman.
 
Det ville klæde dig at sætte dig lidt ind i sagerne inden du trykker på send.
 
At du begynder at komme med nedladende udtryk og og andet personrettet mod min person, det viser jo alene, at du ikke har pli, evne eller intelligens til at være her på 123nu.
 At hastigheden på en bænkpudser skulle være alt for høj, det er jo noget ævl, da man selvfølgelig tager højde for hastigheden ved valg af kornstørrelsen - som sagt så har jeg slebet håntagene på 2 af mine hjemmebyggede stænger på en bænkpudser, så jeg har netop begreb om det jeg udtaler mig om til forskel fra dig, da du jo ikke har prøvet at slibe håndtag på en bænkpudser med den rigtige kornstørrelse.
- Et snedkerfirma beskæftiger sig bl.a. med at slibe træ og kork kommer jo som bekendt sjovt nok også fra træ, så mon ikke at en snedker eller en møbelsnedker skulle kunne finde ud af at slibe et håndtag.
 
Hvis du mener en boremaskine skulle være velegnet, kan du så ikke lige fortælle os hvordan du vil fastgøre stangen, når bundduppen ikke må fjernes - eller du har måske ikke noget konstruktivt at komme med??? 
 
 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 12:15
Der er i Niels Vestergaards bog "Lær-Gør-Det-Selv-Grej" en glimrende og udførlig beskrivelse af, hvordan med forholdsvis enkle midler og lidt håndværksmæssig snilde laver sig en opsætning med boremaskine med trinløs hastighed - et vigtigt element, idet omdrejningerne ikke må være ret høje når man sliber.
 
Et lignende eksempel er vist her i tråden.
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 12:23
Citat: christian t.

ikke for at virke negativ drenge men jeg søger en der har slibe maskine  til og lave håndtag på som vil lade mig slibe et håndtag eller to på den jeg er ude efter en maskine som jan`s og  ikke om hvordan man sliber i nød kan man bruge mange ting og sager til og slibe kork jeg vil bare gerne ha slebet det på den måde og vil helst ikke pille fight butten af eller på anden måde ødelæg stangen

Nu skriver du jo selv i dit første indlæg, at du evt. gerne vil købe en maskine til formålet - og da du ikke specifikt har skrevet hvilken type maskine, det er du søger, så er det vel meget logisk, at de forskellige brugere kommer med velmenende input, som du så kan overveje. 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 12:23
Citat: Stone05

 
At du begynder at komme med nedladende udtryk og og andet personrettet mod min person, det viser jo alene, at du ikke har pli, evne eller intelligens til at være her på 123nu.
 
Du kører i samme rille, prøv nu noget nyt og spar os for dit pladder med personrettede angreb, det er så trættende i længden. Find på noget nyt.
 
Du befinder dig iøvrigt ikke i en position, hvor du er i stand til at udtale dig om andres åndelige habitus, men det er da et meget godt eksempel på, at du konsekvent udtaler dig om noget du fatter brik og bjælde af.
 
PS. Jeg venter iøvrigt stadig svar fra dig på, hvor i lovgivningen det står nedfældet, at du som privatperson kan udøve selvtægt i en nordsjællandsk sø ved indsamling og konfiskation af ulovligt sat fiskegrejWink
Du kan jo starte en ny tråd med svaret når du har det.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 13:09
takker for jers svar og den mudderkast
 
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 13:28
Citat: Rådhede

Citat: Stone05

 
At du begynder at komme med nedladende udtryk og og andet personrettet mod min person, det viser jo alene, at du ikke har pli, evne eller intelligens til at være her på 123nu.
 
Du kører i samme rille, prøv nu noget nyt og spar os for dit pladder med personrettede angreb, det er så trættende i længden. Find på noget nyt.
 
Du befinder dig iøvrigt ikke i en position, hvor du er i stand til at udtale dig om andres åndelige habitus, men det er da et meget godt eksempel på, at du konsekvent udtaler dig om noget du fatter brik og bjælde af.
 
At du forsøger at retfærdiggøre dine brug af nedladende udtryk og ringeagtsytringer mod andre person viser jo alene, at du ikke ønsker, at der skal være en ordentlig tone her på 123nu ---> det er sgu sørgeligt, at personer som dig skal have lov til at overtræde de fastsatte regler vedr. sprogbrug her på 123nu og derved forsøge at ødelægge forummet.
 
- Alle kan se, at du er forkert på den vedr. dit sprogbrug, at du ikke selv kan se det, det viser jo alene, at du på værste anarkistiske vis pisser på os andre -- FØJ! 
 
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 13:32

 

 Arguing on the internet is like competing in the paralympics. Even if you win you're still retarded...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 13:43
Citat: Stone05

[/QUOTE
At du forsøger at retfærdiggøre dine brug af nedladende udtryk og ringeagtsytringer mod andre person viser jo alene, at du ikke ønsker, at der skal være en ordentlig tone her på 123nu ---> det er sgu sørgeligt, at personer som dig skal have lov til at overtræde de fastsatte regler vedr. sprogbrug her på 123nu og derved forsøge at ødelægge forummet.
 
- Alle kan se, at du er forkert på den vedr. dit sprogbrug, at du ikke selv kan se det, det viser jo alene, at du på værste anarkistiske vis pisser på os andre -- FØJ! 
 
[/QUOTE]
Jamen jeg er da sikker på, at adminstrator træder til såfremt han mener nogle regler er overtrådtWink
Indtil da forbeholder jeg mig ret til at besvare tåbelige indlæg fra dig på passende vis.
Din debatform er en 10-årig værdig, du farer frem med beskyldninger om personrettede angreb så snart noget går dig imod, samtidig med at du udtaler dig om andres intelligens eller mangel på samme. Bliv dog voksen.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 14:35
Citat: Rådhede

Jamen jeg er da sikker på, at adminstrator træder til såfremt han mener nogle regler er overtrådtWink
Indtil da forbeholder jeg mig ret til at besvare tåbelige indlæg fra dig på passende vis.
Din debatform er en 10-årig værdig, du farer frem med beskyldninger om personrettede angreb så snart noget går dig imod, samtidig med at du udtaler dig om andres intelligens eller mangel på samme. Bliv dog voksen.
Den eneste der skal blive voksen her er dig - Ufatteligt, at du ikke kan/vil indse, hvor forkert du er på den, med dit asociale og anarkistiske selvretfærdiggørende overdommeri på andres indlæg...
 
Det er sgu sørgeligt, at typer som dig få lov til at ødelægge forummet.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 17:32
Hej Ole og Steen
 
Kunne i ikke tage den diskution et andet sted?
Det er faktisk lidt synd for Christian at hans tråd skal beskæmmes med indlæg som jeres. Jeres første indlæg er OK, men derefter går det galt.
 
Hilsen Martin
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 18:05
Helt ærligt i to .. I sku simpelthen lukke r.... begge to!

Jeg har før slebet håndtag i en metaldrejebænk. Jeg lavede en bøsning til at sætte på spidsen af klingen og en til at sætte på hjulholderen. Så gik det ganske nemt :)
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 18:45
jeg plejer at bruge en metaldrejebænk på mit arbejde så bliver resultatet meget godt og ensartet, på 4 deltet stænger er det ikke noget problem da der normalvis ikke er øjer på bunddelen
jeg vil mene at det er¨den bedste maskine til det, og havde jeg ikke adgang til sådan en ville jeg gøre som andre slibe det i hånden
/Tommy
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 18:50
Citat: Jabber

Helt ærligt i to .. I sku simpelthen lukke r.... begge to!
 
 
Pas nu på, Jakob  -   ikke falde i, selvom du er ved fremmed fiskevand!LOL

Jeg har før slebet håndtag i en metaldrejebænk. Jeg lavede en bøsning til at sætte på spidsen af klingen og en til at sætte på hjulholderen. Så gik det ganske nemt :)
 
Naturligvis er en form for drejebænk det eneste anvendelige! - med mindre man vil have et sygt 6-kantet LOOP-a-like håndtag. Her kunne en båndpudser med korn 60 være fint!!! LOL
Mvh JB
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 19:01
jeg er sku enig med martin og klaus sagen er som sagt  har ikke lige  har et værksted/hobbyrum  hvor man kan stå og slibe sådan et håndtag derfor søgte jeg en hjælpene hånd der lige havde sådan 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres