Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den nye Fenwick Ironfeather Momentum

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Den nye Fenwick Ironfeather Momentum
    Sendt: 06 Jul 2010 kl. 20:19
Hello all.

En der har den nye Fenwick Ironfeather Momentum? i så fald, hvad synes du/i om den i forhold til den ´´gamle´´ 2 delte model?

pfh. Tak
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2010 kl. 21:12
ditto her :-)
venter spændt på en indehaver´s svar ?
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2010 kl. 00:10
Har vippet med en 10 fods 8-32 (tror jeg den hed) gram i Grejbiksen.
Har selv den ´´gamle´´ Ironfeather II, jeg kan ikke se forskel andet end lidt mere tekst på klingen????

Hans H.
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2010 kl. 18:30
Takker for info :)

er der virkelig ingen der har kendskab til denne nye stang?
Til top
Freddy Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fnmulti

Tilmeldt:: 11 Aug 2009
Geografisk: Guldborgsund kommune
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fnmulti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2010 kl. 20:58
Undertegnede har erhvervet sig et eksemplar af den omtalte ´´Momentum´´. En triggerudgave med kastevægt fra 8-32. Min bror har ´´den gamle model´´ med tilsvarende kastevægt, så det er denne stang, der er mit sammeligningsgrundlag. Den nye ´´Momentum, som jeg kun har kastet med to gange, har en mere jævn/dyb aktion(har kastet med 22 g`s agn). Den ´´ældre´´ virker til at være lidt mere ´´toppet´´i aktionen. Jeg har ikke fightet fisk på stangen, så her er ikke tale om en fyldestgørende anmeldelse, men mere et foreløbigt førstegangsindtryk. Men umiddelbart, med det jeg kender til fiskestænger, så er stangen med dens ´´seje´´ og jævne aktion, som ´´skræddersyet´´ til fx at fighte Østersøens store ´´sildeædere´´.
´´Momentum´´ er desuden forsynet med keramiske sic-øjer, hvilket bør udgøre mindre slid, hvis man fx fisker med flet-og fusionsliner. ´´Den ældre´´ model har, hvis jeg husker ret, øjer, der er bygget op omkring titanium, hvilket umiddelbart slider og støjer mere omkring linerne.
Et par personlige minusser:
Personligt synes jeg at håndtaget stadigvæk er lidt for langt.
Og hvis jeg skal være lidt ´´nørdet´´ ud i multihjulsfiskeriet, så savner jeg, at man ved triggergrebet har kontakt med den ´´rå klinge´´, da dette giver en ekstra ´´feeling´´ med , hvad der foregår for enden af linen, men nu ved jeg godt at det bliver lidt ´´nørdet´´.
Til top
Freddy Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fnmulti

Tilmeldt:: 11 Aug 2009
Geografisk: Guldborgsund kommune
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fnmulti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2010 kl. 10:02
Glemte en detalje. ´´Momentumstængerne´´ er - desværre - to-delte. Det er altså mere ferievenligt, at stængerne er flerdelte. Især når man kører rundt i en lille Fiat.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres