Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rygter

 Besvar Besvar
Forfatter
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rygter
    Sendt: 16 Jun 2010 kl. 18:56
Hej venner er der nogen der give mig svar på dette spørgmål.Har fra flere sider hørt at Ålen er fredet i Danmark,jeg har ikke læst det nogle steder,er der nogen der kan svare på det:-)
knæk og bræk
Thorvald(y)
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 19:06
- se linket HER

det tog ca 6 sek. at finde på google :-)

miik
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 19:25
Ak... hvor er det mest sansynlig at søge. På Silvan.dk ?? Almas.dk ?? Hmmmmmm....... FD.dk. Yesss...... sørme om det ikke står på fiskerikontrollens hjemmeside.

http://fd.fvm.dk/

http://fd.fvm.dk/Aal.aspx?ID=41804

Undskyld jeg er lidt spydig, men det har været oppe så mange gange.
Til top
Carsten Grønne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
carsten400 Avatar

Tilmeldt:: 04 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten400 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 19:26
okay, den henviser til skov og naturstyrelsen, der står da intet omkring lystfiskeri .... og det link der så henvises til virker ikke...
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 19:56
Tommy skrev:

Undskyld jeg er lidt spydig, men det har været oppe så mange gange. ...


Så skulle du vel også kunne lave et link der virker;-)
- se linket HER

Mvh
Henning
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 20:00
Ved ikke lige hvad der er galt, men noget GIK galt. Godt der er folk der kan få skidtet til at virke (y)
Til top
bjørn s. andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bsa120

Tilmeldt:: 01 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bsa120 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 20:13
Hej Tommy.

Du kan jo starte med at fjerne http// tingen når du laver dit link så skal det være med de 3 W´er.

Men det har jo været oppe at vende såååååå mange gange, så det burde du jo vide;-)
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 21:15
Tommy skrev: Ak... hvor er det mest sansynlig at søge. På Silvan.dk ?? Almas.dk ?? Hmmmmmm....... FD.dk. Yesss...... sørme om det ikke står på fiskerikontrollens hjemmeside.

http://fd.fvm.dk/

http://fd.fvm.dk/Aal.aspx?ID=41804

Undskyld jeg er lidt spydig, men det har været oppe så mange gange.

hvis du er træt af det hvorfor svarer du så klogeåge
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 21:16
Nå ja, det er rigtig. Man kan få svar på edb problemer på denne lystfisker hjemmeside. Det sidder jeg og læser hver eneste dag. Næ du, edb interessere mig ikke en dyt. Det skal bare virke. Nu har jeg taget en kopi at add. i øverste linje som jeg plejer og det har virket hidtil. Men så bare ikke denne gang. Men lad det nu ligge. Jeg vil lade andre svarer på det næste spørgsmål om ålefredning, det kommer sikkert allerede i morgen.
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 21:25
Her skulle mit indlæg stå !!!!

Ja, det er rigtigt ! Ikke noget med humoristisk sans her hos os. Hellere save hovedet af hinanden verbalt, det plejer vi jo her på 123nu.

michael f
Til top
N O H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset1

Tilmeldt:: 02 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 22:34
FY Tommy fang hellere nogle banditter:-)
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 23:14
Ål


Nye regler for ålefiskeri



Genopretningsplanen for bestanden af europæisk ål, som Danmark og de andre lande i EU iværksætter i 2009, skal sikre, at ålebestanden på langt sigt udvikler sig på bæredygtig vis.

Det er helt fundamentalt for planens succes og for genopretningen af ålebestanden, at fiskere, forvaltere og forbrugere overalt i Europa udviser ansvarlighed og bidrager til, at fremtidige generationer også får fornøjelsen af ålen.


Fritidsfiskere

For de ca. 35.000 danske fritidsfiskere, der fisker i saltvand, betyder de nye danske regler for ålefiskeri, at indsatsen skal reduceres med 50% fra 2009.



For det rekreative fiskeri indebærer de nye regler bl.a. at:
- det ikke er tilladt at anvende krogliner i perioden 1. maj til og med 30. september
- det ikke er tilladt at anvende ruser i perioden 10. maj til og med 31. juli.
- det ikke er tilladt at anvende vod og lignende redskaber til ålefiskeri.
- stangning og blusning ikke længere er tilladt.
- det ikke er tilladt at anvende ruser i ferskvand i perioden 16. oktober til og med 31. juli.


Læs det detaljerede regelsæt for rekreativt fiskeri i salt- og ferskvand samt redskabsfiskeri mv. i ferskvand (BKG nr. 1199).
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 23:14
Erhvervsfiskere

For erhvervsfiskere betyder det, at deres samlede indsats i ålefiskeriet skal reduceres over en 3-årig periode.



For erhvervs- og bierhvervsfiskere indebærer de nye regler, bl.a. at antal og typer af redskaber begrænses og at ålefiskeri kræver en særlig tilladelse fra Fiskeridirektoratet.

Læs det detaljerede regelsæt for erhvervsmæssigt fiskeri af ål i saltvand og ferskvand (BKG nr. 1200).
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 23:19
det er altså foreløbigt de sidst vedtagne regler så vidt jeg kan google rundt omkring...

men egentlig ligemeget for mig da jeg har fredet ålen personligt...

Ja jeg spiser dem så heller ikke mere men tar ålekvabber i stedet - de smager fuldstændigt ens - næsten.. men mindst lige så godt..
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 23:20
og kunne vi så ikke snart blive af med de personer der vil bestemme hvad andre personer har lyst til at spørge om her på siden.... som Hun sagde engang: Og så kommer vi med de her dumsmarte bemærkninger!
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 23:21
jeg har talt sammen og det viser sig at de dumme svar fylder utroligt meget mere end de dumme spørgsmål

knæk og bræk
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 03:25
Ok den er feset ind, forsøg på humoristiske indslag forbudt.
Lad alvoren sænke sig over siden og nu vil jeg tage ud for at fiske.
Til top
Steffen Winblad Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
WINBLAD Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2004
Geografisk: Thy & Mors
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér WINBLAD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 10:39
Fint med regler og begrænsninger...
Men så står man bare total uforstålig over for at ting som disse stadig får lov at bestå!!!
- se linket HER
Til top
John Weesgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
John Avatar

Tilmeldt:: 14 Nov 2001
Geografisk: Falster
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 11:15
Thorvald, der har lige været en tråd omkring ål

- se linket HER=

men du må gerne fange ål, på lystfisker maner - dvs. stang og krog.

Det kan du læse om her:

- se linket HER

og en masse mere her:

- se linket HER

M.h.
John W
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 11:24
[QUOTE] Steffen Winblad skrev: Fint med regler og begrænsninger...
Men så står man bare total uforstålig over for at ting som disse stadig får lov at bestå!!!
- se linket HER]

Steffen
Den ålekiste du står så uforstående overfor var jo helt lovlig da artiklen blev skrevet i 2008 - så hvad er det lige du ikke forstår ?

Ålekisten skal da blive hvor den er - den har da en sjov og spændende historie, men fiskes med den er således ikke lovlig idag (da man vel næppe kan kalde det lystfiskeri eller ?)

Men ved du at den bruges mere ?

mvh
Heinz
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 11:26
Fandt selv lige dette i lovteksten:

Ålekister eller lignende spærrende redskaber, som er lovligt anmeldt, må anvendes i perioden 1. august til 15. oktober. Lovlig anvendelse af ålekister ophører 1. januar 2014.

Heinz
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 13:41
tommy det var ikke sjovt men netop spydigt sarkastisk osv... så lad du bare være med at skrive på den måde...

jeg læste det som om du gjorde grin med manden! men det er nok fordi jeg ingen humor har.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 14:38
Mikael, jeg lover dig. Dette er det sidste jeg skriver på denne tråd overhovedet.
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 15:59
Tak John.
det var nok mig der formulerede mig forkert,men dit svar er det jeg skulle bruge,om man måtte fange ål med krog og stang.:-)
tak(y)
Thorvald
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres