Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

voblex spinner

 Besvar Besvar
Forfatter
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: voblex spinner
    Sendt: 26 Sep 2010 kl. 13:19
Hej fiskegangstere......
 
I en rodekasse fandt jeg en spinner som jeg aldrig har brugt før. Tog den lige med ud i går, og fandt ud af at den bare går perfekt i vandetSmile
 
Spinneren: Voblex 10  / made in France.
 
Jeg har ikke rigtig kunnet google noget om spinneren. dog kommer der nogle billeder op af spinnere der nærmest minder om Mørrumsspinneren, altså en spinner med metalhoved.
 
Min spinner har ikke noget hoved, men et nærmest trekantet blad, en spiral som krop, og en trekrog med rød plast...
 
Ved nogen noget om denne spinner, og er der nogen der har nogle liggende hører jeg gerne...
 
Hilsen
 
/frede
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2010 kl. 14:05
http://www.ichibanlures.ru/rublex/catalog.htm
Er en fransk rublex spinner  fabrikken lukkede desværre for mange år siden.
 
har nogle modeller af Rublex på min  hjemmeside (www.grejkælderen.dk)  men ikke den model men kan muligvis skaffe den
mvh
Ole
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2010 kl. 14:06
Til top
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2010 kl. 15:25
Jeg er ret sikker på at det er en spinner, der har fået fjernet sit blyhovede, hvilket er meget nemt. Jeg har selv nogle få stykker liggende med hovede på. Det er den model som er på Oles link. Scroll ned og find den ca. midt på siden.
En dejlig spinner der var fremme i mange år. Har nogle "Sportsfiskeen" fra starten af 1950.erne hvor den er nævnt.
Fandt mine i en rodekasse for en 5-6 år siden til en femmer stykket!
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2010 kl. 16:19
Jens/ole i har helt ret. Min ligner den på Oles link nede midt på siden, min er bare uden hoved.
Ole: Jeg kigger til Viborg en dag og så kan vi tale om det.
Tak for svarene
/frede
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres