Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluestang til under 500 kr - hvad skal man vælge??

 Besvar Besvar
Forfatter
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluestang til under 500 kr - hvad skal man vælge??
    Sendt: 14 Aug 2010 kl. 09:40
Jeg har ikke flere tusinde kroner at sætte i en fluestang pga flere års sygdom og dermed arbejdsløshed. Igår hørte jeg så en af de mest ubehagelige lyde jeg kan mindes da min stang knækkede under en stille og rolig fight med en put og plask regnbue på omkring et kilo.
Jeg kan jo altså ikke rigtigt fungere mentalt uden at have en fluestang i # 5-6-7 eller 8 til primært p&t og en ENKELT tur på kysten engang i mellem.
Men hvad skal jeg vælge??? Jeg er fuldstændig overvældet af de tilbud de forskellige shops har og er komplet forvirret.
Et par gode råd ville jeg sætte stor pris på.

På forhånd tak.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 09:55
Hvis du kan bruge en #5 Lawson X-Stream, har jeg  en næsten ubrugt en af slagsen, som du kan hente for de 500 kr.
 
Mvh
Henning
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 10:07
Hej Tom.
Du skal vel også lige tænke på hvad du har af liner i forvejen, her tænker jeg på lineklasse. Hvis du køber en stang hvor linerne ikke passer, så kan det hurtigt blive dyrt i indkøb af nye liner til stangen.Wink
 
Mvh  IJ
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 10:25
Ivan jeg besidder linierne til de klasser jeg nævner i mit første indlæg. Det er en fornuftig stang til billige penge jeg kigger efter. Jeg er ikke DM vinder men kræver en vis funktionalitet som de fleste andre og er udemærket klar over at jeg ikke bare trækker murersnor på mit elskede Scierra Traxion.

Henning,  Min store hurdle er økonomien. Jeg skal nærmest både spørge i banken og kreditforeningen når jeg skal bruge beløb i den størrelse jeg nævner så vil gerne se flere forslag før jeg beslutter mig. Jeg er pinedød nødt til at være velovervejet med min midler. Har været i tre forskellige shops og luret rundt på nettet og mest fået den besked at jeg skal ofre nogle flere penge på en liiiidt større, liiiiidt bedre og liiiidt dyrere stang, hvorefter jeg er blevet belæst om diverse Loomis, Hardy og Spray stængers udemærkede kvaliteter, uden skelen til at jeg kun har de her max 500 til rådighed. Nogle sælgere har svært ved at forstå at jeg ikke har de midler som de lækre fede og flotte stænger koster. 
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 10:38
Hej Tom,
kig dig om efter et tilbud på en TFO - eller en brugt - det er nok det sted du får allermest for pengene. Jeg har lige købt en brugt til 500 kr. og det bør du også kunne gøre.
Korsholm har lige haft en række TFO stænger til salg i det prisleje.
Men kig efter TFO - det er altså det bedste til den pris.
 
Peter
 
 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 10:39
Hej Tom
 
Til de priser du snakker om er denne stang en mulighed:
 
Jeg har selv haft den og syntes det er en fortrinlig stang til prisen, jeg vandt min i en konkurence men skildte mig af med den efter et stykke tid da jeg var forfalden til min Scott STS i klasse 6 i stedet for.
De har også en klasse 7/8 stang som jeg har en hjemmebygge udgave af. det er en forrygende stang der kaster rigtigt godt selv i hårdt vejr, dog er den lidt dyere end dit budget, men du kan købe klingen samt fittings til ca 500 incl. lak og tråd, så kan du selv bygge den.
Men til det fiskeri du ønsker er #5/6 den jeg ville vælge.
 
Martin
 


Redigeret af mahon - 14 Aug 2010 kl. 10:40
Til top
Per Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
perpedersen

Tilmeldt:: 12 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér perpedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 10:47
Jeg har en Loop Blackline 9" #5, 5-delt med rør. Den kan du også få for de 500kr.
 
Mvh Per
Til top
Hans Peter Fryd Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HPFJ

Tilmeldt:: 06 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HPFJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 10:53
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 11:05
Forresten - med fare for at puste til ilden - så er der jo også den her mulighed
 
 
Så behøver du i hvert fald ikke spørge banken osv :-)
 
Men hvad type stang foretrækker du - hurtig, langsom, lang, kort, lineklasse osv. ?
 
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 11:06
de stænger der nævnes (bortset fra shimanoen) er alle gode stænger! og især til prisen. der errigtig maget godt grej på markedet, især hvis man ikke går så højt op i navn, super lette fittings og garranti.
 
har du liner til en #6 stang?
 
mik
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld W.

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld W. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 11:14
Brug dine penge på dette sæt, som til prisen er et fint tilbud.'
 
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 11:54
Hej Tom. Jeg har sendt dig en personlig besked via. forum. Mvh Bjarke
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 20:00
Der er denne her.. Købte den til min kæreste da jeg ikke vidste om hun ville blive ved at fiske.. Billig er den, men kaster faktisk ret godt..   http://www.jsbfishing.com/default.aspx?load=main&data=productlistpaging&Paging=1&Curpage=1&Key=Tilbud_Flue&group=Tilbud_Flue
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 21:39

Hej Tom

Opret en køb annonce under brugt marked her på 123, og søg efter en TFO Pro eller TFO Ticr til max 500,- Handshake

TC

Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 21:46

Hej igen

Jeg kan se du bor i samme by som mig!

Jeg har en TFO Ticr #6 (ER IKKE TIL SALG) du evt. kan få lov til at prøve for at se om det er en stang for dig.

TC

 

Til top
Hans-Martin Olsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
biologhmo

Tilmeldt:: 13 Sep 2007
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér biologhmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2010 kl. 22:32

Hej Tom,

Kan du ikke sende mig en mail på biologhmo@profibermail.dk

Jeg tror jeg har forskellige muligheder, der kan klares for en symbolsk betaling.

MVH

Hans-MartinSmile

Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 21:42
Jeg vil starte med at sende en tak til alle de velmenende gode råd og tilbud jeg har fået og hermed fortælle at jeg har fået foræret en glimrende stang(til mit fiskeri) af en bruger herinde og han vil få mange mange venlige tanker hver gang jeg tager den ud af rør og sok.
En speciel stor tak til Janus, du aner ikke hvor glad jeg er. Den er afprøvet!!!!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres