Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af flue til makrel

 Besvar Besvar
Forfatter
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af flue til makrel
    Sendt: 04 Aug 2010 kl. 15:29
Var i dag til morgen så heldig at fange 3 gode makrel i mit garn.
 
Jeg blev meget forbavset da jeg rensede dem. De var propfyldt med rejeyngel og kun rejeyngel.  Natten havde været et stort ædegilde formentlig inde ved kysten.
Jeg talte, at de tilsammen havde 82 ret friske rejer i maven. 
 
Man kan ikke lade være med at tænke på, hvor mange rejer, der bliver ædt i løbet af en nat, hvis alle makrel i Danmark spiser lige så mange.
 
Jeg vil prøve med fluestangen efter solnedgang, og fluevalget er klar - en rejeflue.
 
Knæk og bræk
 
Ejner
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 15:39
og kan kun sige de kæmper godt på fluestangen..

jeg var en morgen ved kjul strand mellem hirtshals og tversted, og havde fået et par horn på pattegrisen, da jeg fik et godt og dybt hug, troede nu var min første havørred endelig hjemme..

efter 5 min's god kamp havde jeg fisken inde og vende, og kunne se dette var en stor flot makrel, som tog et par hidsige udløb mere..

så ja de går altså også på rejefluerne, også kan du jo være heldig og fange et par horn og en havørred eller to samtidig..
Til top
Kennet Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Damm

Tilmeldt:: 04 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 15:46
Hej Ejner
 
Denne flue er super til Havørred og Makrel, prøv den den virker.
 
 
 
Venligst
Kennet Petersen
Damm's Fly Design
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 15:55
Brug kobberbassen med et par gummiben, det virker fortræffeligt og den er nem at kaste.
Mvh Thomsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres