Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Langeland næste weekend

 Besvar Besvar
Forfatter
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Langeland næste weekend
    Sendt: 02 Okt 2010 kl. 08:00
vi skal en lille gruppe til det langeland i næste weekend
der skal fiskes max
vi har de tideliger år fisket mest på østsiden
er der nogle gode råd vi kan pakke ned sammen med grejet, så er de velkommen
/Tommy
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 09:42
Vi har netop lige været et par gutter overthere og det blev til 3 under målet.
 
Et par gode råd er:
 
A) Tjek vandtemperaturen - vi havde mellem 14,5 - 14,8 grader i sidste weekend ....... det kalder jeg VARMT vand ... og
 
B) Prøv vestsiden som vi og jeg personligt langt bedre kan lide, men det handler naturligvis også om dels vind dels temperament og tjek nordvest-spidsen.
 
Ellers handler det om flid og tro på sine fluer Wink
 
God tur  
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 11:08
hej Per
det kalder jeg sgu også varmt vand, men turen kan ikke flyttes da det er en foreningstur som er planlagt i god tid
tror ikke tempraturen er så høj på østsiden da der er ret dybt tæt på land og til tider meget strøm
de forige år har turen lagt ca 4 uger sener hvor der er mindre lyse timer og generalt ringer vejr
alle år har vi haft MEGET vind fra sydøst og store bølger ved gulstav men vi har efterhånden en del hotspot på østsiden fra nord til syd,

de få gange vi har været på vest siden , har der ikke været de store fangster dog blev der sidste år fanget mange, men små torsk da det blev mørkt
men et par hotspot til vestsiden ville da være fedt, jeg fisker primært flue vejret skal være meget ringe før spinnestangen kommer frem, og sidste år var den slet ikke med
/Tommy
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 20:24
Hej  Tommy
 
jamen rent faktisk så oplevede vi også på vores tur de nævnte høje temperaturer på østsiden og det på trods af det dybe og lidt stridbare vand.
 
Personligt så kan jeg godt lide pladser såsom Snøde Øre oppe og omkring Snøde Udflyttere og nedefter, ligesom Lejbølle også passer mig vel. Ydermere er der Østrig/Stengade Strand .... mens jeg aldrig selv er gået meget længere sydøst over....
 
Hotspots på vestsiden ..... tja' ... pladser såsom Frankeklint på nordvestsiden og Pæregårdsbugten lidt nordvest for Tullebølle er ikke at foragte ... og så handler det om ...... at være skarp for de er der  Wink
 
Er også sikker på, at de 3 ugers forskel på vores og jeres tur gør en forskel i vandtemperaturen og lur mig om det ikke nok skal komme ned på en 9-10 grader vandet .... og så kan der komme fart i fiskene.
 
God tur Tommy
Fiskehilsen
Per
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 20:50
tak for hjælpen per
altid rart med et par extra spot
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres