Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zpey stænger

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Zpey stænger
    Sendt: 23 Sep 2010 kl. 23:08
Er der nogen som har erfaringer med zpey 2 håndsstængerne til dansk laks og havørred fiskeri? evt nogen som har meninger om deres kaste egenskaber.
Til top
Bjarne Nicolaisen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
skytte44

Tilmeldt:: 25 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skytte44 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2010 kl. 08:45
Hej Blæsbjerg
 
Jo det er ganske udemærket stænger...skal bare lige vende sig det det forkrøblet håndtag,
hvor vil du anvende stængerne, har 2 stk af slagsen, så der skulle være muligt at prøve dem, hvis det har din interesse..
 
mvh
 
Bjarne
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2010 kl. 19:51
Det skal være til karup å og gudenåen men ved ikke rigtig hvad str det skal være. 8/9 passer fint men skulle lige ha været en 13 fods stage. Jeg må nok ud til forhandleren og prøve mig frem.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2010 kl. 21:02
Har selv nogle stykker i både en- og to-hånds
 
Instinct 13,3 #8/9 er en super stang til Gudenåen. Den løfter fint synkeliner hvilket er et krav ved Gudenåen. Går selv med de kort Zpey Compact og det spillerWink
 
Bruger også Instinct 12fod 7/8 og der er den foretrukne ved "normal" eller lav vandstand.
 
Derudover også Switch 11fod #8 som også anvendes med Compact-hoveder.
 
Herfra er der kun fine anbefalinger
 
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2010 kl. 21:04
hvad med zero 2 håndssæt? Kender du noget til dem?
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2010 kl. 21:27

Har kun haft dem i hånden i grejbutikken.

Ikke så hurtige og lidt "slaskede"
 
Deres en-hånds Zero-sæt ser derimod fine ud.
 
En brugt Scierra HMS v2 i 11,9 eller 13fod vil goså være en godt budSmile
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2010 kl. 21:40
Står bare med nogen penge som skal bruges i en bestemt butik  og vil jo gerne have noget godt udstyr for pengene
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2010 kl. 21:47

Det er vel Grejbiksen? Fik du ikke en fin HØ til konkurrencen?

Instinct 13.3 en et godt bud til både herhjemme og hvis du kommer til Norge.
 
De har Loomis en-hånds på bud så mangler du en en-hånds til laks/HØ er deres Classoic 10fod #7 en super stang.
 
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2010 kl. 21:55
Det var laksen jeg fangede. Har masse en-hånds stænger. Min nuværende 2 hånds er en gammel cani som nok skal sælges til højestbydende
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2010 kl. 09:51
Hej Jesper
Jeg har selv to Zpey tohånds en 13,3 #9 og en 14,6 #10, hertil bruger jeg Guideline DDC Connect en klasse over, d.v.s. til #9 stangen bruger jeg #10 line, som er klippet til i vægt, det resulterer i et skydehoved på ca. 10,5 m og det spiller!!! Jeg er meget glad for mine Zpey stænger og kan kun anbefale dem.
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2010 kl. 13:38
Jesper:

Jeg har haft fornøjelsen af at fiske med en13'3 #8/9 denne sommer, den var  6 delt...hvilket i sig selv var ganske fantastisk...Ved endt fiske kunne jeg lægge stangen i min rygsæk...uden at tænke på om den hang i...når jeg gik gennem underskoven..

Til stangen havde jeg fået et flydende skydehoved fra Zpey Perfekt afbalanceret set-up med mulighed for delikate præsentationer og noget distance fiskeri...alt fiskeri var med trange underhåndskast ... Jeg synes stangen spænder vidt...og vil som Al Damlund...også gerne køre en # eller to mere på den 13,3... Det må jeg prøve senere. En fin allround stang der helt sikkert vil finde indpas ved danske åer....kraftig nok til at bryde en større fisk i en norsk foss - delikat nok til at kast en flue uden at plaske åen op på land...og ikke mindst en tilpas sensitiv top til at: holde fisken på krogen...når den begynder at rulle ved land

Venlig hilsen

Jesper Fohrmann   
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres