Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grejhandler Wibe-Jensen

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Grejhandler Wibe-Jensen
    Sendt: 19 Aug 2010 kl. 20:41
Jeg forsøger at finde frem til lidt oplysninger på en grejhandler, der udover forhandling, også solgte blink, som han selv fremstillede.
Eftersom jeg bor i Sønderjylland, er det lidt svært at tjekke lokalt hvad der sker i København og prøver derfor ved at lave et indlæg, for om muligt at finde frem til flere oplysninger:

I Sverigesgade, forrest på Amager, lå der dengang en grejforhandler, som selv lavede en stor del af det fiskegrej han solgte, Wibe-Jensen hed han. Han flyttede senere ud på Vesterbrogade, lige før Pile Alle.

Forretningen eksisterede i 1983, men om den stadig gør ved jeg ikke.

Er specielt interesseret detaljer vedrørende hans blink Finove, som jeg ved blev lavet i 12 g,  og ville gerne vide hvornår produktionen af dette startede og stoppede.

Vil lige nævne at blinket ikke er mit, men dens slags interesserer mig, og her er lidt billeder

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/yCY46445.jpg

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/HmD46500.jpg

beklager den dårlige kvalitet.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh

Torben Aagesen


Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 20:48
Du kan kontakte grejsamlerklubbens arkivar - Kurt Fisker Jensen - han ved en masse om Wibe Jensen og hans finurlige frembringelser - han kontaktes på tlf. 30 74 59 30
mvh
HeinzWink
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 21:17

hvor er du bare god, og vel vidende....

Per

Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 21:21
Heinz,
Tak skal du have, det lyder rigtigt spændende. Så det gør jeg imorgen.
Mvh
Torben Aagesen
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 07:54
Har nu snakket med arkivaren,  og fået svar og nyttige oplysninger.
Mange tak for hjælpen.Thumbs Up
Mvh
Torben
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 12:15
Jeg har fisket en del med Wibe. En helt igennem original fisker på den allerbedste måde. Jeg har stadig en masse af de lidt utraditionelle og velfangende blink han fremstillede. Han drejede også prototyper af fluehjul og jeg har stadig dejlige laminerede net vi fremstillede på hans fabrik. Kim i Salmon Fly bandt bla. fluer for ham og jeg har nogle af Kim’s fuldressede Laksefluer bundet på små str. 4 og 6 kroge som Kim bandt for sjov til Wibe – snak om små mesterværker. Hans forretning havde altid fiskere inde som lige skulle ha’ en kop kaffe og sludre, lidt det samme koncept som den i dag hedengangne Tackleshop, en helt igennem fin fyr. Wibe døde desværre i en alt for ung alder og forretningen er lukket for længst.Cry
 
Ryan Wink
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres