Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lakfjerner til blik osv.

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: lakfjerner til blik osv.
    Sendt: 26 Aug 2010 kl. 16:05
jeg har et par blink hvor jeg gerne vil fjerne lakken, men hvordan gør man det?
 
mvh christian
Christian M. larsen
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 16:15
Hej Christian
 
Nu skriver du ikke noget om, hvilken maling de er malet med, men prøv at lægge dem i et gammelt syltetøjsglas el. lign. og hældt lidt acetone eller fortynder i, de behøver ikke at være dækket af væske, bare du lægger låg på.  Kig til dem efter et par timer, så skulle det meste maling og lak gerne have løsnet sig.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2010 kl. 08:09
Hej Christian
Din farvehandler har noget der hedder B.U.M.S. eller bare kaldet bums, det fjerner al slags maling og lak.
Alternativt kan du prøve at lægge dem i brun sæbe en dag eller to det kan også hjælpe nogle gange.
Michael
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2010 kl. 08:46
Åh ja, Bums, jeg havde næsten glemt at det fandtes. Et syltetøjsglas fyldt med Bums fjerner ALT, så pas på snitterne.
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2010 kl. 08:51
Mon ikke også cellulose fortynder vil klare det?
 
Lars
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2010 kl. 09:01
Hurtigst nemmest og billigst er acetone.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2010 kl. 09:03
Hej
Når jeg fjerner maling/lak, benytter jeg brun sæbe og tålmodighed. Smør tingene ind i brun sæbe, god fedt lag. Læg det i en plastpose, et par dage eller 3 og se om malingen er blevt blød, for så er den lige til at vaske af med alm. vand. Ellers lad det ligge lidt længere tid.  Ingen skrappe kemikalier benyttes, så det er en ret miljøvenlig metode.
Om det også virker på hjemmestøbte blyblink uden også at æde af blyet ved jeg ikke, men du bruger vel ikke blink med bly i?
 
mvh
J


Redigeret af Jørgen S - 27 Aug 2010 kl. 09:05
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trutta Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2010 kl. 17:31
Besværlig malig = BUMS. Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum