Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

To-håndsstang til 26g

 Besvar Besvar
Forfatter
Harald Roland Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HR

Tilmeldt:: 15 Mar 2010
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: To-håndsstang til 26g
    Sendt: 26 Jun 2010 kl. 10:40
Hej

Jeg har et sæt skydehoveder på 26g og vil gerne finde en fornuftig to-håndsstang hertil. På nettet har jeg fundet gode tilbud på Scierra Ferox og Scierra Makuta. Er det noget der kan anbefales eller er der andre gode bud på en stang til en rimelig pris!!

mvh,
Harald
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2010 kl. 10:46
Du bevæger dig i en kl 7-8 stang med den vægt. Ville det her være noget?:
- se linket HER
Til top
Peder Langkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
langkaster Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér langkaster Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2010 kl. 11:39
Hardy uniqua 13 fod kl 8

det spiller med især 26gr, men stagen kan kaste med alt fra 24 - 30 gr(y)
Til top
Rolf Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rolf84 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Bagsværd
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rolf84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2010 kl. 11:55
Jeg har en HM 3 på 12,6 fod KLASSSE 8/9 VÆGT 25-27 GRAM

er det noget?


ps. pris kan vi snakke om hvis det er noget for dig;-)

venlige hilner.
Til top
Harald Roland Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HR

Tilmeldt:: 15 Mar 2010
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2010 kl. 09:05
Hej KB,

Mange tak for forslaget, men det skulle helst være en rigtig 2-håndsstand. Desuden er den anbefalede kastevægt til stangen kun 18-22g.

mvh,
Harald
Til top
Harald Roland Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HR

Tilmeldt:: 15 Mar 2010
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2010 kl. 09:11
Hej Rolf,

Mange tak for tilbuddet. Jeg fisker storset aldrig med 2-håndsstand, så derfor har jeg ikke tænkt mig at ofre det store. Ferox'en og Makuta'en som jeg har fundet på nettet kan jeg få for omk. 1000kr. Er det noget du kan/vil matche?

mvh,
Harald
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2010 kl. 09:36
Harald du får vist mest for de 1000 kr. ved at købe en brugt stang. Held og lykke med det.
Jeg griner dog lidt af dig ved at du køber stang efter hvilke line du har. He he!.
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2010 kl. 10:58
Hvorfor dog det, sådan et sæt skydehoveder med forskellige synkehastigheder kan jo nemt koste lige så meget som stangen ....., hvis den ikke må koste mere end en tusse ;-)

-Allan
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2010 kl. 11:59


Mener bestemt ikke der er noget at grine af, 26gr, er et udmærket valg til de fleste to-hånds i #7.ex.LeCie 13,7 #7-8

De fleste kender vist prisen på et line koncept uagtet mærke, er det en større udskrivning.

hilsen Ole
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2010 kl. 15:13
Jeg vil gerne tilslutte mig den almindelige forargelse over priserne på flueliner. Med lidt kendskab til fremstillingen og stykprisen er det helt ubegribeligt at 10 meter plastiksnor/skydehovede sælges for 650,- kr. At det er kommet så vidt at linesystemer – uanset hvor nørklet de er udtænkt - kan koste mere end stangen, siger vist alt om de priser der er på liner efterhånden. Grotesk.

Samtidigt kan man opleve at disse dyre liner/skydehoveder ikke overholder de specifikationer der er anført på pakningen. Man skulle tro den høje pris dækkede over en meget streng kvalitetskontrol hvor alle liner der ikke meget præcist overholdt specifikationerne blev kasseret – NOT.

Ellers vil jeg tilslutte mig forslaget om at du ser dig om efter en god brugt stang, du skal ikke gå så meget op i om den har årets farve og xyx betegnelse eller om denne eller hin Karl-smart underhånds guru har designet stangen, der sker alligevel intet af betydning udviklingsmæssigt fra det ene år til det andet. Der sker faktisk så lidt at man nu er begyndt at finde på forskellige håndtag, nogle med knæk og andre med kanter, LOL.

Stængerne i det prissegment du bevæger dig i fremstilles formentlig på den samme fabrik i østen. Det bliver de ikke ringere af, men lad være med at lade dig forvirrer af alt det salgs gas der er omkring de enkelte stænger. I sidste ende er den vigtigste komponent manden der holder i stangen. Et sidste gode råd er at du prøver stangen med de liner du har før du køber. Held og lykke med projektet.

Ryan ;-)
Til top
Kenneth Bjarnason Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FlueFreaken Avatar

Tilmeldt:: 08 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FlueFreaken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2010 kl. 16:56
Hey Harald,

Jeg gik og legede med en Ferox den anden dag, 13´ klasse 8/9. Blev virkelig imponeret over hvor kraftfuld den var. Og jeg syntes at prisen er go´ i forhold til hvad man for.

Tight Lines
Kenneth Hansen
ScandicFly.dk
Til top
Ronny Lagoni Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny Lagoni Thomsen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vejle/Grindsted/Kolding/Skjern/Haderslev/Varde
Status: Offline
Beskeder: 171
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny Lagoni Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2010 kl. 20:23
Hej Harald

I forhold til de to nævnte Scierra-stænger, så er der lidt du kan overveje her:

Scierra Ferox 13 fod klasse 8/9 - 26 gram. En kraftfuld og relativt hurtig stang, der kræver en relativt præcis teknik. Et godt valg til det brede fiskeri både herhjemme og i Norge/Sverige.

Scierra Matuka 12,5 fod klasse 8/9 - ligeledes 26 gram. Tilvirket i en lidt billigere fiber end ovenstående, det er ligeledes en lidt langsommere stang, der giver dig god tid i kastet samt har en større tolerance for unøjagtigheder i kastebevægelsen. Hermed er den et godt valg til trange fiskesituationer.

Begge stænger er gode stænger til prisen og vil kunne dække dine behov.

I forhold til trådens andre indlæg i forhold til vægt på line og klasse på stang - så kan stænger kaste med mange vægte, men et relativt snævert vægtinterval til en klasse hjælper bare med til at kastebevægelsen bliver mere konstant og derved automatiseret. De 26 gram som dine liner vejer vil fungere godt på de fleste tohåndsstænger i klasse 8/9 - de behøver ikke 30 gram for at virke godt - nok nærmere tværtimod.

God stang-jagt

Med venlig hilsen

Ronny Lagoni Thomsen
- se linket HER



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres