Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke fisk så jeg??

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Brandt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fluefinnen

Tilmeldt:: 22 Jun 2010
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefinnen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilke fisk så jeg??
    Sendt: 03 Aug 2010 kl. 22:43
Heysa..

har lige været på med stangen ved blåvandshug - gav intet...
MEN....i bølgerne lige foran mig...(fiskede maks 10 meter fra land)....så jeg flere gange....fisk HELT af vandet - omkring 40-50cm.... hoppende på en mærkelig måde...

Min første tanke gik på makreller - men fiskede selv med sild og kastede lige i hovedet flere gange...uden resultat...

Var det Multer????....de ville være fedt...så skal fluestangen i brug. Har aldrig fået multer endnu og ved derfor ikke om de hopper sådan.

Kunne desværre ikke se farver mv.

K&B
C
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2010 kl. 23:36

Hvis fiskene sprang helt fri af vandet, så er det nok ikke multer - det har jeg aldrig oplevet, hverken her i DK eller i udlandet.

Jeg tror mere på, at der er tale om f.eks. ørreder, hornfisk, havbars eller måske stavsild
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2010 kl. 23:37
Jeg tror mest på at det er havbars du har set.
 
Mvh
Jim.
Til top
Christian Brandt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fluefinnen

Tilmeldt:: 22 Jun 2010
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefinnen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2010 kl. 23:45
Ørred og horn var det 110% ikke....
 
Bars....ja hvorfor ikke..... Altså jeg tænkte selv tanken...men ville de ikke have nappet sildestrimlen?.....slog derfor tanken væk igen.
 
Var der en der spurgte mig samme spm. Ville jeg også sige bars....men kun fordi jeg har set flere filmklips..med barsfiskeri på vestkysten.........derfor ville det være rart hvis i lige skrev om det er "tro" eller fordi i selv har oplevet bars sådan..;)
 
Takker
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2010 kl. 23:49
Jeg så multer springe helt ud af vandet forleden ved Fornæs, så helt udelukke dem kan man nok ikke.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 00:00
Jeg har set havbars halvt ude af vandet i mindre bølger på jagt efter tobis ved Hirtshals for nogle år siden. -- Du skriver at du fiskede med sild - hvor store stykker??? Noget af det mest effektive til havbars er sildestykker på 1½x8 cm (eller mindre tobis) fisket efter et bombarda.
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 00:11

Hej FF.

Det er  meget svært at svare på dit spørgsmål udfra de sparsomme oplysninger.

Når multer er i spring humør er det virkeligt et pusseløjerligt syn. Jeg har set det enkelte gange, de hopper lige op i luften meget stive i det og lander så med halen først. Svarer det til dine observationer?
 
Var ved vestkysten sidste sommer og så en del små multer 30-50cm som jeg ellers aldrig rigtig ser i de indre farvande, kombineret med den ringe huglyst du har observeret kunne jeg godt forestille mig det var multer du har set.
 
Mvh


Redigeret af fiskejonas - 04 Aug 2010 kl. 12:10
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 01:17
Har selv set multer springe ud af vandet, så det er bare ud med fluen :-)
Til top
Christian Brandt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fluefinnen

Tilmeldt:: 22 Jun 2010
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefinnen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 11:12
Sildene var rimelig store...nok 12-15 cm. Og ja....springene passer nok meget godt med det du skriver "fiskejonas"....så ja...måske fluestangen bliver pakket ned...og afsted igen;)
Til top
Henrik Thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Thumsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Nov 2008
Geografisk: midtjylland. djursland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Thumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 13:56
Tag da fluestangen med og prøv nogle fluer af... Når du så har fanget noget vil vi gerne høre hvad det var:)
 
venligst Henrik
Til top
Jesper Hammer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mr_Hammer Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mr_Hammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 15:22
Hvorhenne ved Blåvandshuk var det?
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 17:53
Det er bestemt ikke usandsynligt det var multer du så... Har flere gange oplevet multer som går fri af vandet i udlandet og en enkelt gange ved vest kysten...
Til top
Christian Brandt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fluefinnen

Tilmeldt:: 22 Jun 2010
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefinnen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 20:25
det var lidt nord for fyret
Til top
Klaus Kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pighvar

Tilmeldt:: 21 Sep 2009
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pighvar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 22:06
Hejsa
 
 
Jeg har fisket derude mange gange, fik du nogen pighvar?Wink
Nå men det er højest sandsynligt Bars du har set. Jeg har kun set 5 typer fisk springe derude:
1. Hornfisk som slår i vandet, og trækker i små flokke langs kysten.
2. Makrel men det er tydeligt at læse, da der kommer flere samlet, og hvor du fisker er der med 95% sikkerhed ikke mulighed for at få dem på kastehold med 10-15cm lange sildestrimler.
3. Multer har jeg set "gå af vandet" men kun i forbindelse med at der er sæler på jagt i farvandet, og det er ikke multer på 30 cm, men derimod større.
4. Havørred ser man næsten aldrig derude, dog havde jeg en oplevelse for en måned siden med en Marsvin der jagede en ordentlig havørred helt af vandet men det var dog 100 m ude.
5. Bars har jeg set mange gange og det er meget sandsynligt dem du har set, da de trækker langt ind over flakkerne derude. Sjovt nok har jeg fisket med sild derude 100 gange uden at fange en bars, men så kan man møde en tysker som har 10 fladfisk og 3 Bars i posen, og han har fisket med sandorm.
Vestkysten er speciel:-) 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres