Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sdr. Resen naturpark

 Besvar Besvar
Forfatter
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sdr. Resen naturpark
    Sendt: 14 Aug 2010 kl. 21:05
Hej
 
I ovennævnte park er der flere lækre søer, men nogen som kender til fiskeretten?
 
Den ligger ved Karup området..
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 08:17
Hej Lucius
Du må fiske i søerne og Karup Å på den strækning der løber igennem parken, hvis du er medlem af Sdr. Resen Borgerforening, det kan du kun blive hvis du bor i Sdr. Resen. Men du må også fiske i området hvis du er medlem af Sønder Resen Lystfisker Konsortium, de er nemlig medlem af Borgerforeningen.
Der er nogle store skælkarper i de to nordligste søer. Der går historier om en særlig stor en, de kalder Kim Larsen, fordi den kan tage en krydderbolle i en mundfuld. Husk lige at se på kortet på parkeringspladsen så du ved hvor du fisker.  
               Lasse Sr. Resen
 
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 12:00

Takker mange gange for et super svar ;) Var nede og kigge i vínters, så der lå en del døde fisk under isen. Den første sø ved broen var det umiddelbart skaller mens den anden der ligger i forlængelse lignede karper 500g-2kg.. Har der været stor fiskedød?

Et det en forening alle kan blive medlem af?
Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren_Søes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 12:20
Citat: Lucius

Takker mange gange for et super svar ;) Var nede og kigge i vínters, så der lå en del døde fisk under isen. Den første sø ved broen var det umiddelbart skaller mens den anden der ligger i forlængelse lignede karper 500g-2kg.. Har der været stor fiskedød?

Et det en forening alle kan blive medlem af?


Hej Lucius,

der har sikkert været en del fisk der har måttet bukke under pga den hårde vinter. Men der er da fisk endnu ved jeg. Jeg var nede og kigge for ikke så lang tid siden, og der var der da fisk.
Sdr. Resen Lystfiskerkonsortium kan du nok godt blive medlem af pt. De har for nylig lanceret en hjemmeside hvor du kan finde information.

www.srlk.dk

Mvh
Søren
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 12:36
Takker Søren. Fandt det også lige på nettet. Ansøgning er afsendt :D
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 18:53
Hej.
 
Er det de gamle brunkulslejer lige ved Sdr Resen der er tale om ?
 
Jeg gik på efterskolen ved Sdr Resen for snart 20 år siden, og der var vi ofte nede og fodre karperne med franskbrød, det var ganske fornøjeligt Smile.
Jeg har ikke været der i flere år, men hvis man som medlem af Sdr Resen konsortiet må fiske der, så skal jeg da prøve det...
 
Mvh Klaus
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 19:31
Hej Klaus
Så kender du jo lidt til området. Det er blevet lidt lettere at færdes omkring søerne end det var for tyve år siden. Fiskene er ikke døde i vinter. Søerne er omkring 6-7 m dybe, og forsynes med grundvand. Der er ikke afløb derfra men ved højvande er der forbindelse imellem dem. For mange år siden blev der udsat ål i søerne, vi har somme tider fundet monsterål oppe på brinkerne om foråret, om det er odderen elller ræven der har fundet dem efter at isen var borte, og slæbt dem væk fra vandet?.  Jeg har sat gedder ud dernede, nogle få som jeg fangede i åen, men jeg har aldrig fisket efter dem. Jeg sad derned en dag sammen med nogle elever fra skolen.  Jeg fik en af dem til at fiske med en død skalle. Fortalte ham at han måske kunne fange en af monsterålene. Da vi havde siddet et kvarterstid spurgte han om hvor lang tid han skulle vente før han fangede noget.(han var nybegynder). Jeg fortalte ham at der måske gik et par minutter eller et par dage. Så ville han ikke vente længere og trak ind. Et par meter før agnen var spolet ind, fik han et gevaldig hug, fisken tog et langt udløb og den døde skalle var rukket af hans krog. Om det var en af ålene eller en gedde fandt vi aldrig ud af.  Men den stakkels unge mand rystede af skræk.
                                          god fornøjelse    Lasse Sdr. Resen
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 19:36
Super... Glæder mig endnu mere til at blive medlem nu :D Takker igen for svarende ;)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum