Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gedder i sommervarmen

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gedder i sommervarmen
    Sendt: 21 Jul 2010 kl. 21:19
Skal gedderne tages tidlig morgen ved daggry eller sent aften.
Tænkte på flue.


Tak

Hvad er jeres erfaring
Til top
peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lystfiskeren123

Tilmeldt:: 02 Sep 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 110
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lystfiskeren123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 22:43
de skal tages om morgenen !! om dagen er de som regl svære at få til at hygge ..

skal du snart på gedde tur da claudi ??:-)
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 22:45
tiiidligt... i mit favorit vand er der overflade fluer der rykker!!!
Til top
Glasnost Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Glasnost

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glasnost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 22:48
De sidste par aftener har jeg gået ture omkring de lokale søer. Jeg har set flere store gedder jage HELT oppe i overfladen omkring kl. 21:45-23:00, mens mørket sænker sig.
Jeg har ikke prøvet på at fange dem (endnu;), men aktivitet er der helt sikkert.
Normalt siger man vist, at solopgang er det rigtige tidspunkt til gedderne i sommervarmen.

Glasnost
Til top
Christian Malabi Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian.malabi.larsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2009
Geografisk: gladsaxe Kommune
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian.malabi.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 22:49
hej claus

tidlig morgen plejer at være bedst, men de er meget svære på denne årstid.
jeg var ude for en uge siden og prøve med flue. jeg spottede en gedde på omkring de 8 kg. jeg prøvede flere fluer og brugte en time på at fiske den, men den ville bare ikke, men jeg fik en mindre på omkring 1 kg. Og en aborre på 500 gram.

Christian
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2010 kl. 08:07
Super.. snupper ne tidlig morgen tur med poppers, i den lokale sø som der vrimler med gedder pågrund af for lidt føde i vandet. Plus klarvand. mums
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2010 kl. 12:34
poppere styrer for vildt... der er ikke meget der slå synet af en 110+'er der stryger gennem, vandet, med ryggen fri, for at inhallere en popper :-)

mik
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2010 kl. 19:05
:-( nope. Var ved søen kl 5. Solen var på vej op. Havde 2 hug eller bud på fluen. Masser af aktivitet i overfladen. Måske skulle man prøve endnu tidligere. Hvor det stadig er bæk mørkt. Eller hvad. Synes godt nok også vandet var varmt meget endda. Tror de skal findes på bunden og ikke i kanten


Help?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres