Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synkende flueline til havfiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin And

Tilmeldt:: 21 Nov 2001
Geografisk: Limfjorden, Mariager fjord, Djursland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin And Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Synkende flueline til havfiskeri
    Sendt: 21 Jul 2010 kl. 18:56
Hej,

Skal på havfiskeri i Norge til august. Har tænkt på at medbringe fluestangen(kl. 10) for at prøve at fange en lidt sej og hvad der ellers byder sig til.

Er der nogen der har erfaring med dette fiskeri og dermed nogle gode råd?

Og er der nogen der kan anbefale en god hurtig synkende flueline til dette fiskeri?

God sommer

Martin
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 21:43
jeg har desværre ikke noget at byde ind med.. men jeg er lige med på en lytter:-)

mik
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jesper-Rosgaard

Tilmeldt:: 21 Jul 2010
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper-Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 22:05
mig bekendt er der ikke line specielt designet til denne form for fiskeri MEN jeg vil vurdere at en line med én densitet vil hænge i vandet og ikke fiske optimalt.

Zpey og Guideline har liner med 3 densiteter der vil fiske i en korrekt vinkel. Har selv gode erfaringer med Zpey men kun i strømvand.

Blot et bud.
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob S Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 22:10
Hejsa

Jeg har læst på - se linket HER at Rio T14 og mono skydeline skulle være ´´the shit´´.

Søg både i artikler og i saltwater forumet. Der er en masse nyttig info.

Mvh Jacob
Til top
Copenhagen Fly Casting Club Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CFCC

Tilmeldt:: 24 Jan 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CFCC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 22:14
Hej Martin

Lidt læsestof: - se linket HER

Synkeliner der kan komme derned af der få af, men prøv at kigge efter cortlands kerboom eller Rio's T serie (tungstens udgaver af blykerne liner) De skal bruges som skydehoveder :-)

Mvh
Lasse
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres