Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guideline å-stang

 Besvar Besvar
Forfatter
Jonas Thorborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jonas thorborg Avatar

Tilmeldt:: 07 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonas thorborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Guideline å-stang
    Sendt: 20 Jul 2010 kl. 16:49
Hej Forum.

Har kigget lidt på 2 forskellige stænger, som primært skal bruges til det danske å-fiskeri, nok mest i Odense å men med mulighed for, at kunne fiske diverse åer i Jylland også.

Den ene er en Guideline Lpx 11' #8/9 3-delt

og

Den anden en Guideline LECIE 10Ǝ #6/7 SPEY

Er der nogle der har kendskab til disse stænger? Og er jeg helt ved siden af rent #-mæssigt? Kan I evt. anbefale andre stænger, er lidt lun på disse switch stænger så gerne i den kaliber?

På forhånd tak for hjælpen.

MVH Jonas Mehl Thorborg Hansen
Til top
Rolf Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rolf84 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Bagsværd
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rolf84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2010 kl. 21:34
Jeg har prøvet at kaste med LPXe 11 fod klasse 8/9 på en demo .Den kaster godt med to hænder;-) men ikke så godt med en hånd. Den ville helst sikker være rigtige god til de mindre åer som Odense å. jeg vil selv spare penge op til at købe sådan en stang:-):-)(y)(y) Den anden stang kan jeg ikke sige noget om den kender jeg ikke . helt og lykke med det ;-)

venlig hilsen Rolf Gregersen
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2010 kl. 22:52
Hey Jonas

Gå en tur ind i Jan og Bo og få en snak om en Guideline LPXE Switch i 11 fod #6/7!!

Denne kaster med 15-17 gram, altså 1 håndsvægte:-)

Superlækker!

Mvh Allan
Til top
Morten Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten 1602

Tilmeldt:: 30 Jan 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten 1602 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 08:42
Hej Jonas.

Jeg har brugt Lpxe 11' primært som enhånds i Karup Å - det har fungeret fint og jeg kan ikke genkende det Rolf skriver.

Fed aktion, kaster godt - kan kun anbefales....

Den jeg har er første udgave (hvis man da kan kalde den det). Har ikke prøvet de sidste nye udgaver.


/Morten
Til top
Jonas Thorborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jonas thorborg Avatar

Tilmeldt:: 07 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonas thorborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 10:54
Tak, for de fine svar ;-)

Morten: Det var faktisk også den jeg havde kig på (Altså den første udgave), da der er en yderst rentabel pris på den, nu da de nye 4-delte stænger er kommet. Hvad klasse går du med i Karup?? Den sidste de har tilbage af disse stænger, hos den lokale grej-pusher, er en # 8/9, og ved ikke helt om det bliver for voldsomt til Odense å?


MVH Jonas
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 11:21
jeg ville nok hellere kigge med penge efter guideline FABRIO stangen, den er dannet til å fisker, tørflue, nymfer osv.
Til top
Stefan E Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mester5

Tilmeldt:: 15 Aug 2004
Geografisk: Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mester5 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 14:55
Nap nap
Til top
Morten Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten 1602

Tilmeldt:: 30 Jan 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten 1602 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 15:01

Så vidt jeg ved var den kun i #8/9, som passer fint til Karup Å, hvor jeg fisker. Jeg kender ikke Odense Å, så der kan jeg ikke råde dig.

Men de sidste par år, er det som om, at de nye stænger kommer i lettere klasser, også til store fisk.
Jeg er selv gået ned i #7 - 10' enhånds.
Til top
Steen Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steenoe

Tilmeldt:: 09 Okt 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenoe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 15:37
Stefan E skrev: Nap nap...

Det siger jeg også.....;-)

Den nye, LPXe 11', 7-8'er er helt perfekt! Ikke for hård ved armen ved eenhånds kast, og klarer samtidig fornuftige fluestørrelser. Den vejer kun, lige knap 120gr(y) og går med 17-19gr SH.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres