Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til Fluesæt.

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren L

Tilmeldt:: 31 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Spørgsmål til Fluesæt.
    Sendt: 31 Aug 2010 kl. 17:23
Hej. 
Jeg har kigget på nogen forskellige fluesæt og har nu fundet den her til en god pris.

http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat3-Fiskes%C3%A6t/side1654-Luksus-Flues%C3%A6t-Den-%C3%98vede-..html

Hvad synes i ?.Smile


Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 18:10
Thumbs Up

Har du prøvet at bruge monofil skydeline før?

jeg har forsøgt men puha jeg vendte hurtigt tilbage til coatet skydeline. Måske fik jeg ikke strukket linen godt nok eller hva ved jeg, men f**k den kludrede hele tiden og det strakte min tålmodighed ikke til.

Eller så fejler sættet bestemt ikke nogetSmile

K&B
Ras
Til top
Søren Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren L

Tilmeldt:: 31 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 18:12
Har aldrig prøvet med monofil skydeline før så det skal sættes på en prøve :D.

Tak.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 18:18
Hej Søren.
Prisen er der vel ikke noget at sige til, og sættet er nok også ok.
Jeg synes du skal prøve det først, det skal man iøvrigt altid! 
Du skal også lige overveje hvad du skal bruge det til, hvilken klasse osv.
Mvh.  IJ
 
 
Til top
Søren Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren L

Tilmeldt:: 31 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 18:30
Hej Ivan.

Jeg vil bruge det til kysten.

Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 19:02
Hej Søren.
Så tror jeg du skal vælge en #7 da den er allround til alt slags vejr. Mht. monofil skydeline har jeg ikke nogen erfaring, jeg bruger selv en helline som er en integreret skydeline/skydehoved med farveovergang (Rio Outbound short). Det er efter min mening den bedste line, da jeg ofte fisker linen længere ind end skydehovedets længde, så er man fri for samlingens skramlen gennem øjerne. Jeg har også den samme line i den lange version, men den korte er blevet min foretrukne da jeg ofte fisker på steder hvor der ikke er så meget plads til bagkastet. Du kan jo så sælge skydeline og skydehoved hvis du vælger mit setup, så er der lidt penge til den nye line.
Mvh.  IJ
Til top
Søren Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren L

Tilmeldt:: 31 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 21:07
mange tak Smile.
Til top
Søren Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren L

Tilmeldt:: 31 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 21:08
Tror i ikke det her hjul er godt.
 http://www.almas.dk/shop/shop/product/show_product.asp?Product_ID=1080&GroupID=5&SubGroupID=11&pageindex=1&SubProduct_ID=384&Sub1Product_ID=0&menu=3&submenu=0&lang=da
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 21:56
Citat: Søren L

Hej. 
Jeg har kigget på nogen forskellige fluesæt og har nu fundet den her til en god pris.

http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat3-Fiskes%C3%A6t/side1654-Luksus-Flues%C3%A6t-Den-%C3%98vede-..html

Hvad synes i ?.Smile


 
Hej Søren.
 
Jeg kastede med netop denne stang for nylig og den er intet mindre end fremragende.
Hjulet har jeg i øvrigt selv 2 stk af og det er faktisk et rigtigt godt, gedigent og pænt hjul med en diskret knarrevirkning ved indspinning også således at du ikke "spoler" line op på hjulet når du går og kaster, rigtigt udmærket.
Og skydelinen...jamen netop Rio Slickshooter er en super fed line, blød, medgørlig og meget stum, desuden er den meget uelastisk.
Så alt i alt er det et yderst fremragende sæt JOF har sat sammen der og reelle alternativer i prisklassen bliver nok meget svært at komme i nærheden af.
 
Mvh
Jim.
Til top
Søren Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren L

Tilmeldt:: 31 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 22:55
Nu ved jeg sku ikke hvad jeg skal vælge imellem hm3 sættet eller A.Jensen AHT med loop clw hjul .?
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 23:35
Til kysten ville jeg klart vælge hm3.
Syntes stangen er flere klasser bedre.
Til top
Søren Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren L

Tilmeldt:: 31 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2010 kl. 07:28
Det er der problemet med hm3 sættet er at det er monofil skydeline.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2010 kl. 07:56
jeg har på min gamle stang prøvet rio monofil skydeline..

jeg lå hjulet i lunkent vand et par timer før jeg skulle afsted, og havde faktisk stort set ingen problemer med at den kludrede..

men synes dog det er for vildt, der er ingen modstand i monofil line, så giver nogle meget lange kast, men jeg går selv med rio 0.024" shooting line idag..
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2010 kl. 08:27
Er der ikke noget galt med "førprisen" på sættet i JOF?
 
/M
Til top
allan winther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
aw

Tilmeldt:: 28 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aw Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2010 kl. 09:59
Hej Søren
 
Jeg veksler lidt mellem coated og monofil skydeline og bruger linekurv. Den monofile(Sufix) skyder formidabelt men giver mig lidt problemer hvis vinden ikke kan strække linen ud. Det hjælper dog hvis man lader de første 2 meter skydeline ligge i vandet udenfor linekurven. Når du kaster får linen lidt modstand fra vandet til sidst i kastet, og linen strækker sig pænere ud. Dette er sjældent et problem med coated line, da linen i sig selv yder lidt modstand gennem stangøjerne.
 
Hvis du er nystartet så vælg en coated skydeline eller en af de nye WF-liner som består af en skydehoveddel og en skydeline. Så kan du koncentrere dig om det primære - nemlig at fiske. Senere kan du så eksperimentere med forskellige kombinationer af skydehoveder og skydeliner. 
Til top
Søren Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren L

Tilmeldt:: 31 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2010 kl. 22:06
Nu har jeg været rundt på nettet og har fundet det her sæt hvad syntes i ?.
http://www.fluer.dk/produkter/52-fluesaet/1091-kinetic-waterspeed-fluesaet-med-3-liner/
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres