Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af 2hånd!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af 2hånd!!
    Sendt: 04 Aug 2010 kl. 19:29
Ønsker at få bare en 2hånds der kan dække det meste!
 
Fisker nok ligemeget Skjern / Mørrum (spredt over sæson) og Gaula (Juli)..1 uge af hver.
 
Fisker mest I eller F/S3 men den skal også kunne klare F/I/S5 måske F/I/S7 så hva skal jeg vælge af disse. Valget står pt. mellem G. Loomis Stinger GLX  12,6" #9/10 eller 13" #8/9 ?? Eller skulle jeg hellere vælge en Guideline Lecie i samme dimension??
 
Hva med vægt og længde på liner til G. Loomis`erne??
 
Til top
Simon Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Simon Hansen

Tilmeldt:: 19 Mar 2010
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Simon Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 19:35
Zpey Instinct - 2-hånds fluestænger er bare en lækker sagWink
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 19:41
Hej
 
Efter min mening er 12,6'eren for hård til allround i Skjern og Mörrum.
Jeg bruger den selv når linen skal "laaangt".
Hvis jeg var dig ville jeg kigge på GLX 12,6 8/9, LeCie 13,7 8/9 eller evt. 12,6 8/9.
Den gamle LPXe 13' 8/9 synes jeg også er et godt køb (kender den ikke i 4-delt version).
Måske også en Stinger 13 8/9'er skal med i overvejelserne (jeg er her lidt farvet, da jeg selv har en, som "nok" er til salg :-)   ).
Hvis du ender med at mene at 13'eren er noget for dig - kan du jo altid sende en mail til mig.
Mvh
Henrik
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2010 kl. 10:58
Hey HSL!!
 
Kan sådan en 12,6" 8/9 eller 13" 8/9 godt trække en synkeline ordentligt fri af vandet??
 
For det burde vel intet problem være for den 12,6" #9/10!!
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2010 kl. 11:10
Og hvor mange gram kaster du med på henholdsvis 12,6 8/9 , 12,6 9/10 og 13" 8/9 ??
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2010 kl. 11:49
Hej.
Det kan godt være at jeg er lidt farvet-men min absolutte favoritstang til det fiskeri du beskriver er en Sage 14 fod TCR kl.8-9.
Denne er nu afløst af en nyere model.
Jeg vil foreslå at du f.eks.prøver denne på kastebanen hos Korsholm inden køb og sammenligner med f.eks. Loomis-Guideline m.v. så tror jeg at du lige som jeg vælger Sage.(Z-Axis kan jeg ikke lide er for langsom).
Held og lykke med projektet.
mvh.
MogensTongueWinkCry
 
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2010 kl. 12:22
Hej
 
Mine to favoritter er Loomis Stinger GLX i 13´ #8-9 og så Sage TCX 14´ #9-10.
Så er der også Loomis Forcelite, men de to ovennævnte dækker meget bredt og er stænger der kan kastes af langt de fleste
 
 
Mvh Klaus
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2010 kl. 13:03
Jeg ved godt, det ikke er slagssektionen, men skulle du være interesseret, har jeg en Loop Opti Zpey "12 #8/9 liggende.. ;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres