Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lynlås

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Riis Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiahgt Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiahgt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lynlås
    Sendt: 06 Sep 2010 kl. 18:05
Hey
 
Købte en vest for noget tid siden og har opdaget at lynlåsene går lidt stramt der på er der nogen der ved om man kan smøre dem med et eller andet uden de går i opløsning så de bliver nemmere at betjene. Mange af dem kræver to hænder hvilket ikke er meningen med en vest jo.
Til top
Kenneth Bjarnason Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FlueFreaken Avatar

Tilmeldt:: 08 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FlueFreaken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2010 kl. 18:15
Du skal have fat i "lynlås voks".. Kan købes i de fleste ski & surf butikker....

Du kan til nød bruge lidt "lipbalm" og faktisk kan tage det værste.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2010 kl. 18:29
Giv den noget linespeed, eller hvad du giver fluelinen. Det virker.
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2010 kl. 18:46
min mor bruger starin det virker :)
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2010 kl. 20:21
Du kan give den lidt hvid vaseline eller lidt silikone.
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2010 kl. 20:36
J
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2010 kl. 20:47
http://shop.mi.dk/catalog/product_info.php?cPath=51742_51775_52259&products_id=6248
 
denne silikonespray kan du bruge uden at den laver skader/skjolder mm på emnerne/om det er textil/plastik mm -
jeg bruger den på alt mit fiske/cykel/ski/motions tøj -ligeledes bruger jeg den til klargøring af biler/alt venyl og plastik får et tyndt lag-som får lov at sidde nogle dage for at at blive aftørret-fremstår som nyt....
mine fiskehjul får også en tur med silikone - du skal tage dig iagt for de andre silkone produkter -der er forskellige bindemidler og fedtstoffer i (har afprøvet) den jeg har linket til er ren silikone/ der er en i flaske med pensel-som virker på en hel anden måde/den ligger sig oven på/som giver et meget dårlig reslutat -
mvh.Bruno Thumbs Up
Til top
Ole Riis Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiahgt Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiahgt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 07:00
Super med nogen nyttige svar er ikke meget for alt det kemi så prøver først med lidt stearin. Og jeg bruger ikke line dressing så det kan jeg ikke men ellers må jeg ty til siliconen selvom jeg ikke er meget for det.
Til top
Anders Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anders

Tilmeldt:: 17 Mar 2003
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anders Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 09:12
Du kan bruge LINESPEED det du bruger til fluelinen. GO fishing giver det råd på hjemmesiden
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 10:17
Nu går jeg ikke med væst mere, men med chestpack, men har altid brugt starin, og det bruger jeg også på regntøj, og ski tøj, og det virker for migWink
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 18:43
stearin
Til top
Bo Graversgaard Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bgn

Tilmeldt:: 19 Maj 2010
Geografisk: Bramming
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bgn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 21:28
Har også hørt starin skulle være godt Wink
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 21:33
Gå ind i en dykkerforretning og køb noget specielt til lynlåse. Det virker....
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 22:29
Har du en blød blyant liggende feks b4-9, kan du bruge den som smøre pen. Det er yderst effektivt og binder ikke andet snavs :-)
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 23:22
sku da ik scillicone det hærder sku da det gjorde det sidst jeg sku lave tag *G*

men tror du mener scillicone spray ik??
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 08:58
madolie er også god til at smøre en lynlås.... og det er organisk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres