Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lystfiskeri gi`r mening

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lystfiskeri gi`r mening
    Sendt: 02 Jul 2010 kl. 14:30
Lystfiskeri gi`r mening

Kombinationen af at fiske og spise det, man selv har fanget er særdeles vigtig for mig. Det gi`r rigtig god mening selv at fange sine fisk, frem for at lade erhvervsfiskerne gøre det. Det er helt friske fisk, man får på bordet - det er rart at vide, hvor fiskene kommer fra - og så er det også meningsfyldt at opleve, at mad ikke er noget, der opstår spontant i Supermarkedernes kølediske. Det sidste er samtidig en god anledning til at lære børn og unge lidt om, hvad mad er - og ikke mindst bør være!

Men ja, jeg finder selvfølgelig selve det at fange fisken som en STOR oplevelse - men er ikke vild med at fiske på steder, hvor jeg på forhånd ved, at man SKAL genudsætte alle fisk - og det skal man jo desværre flere og flere steder i dag - primært på grund af menneskelige aktiviteter som overbefiskning og miljø-svineri. Det er af nød, jeg fisker disse steder – det gør mig så trist at tænke på, hvorfor det er blevet sådan!

Måske er det på grund af ovenstående (slutningen), at jeg har lagt disse ´´etik-tråde´´ ind - i håb om at mange vil tænke sig om - snakke mindre og handle mere - også når det gælder egne dårlige vaner...har desværre selv ganske mange af dem.. :o(

De bedste ønsker,
fra en der er stolt af at være lystfisker - men som gerne ville være endnu mere stolt.

Svend Erik Vardrup
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres